Školstvo u medijima
BJELOVARSKI PROFESORI
‘Matura i dopunska nastava ne mogu biti zajedno’
objavljeno: 2. srpnja 2015.

Oko 350 učenika iz sedam bjelovarskih srednjih škola iskoristit će mogućnost da jedinicu ispravi pohađanjem dopunske nastave.

– Škola je dužna učenicima koji imaju ocjenu nedovoljan iz najviše dva predmeta organizirati pomoć u učenju. Svaki predmetni nastavnik sam odlučuje o terminima, a nakon toga se zaključuje ocjena. Ako i tada bude negativna, onda se učenik upućuje na popravak – rekao nam je ravnatelj bjelovarske gimnazije, profesor Želimir Vujić, u kojoj 33 učenika idu na dopunsku nastavu.

Bjelovarski srednjoškolci uglavnom idu na dopunsku nastavu iz matematike, stranog jezika i stručnih predmeta. Većina profesora s kojima smo razgovarali kažu da su tijekom školske godine učenici imali mogućnost svojevrsne dodatne nastave kroz konzultacije s profesorima, ali da tu mogućnost slabo koriste.

– Samo je jedna učenica prepoznala konzultacije kao mogućnost izbjegavanja dopunske nastave i način da dobije pozitivnu ocjenu. Učenici uglavnom izbjegavaju konzultacije jer nisu obvezne – rekla nam je Marina Antolin, profesorica kemije u Medicinskoj školi. Antolin drži kako je kemija temelj za učenike medicinske škole jer veliki broj predmeta najvećim dijelom leži na kemiji, te preporučuje učenicima da se odmah nakon upisa u školu prihvate knjige.

Kad je u pitanju strani jezik, onda najveći broj učenika ide na dopunsku nastavu iz engleskog.

– Uglavnom se radi o učenicima s lošim predznanjem. Oni su i u osnovnoj školi imali problema s engleskim jezikom. Uz to imaju i loše radne navike. Mnogi učenici tijekom godine nisu iskoristili mogućnosti konzultacija – kaže nam Smiljka Bajić, profesorica engleskog jezika u Ekonomskoj i birotehničkoj školi. 

Ona će sa svojim učenicima odraditi 12 dopunskih nastavnih sati. Tehnička, medicinska i obrtnička škola imaju najveći broj učenika koji odlaze na dodatnu nastavu iz stručnih predmeta. Nastavnica strukovnih predmeta Senka Čale vjeruje da će iduće školske godine biti više njih koji će dolaziti na konzultacije. Mnogi od profesora s kojima smo razgovarali izražavaju negodovanje jer su, kako govore, dovedeni pred svršen čin. Uz državnu maturu moraju paralelno održavati dopunsku nastavu, i sve to za istu plaću. Doduše, ima i onih koji misle drukčije, ali oni su u manjini. Prema njihovu stavu, škola im nije dužna ništa platiti jer je to sve u skladu s opisom poslova koje moraju raditi, i to sve do 16. srpnja, nakon čega odlaze na godišnji odmor. Mnogi učitelji kažu da je ovako velikom broju učenika koji na kraju imaju jedinice pridonijela i odluka da se na polugodištu ne zaključuju ocjene. Na taj se način učenici opuste i idu linijom manjeg otpora. Da se na polugodištu zaključuje ocjena, onda bi već na početku drugog polugodišta mnogi tu negativnu ocjenu ispravljali. Bilo po vlastitom nahođenju bilo na intervenciju roditelja. Pored toga generiraju se jedinice, a gradivo se gomila i stoga se teško na kraju godine izboriti za pozitivnu ocjenu.

 [ IZ DRUGIH MEDIJA | 24sata | piše: Željko Rukavina ]