KINESKA SE DJECA VRLO RANO SUSREĆU S RAČUNANJEM

Što kineske matematičke lekcije čini tako dobrima

petak, 14. veljače 2020.

Kineski učenici vrlo rano počinju učiti matematičke činjenice: matematički udžbenici počinju s tablicom množenja u prvom polugodištu drugog razreda, kad djeca imaju sedam godina.

Što kineske matematičke lekcije čini tako dobrima

Da bi razumjeli množenje, učenici moraju zapamtiti pjesmu o množenju: „Četiri puta osam je 32, pet puta osam je 40...”, koju su izmislili kineski učenjaci prije 2200 godina.

Većina učionica u Kini nema mnogo konkretnih materijala za poučavanje lekcija iz matematike. Zahvaljujući tradiciji kineskoga matematičkog obrazovanja, ljudi smatraju da je rutinsko vježbanje najučinkovitiji način za učenje. Ta se praksa nastavlja i danas, a kao rezultat te prakse škole u Šangaju postižu visoke rezultate na PISA-inim ljestvicama.

15 SATI TJEDNO

Kineski matematički kurikulum obuhvaća devetogodišnji program podijeljen u četiri matematička stadija, koji se protežu od početka osnovne škole do devetog razreda, kada dijete ima 14 godina. Prema kurikulumu, kineski učenici imaju četiri sata matematike tjedno u osnovnim i srednjim školama.

Međutim, većina je škola uvela više od pet sati matematike svakog tjedna.

Zbog kineskoga standardiziranoga kurikuluma i poučavanja, nacionalnog ispitnog sustava i „politike jednog djeteta”, učitelji i roditelji u Kini gaje velika očekivanja za djecu od najranije dobi. Postoji vrlo visok stupanj roditeljske uključenosti u obrazovanje svoje djece, čemu daju prioritet, pogotovo u matematici, koja je jedna od tri osnovna predmeta na državnim ispitima.

Tipičan nastavni sat u osnovnim školama traje otprilike 40 minuta, a u srednjim školama 45 minuta. Uz to, osnovnoškolci uglavnom imaju i oko pola sata rada kod kuće svakog dana, a srednjoškolci i malo više. Stoga je normalno za kineske učenike, pogotovo učenike viših razreda osnovne i učenike srednjih škola, da provedu više od 15 sati tjedno uz brojeve i računanje u školi i izvan nje.

RAZUMIJEVANJE KAO ZADATAK

Zadatak je matematičkog obrazovanja u Kini razviti konceptualno i proceduralno znanje uz rigidnu vježbu.

Kineski učenici uče o razumijevanju numeričkih odnosa te razvijaju i dokazuju svoja rješenja pred cijelim razredom. To znači da učenici moraju svladati cijele matematičke koncepte, što im omogućuje da primijene prethodno znanje u učenju novih tema.

Kad kineski učitelji uvedu novu temu, oni se obično koriste različitim vrstama primjera koji variraju po težini.

Ovaj se način poučavanja u Kini primjenjuje svjesno ili intuitivno već stoljećima. Na satu učitelji matematike također naglašavaju logičko razmišljanje te potiču učenike pitanjima poput zašto, kako i što ako.

Kineski učitelji matematike također naglašavaju primjenu preciznog matematičkog jezika. U srednjim školama, tijekom ispita iz matematike, učenici dobivaju nižu ocjenu ako ne pišu u skladu s traženim matematičkim formatom. 

UČITELJEVO VRIJEME

Gotovo svi kineski učitelji poučavaju samo jedan predmet. Većina ih poučava samo dva sata dnevno u osnovnim i srednjim školama. Međutim, u usporedbi sa svojim kolegama u drugim zemljama, kineski učitelji matematike moraju se nositi s mnogo većim razredima.

Kineski učitelji matematike obično provedu mnogo vremena svakog dana pišući detaljne planove lekcija ili ispravljajući domaću zadaću i ocjenjujući testove. Također jednom tjedno imaju pristup lokalno organiziranim učiteljskim istraživačkim grupama, gdje mogu dobiti prijedloge za dobre planove lekcija.

Dobri učitelji matematike potiču učenike da uče o vezi između matematike i svakodnevnog života. Uzimaju u obzir individualne potrebe svojih učenika, često aktivno sudjeluju kako bi provjerili individualno razumijevanje učenika tijekom lekcije te integriraju metode i projekte iz života u poučavanje matematike.

Međutim, većina učenika u ruralnim područjima nema prilike pristupiti ovakvom kvalitetnom poučavanju. Mnogi kineski učitelji koji se suočavaju s pritiskom sustava usmjerenog na testiranja ne vide razlog za aktivnosti koje povezuju matematiku i život. Lakše je jednostavno dati učenicima informacije koje moraju znati i naučiti ih određenom postupku.

…………….. 

NAPOMENA 

  • UJEDINJENO KRALJEVSTVO: Portal The Conversation neovisni je izvor za vijesti i mišljenja koji potječu iz akademske i istraživačke zajednice. Naš tim profesionalaca surađuje sa sveučilištima i istraživačkim institutima te stručnjacima koji svoje znanje žele podijeliti sa širom publikom.
  • Izvor: theconversation.com
Vezani članci
Školski portal: Kako pomoći djeci razumjeti tekstualne matematičke zadatke?

Kako pomoći djeci razumjeti tekstualne matematičke zadatke?

Protivnik sam poučavanja liste ključnih riječi, jer se ova metoda…

Školski portal: Potrebno je povećati satnicu i smanjiti gradivo

Potrebno je povećati satnicu i smanjiti gradivo

… u našim školama idealna i da svi učenici s…

Školski portal: Tablica množenja u vašim rukama

Tablica množenja u vašim rukama

Godinu dana nakon što sam počeo učiti tablicu množenja čuo…

5+ klub
Stručni skupovi Školske knjige
Slovopis
e priručnik
Preuzimanje digitalnih udžbenika
Preuzimanje višemedijskih materijala
Preuzimanje višemedijskih materijala za srednju školu
E-priručnik Tehnička podrška
Lente vremena
Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Nadahnjujući citati o učiteljima

Nadahnjujući citati o učiteljima

Dan učitelja, koji slavimo 5. listopada,…