Školstvo u medijima
KINESKA SE DJECA VRLO RANO SUSREĆU S RAČUNANJEM
Što kineske matematičke lekcije čini tako dobrima
objavljeno: 14. veljače 2020.

Da bi razumjeli množenje, učenici moraju zapamtiti pjesmu o množenju: „Četiri puta osam je 32, pet puta osam je 40…”, koju su izmislili kineski učenjaci prije 2200 godina.

Većina učionica u Kini nema mnogo konkretnih materijala za poučavanje lekcija iz matematike. Zahvaljujući tradiciji kineskoga matematičkog obrazovanja, ljudi smatraju da je rutinsko vježbanje najučinkovitiji način za učenje. Ta se praksa nastavlja i danas, a kao rezultat te prakse škole u Šangaju postižu visoke rezultate na PISA-inim ljestvicama.

15 SATI TJEDNO

Kineski matematički kurikulum obuhvaća devetogodišnji program podijeljen u četiri matematička stadija, koji se protežu od početka osnovne škole do devetog razreda, kada dijete ima 14 godina. Prema kurikulumu, kineski učenici imaju četiri sata matematike tjedno u osnovnim i srednjim školama.

Međutim, većina je škola uvela više od pet sati matematike svakog tjedna.

Zbog kineskoga standardiziranoga kurikuluma i poučavanja, nacionalnog ispitnog sustava i „politike jednog djeteta”, učitelji i roditelji u Kini gaje velika očekivanja za djecu od najranije dobi. Postoji vrlo visok stupanj roditeljske uključenosti u obrazovanje svoje djece, čemu daju prioritet, pogotovo u matematici, koja je jedna od tri osnovna predmeta na državnim ispitima.

Tipičan nastavni sat u osnovnim školama traje otprilike 40 minuta, a u srednjim školama 45 minuta. Uz to, osnovnoškolci uglavnom imaju i oko pola sata rada kod kuće svakog dana, a srednjoškolci i malo više. Stoga je normalno za kineske učenike, pogotovo učenike viših razreda osnovne i učenike srednjih škola, da provedu više od 15 sati tjedno uz brojeve i računanje u školi i izvan nje.

RAZUMIJEVANJE KAO ZADATAK

Zadatak je matematičkog obrazovanja u Kini razviti konceptualno i proceduralno znanje uz rigidnu vježbu.

Kineski učenici uče o razumijevanju numeričkih odnosa te razvijaju i dokazuju svoja rješenja pred cijelim razredom. To znači da učenici moraju svladati cijele matematičke koncepte, što im omogućuje da primijene prethodno znanje u učenju novih tema.

Kad kineski učitelji uvedu novu temu, oni se obično koriste različitim vrstama primjera koji variraju po težini.

Ovaj se način poučavanja u Kini primjenjuje svjesno ili intuitivno već stoljećima. Na satu učitelji matematike također naglašavaju logičko razmišljanje te potiču učenike pitanjima poput zašto, kako i što ako.

Kineski učitelji matematike također naglašavaju primjenu preciznog matematičkog jezika. U srednjim školama, tijekom ispita iz matematike, učenici dobivaju nižu ocjenu ako ne pišu u skladu s traženim matematičkim formatom. 

UČITELJEVO VRIJEME

Gotovo svi kineski učitelji poučavaju samo jedan predmet. Većina ih poučava samo dva sata dnevno u osnovnim i srednjim školama. Međutim, u usporedbi sa svojim kolegama u drugim zemljama, kineski učitelji matematike moraju se nositi s mnogo većim razredima.

Kineski učitelji matematike obično provedu mnogo vremena svakog dana pišući detaljne planove lekcija ili ispravljajući domaću zadaću i ocjenjujući testove. Također jednom tjedno imaju pristup lokalno organiziranim učiteljskim istraživačkim grupama, gdje mogu dobiti prijedloge za dobre planove lekcija.

Dobri učitelji matematike potiču učenike da uče o vezi između matematike i svakodnevnog života. Uzimaju u obzir individualne potrebe svojih učenika, često aktivno sudjeluju kako bi provjerili individualno razumijevanje učenika tijekom lekcije te integriraju metode i projekte iz života u poučavanje matematike.

Međutim, većina učenika u ruralnim područjima nema prilike pristupiti ovakvom kvalitetnom poučavanju. Mnogi kineski učitelji koji se suočavaju s pritiskom sustava usmjerenog na testiranja ne vide razlog za aktivnosti koje povezuju matematiku i život. Lakše je jednostavno dati učenicima informacije koje moraju znati i naučiti ih određenom postupku.

…………….. 

NAPOMENA 

  • UJEDINJENO KRALJEVSTVO: Portal The Conversation neovisni je izvor za vijesti i mišljenja koji potječu iz akademske i istraživačke zajednice. Naš tim profesionalaca surađuje sa sveučilištima i istraživačkim institutima te stručnjacima koji svoje znanje žele podijeliti sa širom publikom.
  • Izvor: theconversation.com