Jučer-danas-sutra
KRAJ JE ŠKOLSKE GODINE
4 zabavna načina za rastanak s učenicima
objavljeno: 1. lipnja 2015.

Učenici broje dane,  a zatim i sate do kraja školske godine. No, učenici ne znaju da i njihovi učitelji rade isto.

Druga je česta emocija, barem učiteljima, žaljenje što nismo napravili sve što smo planirali. Toliko mnogo stvari ostalo je neriješeno. Naravno, jasno je da ne možemo proći sve, ali ipak, bez obzira na to koliko smo obavili, uvijek postoji strah da to nije bilo dovoljno. Osim toga, mnogi učitelji osjećaju tugu jer im nedostaju učenici koje su upoznali, s kojima su radili i razvili dugotrajan odnos. Nadamo se da ih čekaju bolje stvari.

Neki učitelji vole pred kraj školske godine raditi na aktivnostima koje su ujedno zabavne i informativne, te im pomažu da bolje razumiju što su njihovi učenici naučili i kako se osjećaju sada kada je školska godina pri kraju. Četiri su aktivnosti kojima možete privesti školsku godinu kraju.

■ 1. INTERVJUI

Podijelite razred u male grupe i zadajte svakoj zadatak da osmisli nekoliko pitanja koja bi vam učenici željeli postaviti o posljednjih godinu dana. Vi možete odgovoriti ili odabrati preskočiti pitanje. Zatim vi možete postaviti isti broj pitanja svakom učeniku u grupi o protekloj školskoj godini. Oni također imaju pravo preskočiti pitanje. Zatim krenite na sljedeću grupu.

Primjeri učeničkih pitanja:

Zašto ste nam dali toliko domaće zadaće?

Zašto ne možemo koristiti mobitele u razredu?

Primjeri pitanja od učitelja:

Koja je bila vaša najdraža aktivnost u ovoj školskoj godini?

Jesu li testovi bili preteški?

 ■ 2. IGRANJE ULOGA

Koristeći male grupe, recite učenicima neka imitiraju vas dok predajete. Zatim vi možete glumiti učenike. Ciljajte na humor, a ne sarkazam.

Primjeri učeničkih situacija:

Učitelj dok predaje.

Učitelj dok pokušava utišati učenike.

Primjeri učiteljevih situacija:

Učenici dok postavljaju smiješna pitanja.

Učenik koji objašnjava komplicirani koncept.

 ■ 3. DAROVI

Napravite popis svih svojih učenika. Sjetite se nekog dara koji biste željeli pokloniti svakom učeniku. Riječ je o izmišljenim darovima, stoga ne postoje granice i zapravo ne dolazi ni do kakve stvarne razmjene. Humor i toplina su dva glavna kriterija za odlučivanje koji dar ćete odabrati. Kada završite, zamolite učenike da razmisle o daru koji bi željeli darovati drugima i zatim im dajte priliku da podijele svoje darove. Pripazite da ni jedan dar ne bude uvredljiv ili štetan na bilo koji način.

■ 4. CRTEŽI

Podijelite razred u male skupine i dajte svakoj nekoliko boja i komad papira veličine plakata. Zamolite svaku grupu da nacrta apstraktnu sliku vašeg razreda koja uključuje određene važne elemente što čine razred. Riječi nisu dopuštene. Ako žele, mogu nacrtati jednu riječ. Nakon završetka objesite sve slike na zid i promatrajte ih s učenicima. Zatim dopustite svakoj grupi da objasni što znače elementi na tim slikama.

Primjeri crteža:

Srce / Knjiga / Učitelj koji drži učenika / Grupa učenika / Olovka

 Ovo je samo nekoliko načina na koje možete privesti kraju školsku godinu. Imate li vi neki svoj način?

 Izvor:

http://www.edutopia.org/blog/fun-ways-to-end-year-richard-curwin