Školstvo u medijima
SVE SE VIŠE SUOČAVAJU S NEDOSTATKOM POŠTOVANJA
Spriječimo dobre učitelje da napuste učionicu
objavljeno: 7. veljače 2020.

Volim one za koje to radim, ali postoje stvari zbog kojih sam se zapitala hoću li se sljedeće godine vratiti u učionicu koju toliko volim.

A radi se o poštovanju. Pokušala sam ignorirati ovaj problem, misleći kako će biti bolje. U jednom mi se trenutku, međutim, učinilo da nikad neće biti bolje. U posljednje četiri godine nisam primijetila poboljšanje u tom smislu, naprotiv, vidjela sam samo pad poštovanja prema učiteljima. Nisam sigurna da sam se u stanju nositi s time sljedećih 26 godina, zato sam prisiljena razmatrati i druge opcije.

U glavi imam popis stvari koje bi se trebale drastično promijeniti kako bi se nevjerojatne i kvalificirane učitelje, koji su na rubu da napuste učionicu, uvjerilo da ipak ostanu. Kad bi me oni koji kroje pravila i gube iz vida poštovanje prema učiteljima slušali, kazala bih im sljedeće.

POŠTUJTE NAŠE VRIJEME

Mnogi od nas imaju vlastitu djecu. Željeli bismo provoditi večeri s njima umjesto da ocjenjujemo radove koje smo mogli ocijeniti unutar vremena koje smo odvojili za „planiranje”, ali smo umjesto toga bili prisiljeni čuvati nečiji razred. Jesmo li u tom slučaju plaćeni za prekovremeni rad? Naravno da ne. Boli nas gledati kako ljudi koji rade druge poslove primaju naknadu za svoj prekovremeni rad, dok se od nas očekuje da radimo besplatno.

POŠTUJTE NAŠE KVALIFIKACIJE

Steći fakultetsku diplomu nije ni jeftino ni lako. Ne bismo trebali raditi drugi ili treći posao kako bismo spojili kraj s krajem niti se odricati svoga godišnjeg odmora, koji je ovoj vrsti posla prijeko potreban. Poštujte kvalitetu koju pružamo svojim učenicima i sav pripremni rad koji iza toga stoji.

POŠTUJTE NAŠE ZDRAVLJE

Kada dajemo više nego što zahtijeva naš opis posla, a to činimo svakodnevno, ne tražite još više. U nekom smo trenutku prisiljeni postaviti granice radi svoga fizičkog i psihičkog zdravlja, zbog čega postajemo negativci.

POŠTUJTE NAŠE METODE

Razumijemo da postoje programi koje trebamo slijediti i smjernice kojih se treba držati, ali mikroupravljanje je pomalo smiješno. Provodimo toliko vremena detaljno razrađujući planove da nam ne ostaje ni približno isto vremena da ih provedemo u praksi. Trošimo previše vremena dokumentirajući svaki korak da zaboravljamo sam smisao svega što radimo. Znam da biste bili zadivljeni onime što su učitelji u stanju postići s više slobode i vjere u njihove metode.

Zašto ne bismo preispitali svoje viđenje navedenih stvari?

Zašto ne bismo poslušali one koji se sami bore sa svim teškoćama u učionici, a to su učitelji?

Jedino tako možete saznati što je potrebno promijeniti. Većina tih promjena ne bi bila revolucionarna. Zamislite situaciju u kojoj učitelj ima dovoljno materijala koji mu je potreban za nastavu. Zamislite svijet u kojem se učitelj može posvetiti učeniku kojem je to potrebno, jer su mnogi mukotrpni, a beskorisni zadatci skinuti s njihovih leđa. Kad slušate učitelje, slušate učenike.

Poslušate li učitelje, to će imati domino-učinak koji se prenosi na učenike, što više molbi učitelja uslišite, to ćete više potreba učenika zadovoljiti. Zamislite okruženje u kojem većina učitelja ne pati od sindroma izgaranja, društvo u kojem učitelji nemaju potrebu štrajkati ili se boriti za svoja prava koja im se neprestano poriču.

Naš bi posao bio najbolji na svijetu kad se ne bismo suočavali s nedostatkom poštovanja. Učitelji žele ostati u učionici, ali katkad nemaju izbora pa je moraju napustiti. To se neće promijeniti sve dok ne dobiju odgovarajuću razinu poštovanja u društvu i ljudi ne shvate da je ulaganje u učitelje ulaganje u budućnost.

………………

NAPOMENA 

  • SAD: Bored Teachers – mjesto za sve učitelje koji ovdje mogu pronaći humor u frustraciji, iscrpljenosti i kompleksnosti koja dolazi uz ovo zanimanje.
  • Izvor: boredteachers.com
  • Photo by Filipe de Rodrigues on Unsplash