Zanimljivosti
KODIRANJE U IGRI
Kako se Lego razvija da bi udovoljio obrazovnim potrebama STEM učenika
objavljeno: 6. veljače 2020.

Lego sad nudi igračke koje promiču kodiranje i STEM vještine, želeći zadržati interes djece u današnjem tehnološki orijentiranom svijetu. Ove igračke kombiniraju poznate kockice s elementima digitalnoga kodiranja kao prirodni produžetak Legove priče o analitičkoj i maštovitoj igri.

Legove kocke obogaćuju živote djece i obitelj već gotovo 90 godina, ali su pritom i prošle velike promjene i poboljšanja. Iako je ova danska tvrtka osnovana 1932., tek je 1950. nastala njezina poznata igračka u obliku međusobno povezanih kockica, čiji jednostavan dizajn omogućuje beskrajno kreativne rezultate, što ovaj proizvod čini „analognom” igračkom u kojoj su brojne generacije jednako uživale. Unatoč bezvremenskoj, univerzalnoj privlačnosti izvornih kockica, Lego se ne oslanja samo na ovu svestranu igračku. Sad je usmjeren sna kodiranje i STEM igračke kako bi zadržao svoje mjesto u današnjem tehnološkom svijetu te razvijao STEM vještine u ranoj dobi i time nastavio svoje naslijeđe stvaranja maštovitih i korisnih igračaka za djecu.

Svatko tko misli da je Lego time „do kraja” otišao u STEM vode može odahnuti – većina Legovih proizvoda i dalje je analogna. Dok neki prethodno osmišljeni setovi mogu biti složeniji i uključivati višestruke slojeve izgradnje, svi pomažu razviti motoričke vještine, analitičko razmišljanje i kreativno izražavanje.

James BRAINS, autor i otac dvoje djece koji je recenzirao neke novije Legove setove, kaže da Legove kocke uspijevaju odvratiti njegovo dvoje djece od ekrana.

„Uz Lego, moj petogodišnji sin stalno stvara nove stvari. Planira tlocrte u svojoj glavi koje zatim ostvaruje, a nakon što je završio s gradnjom upušta se u maštovitu igru. Njegov 16-godišnji brat ima ADHD, ali kad radi na malo složenijim Legovim setovima uza svoga mlađeg brata može dugo mirno i usredotočeno sjediti uz kockice. I u stanju je pomno slijediti upute.”

Urednik portala Insider Pick Les SHU kaže da je igranje s Legovim kockama u djetinjstvu zaslužno za njegove sadašnje vještine sastavljanja namještaja, popravljanja računala i čitanja mapa.

„Legove kocke su zabavne, ali su mnogo više od igračaka. Upute su namjerno minimalne kako bi potaknule mozak na rješavanje problema, a istodobno uče strpljenju. Dijelovi nisu sortirani, stoga ste prisiljeni biti organizirani i metodični.”

LEGO NE MOŽE IGNORIRATI STEM TREND U UČENJU

Lego obraća pažnju na sadašnje okruženje. Tvrdnje da je tehnologija budućnost nisu prenaglašene. Od 1990. zapošljavanje u STEM području poraslo je za 79 posto. S porastom zahtjeva za ovom vrstom vještina, roditelji traže načine da što ranije potaknu interes i upoznaju svoju djecu s tim važnim vještinama. STEM igračke tek su manji dio globalnog tržišta igračaka, ali radi se o brzorastućoj grani koja želi privući roditelje koji žele nadopuniti tradicionalno obrazovanje svoje djece.

Richard GOTTLIEB, izvršni direktor tvrtke Global Toy Experts, rekao je da su STEM igračke za djecu poput gumenih vitamina u vitaminskoj industriji: „STEM igračke pomažu učiniti dobrim i zabavnim nešto što bi djeca možda povezala sa školom ili radom.”

Svrha je igrom zainteresirati djecu za određene predmete bez da su ona toga svjesna.

LEGOV PRISTUP KODIRANJU

Lego je pokrenuo svoju Obrazovnu sekciju prije 40 godina kako bi razvio Legove proizvode i kreativna iskustva učenja specifična za učionicu. Predsjednik Legova obrazovanja Esben JØRGENSEN rekao je:

 „U to su vrijeme STEM vještine mnogi smatrali ograničenim tržišnim područjem. Danas sve češće čujemo od roditelja, političara i učitelja da moramo opremiti sljedeću generaciju učenika kreativnošću, otpornošću, samopouzdanjem i vještinama kodiranja koje će posao sutrašnjice zahtijevati.”

Legovo obrazovanje usmjereno je na proizvode namijenjene školama, ali mnoge Legove igračke koje su povezane s kodiranjem ili STEM-om možete kupiti i u slobodnoj prodaji. 

Proizvodi poput Lego Mindstorms EV3 kombiniraju kockice, digitalne elemente i kodiranje „kako bi poučavali inženjerske koncepte, a istodobno djeci omogućili sposobnost da uče aktivno i surađujući”, kaže Jørgensen.

EV3 robotički je set od 601 dijela koji djeci omogućuje da izgrade i programiraju robota da hoda, priča, igra igre i obavlja zadatke. Nakon što su izgradili robota (postoji pet mogućih vrsta), djeca mogu spremiti besplatnu programsku aplikaciju EV3 i koristiti se njezinim sučeljem za programiranje raznih zapovjedi. 

Još je jedna zabavna i popularna STEM igračka Lego Boost Creative Toolbox,osmišljena za djecu u dobi od sedam do 12 godina, koja je osvojila nagradu za Igračku godine 2018. godine. Djeci omogućuje eksperimentiranje s udaljenošću, bojom i senzorskim tehnologijama s pet različitih robotičkih konfiguracija. 

“Star Wars” Boost Droid Commander povezuje djecu s omiljenom franšizom u igri i kodiranju. Ovaj proizvod sadrži više od 1000 dijelova i 40 interaktivnih misija za korisnike namijenjenih zabavi i učenju.

Zbog činjenice da ove igračke još uvijek sadrže izvorne Legove kockice te iste osnovne koncepte izgradnje, manje su „zastrašujući” za djecu i roditelje.

Potencijal ovih igračaka je izniman. Proizvodi koji kombiniraju STEM vještine i kodiranje jedan su od najvažnijih razloga da obratite pozornost na Lego.

……………..

NAPOMENA

  • Business Insider portal je posvećen financijskim, medijskim, tehnološkim i drugim vijestima iz poslovnog svijeta.
  • Izvor: businessinsider.com