Školstvo u medijima
FINSKA, ŠVICARSKA I NOVI ZELAND
Oni su predvodnici u poučavanju vještina za budućnost
objavljeno: 19. veljače 2020.

…za razvijanje vještina budućnosti te metodologije i okvira za poučavanje tih vještina.

Izvještaj Svjetskog indeksa obrazovanja za budućnost (WEFFI) osvrće se na inicijative, metodologije poučavanja i društveno-ekonomsko okruženje u 50 zemalja. Prema izvještaju, pet najlošije rangiranih zemalja jesu Egipat, Nigerija, Alžir, Iran i Pakistan.

Živimo u vremenu koje je sve više definirano promjenom. Mnogo je ‘start-up’ tvrtki uz pomoć tehnologije preoblikovalo poslovanje raznih industrijskih sektora. Uzmimo primjer Amazona, koji je izmijenio način prodaje knjiga i postao najveća knjižara na svijetu, a zatim je promijenio i instituciju same knjige izumom e-čitača i elektroničkih knjiga. U novije je vrijeme Uber uspio redefinirati sektor prijevoza taksijem, a u financijskom su svijetu tvrtke promijenile način na koji ljudi upravljaju novcem.

Međutim, sljedeći val promjene imat će još veće učinke, zbog čega je toliko važno da vlade uvedu odgovarajuće politike.

Prema izvještaju WEFFI-ja, mnogo obrazovnih sustava nije spremno za opremanje sljedeće generacije vještinama koje će im najvjerojatnije biti potrebne.

Dio izazova s kojim su obrazovne institucije suočene jest da će tehnološka promjena zahtijevati vještine koje nisu obuhvaćene starim pristupima osmišljavanja kurikuluma i poučavanja.

Emocionalna inteligencija, kreativno razmišljanje i suradnja samo su tri osnovne sposobnosti koje će biti potrebne, ali koje se ne mogu jednostavno poučavati u tradicionalnom razrednom okruženju.

IZAĐITE IZ UČIONICE

Ovaj brzi tempo tehnološke transformacije – koju se često NAZIVA ČETVRTOM INDUSTRIJSKOM REVOLUCIJOM – temelji se na valu tehnološkog razvoja koji uključuje automatizaciju, umjetnu inteligenciju, internet, spoj genetike i biotehnologije te sveprisutnu dostupnost podatcima.

Izvještaj naglašava važnost učenja jezika i ulogu umjetne inteligencije kao pomagala u učionici, ali također ističe da će se mnogi ključni elementi budućih vještina učenja odvijati izvan učionice.

U SAD-u i Ujedinjenom Kraljevstvu izvankurikularni klubovi za osnovnoškolske i srednjoškolske učenike povezani su s dokazima za boljim akademskim rezultatima. Dobrobiti ovakvih klubova posebno se mogu primijetiti u područjima s većim stupnjem siromaštva i u manje uspješnim školama.

„U istraživanju objavljenom prije četiri godine britanski su stručnjaci otkrili da je prisustvovanje takvim klubovima povezano s pozitivnim akademskim i društvenim ishodima, pogotovo za djecu koja su u nepovoljnijom položaju. Otkrića također sugeriraju da djeca koja sudjeluju u organiziranim sportovima i drugim fizičkim aktivnostima imaju bolje društvene, emocionalne i bihevioralne vještine od djece koja ne sudjeluju u organiziranim aktivnostima”, navodi se u izvještaju.

Iako su se brojni aspekti života potpuno promijenili, učionice nisu napravile velike pomake u posljednjih 200 godina, stoga će učitelji također morati držati korak s promjenama.

„Ažuriranje kurikuluma uvijek bi trebalo imati prioritet”, kaže Jamie SAAVEDRA iz Svjetske banke. „Međutim, hitno moramo uložiti sve resurse u mijenjanje ponašanja učitelja i poboljšanje onoga što se događa u učionici.”

……………
NAPOMENA

  • Švicarska: Svjetski ekonomski forum međunarodna je organizacija za javno-privatnu suradnju. Forum potiče političke, poslovne, kulturološke i druge društvene vođe na oblikovanje globalnih, regionalnih te industrijskih programa.
  • Izvor: weforum.org