Savjeti stručnjaka
SVE SE MOŽE NAUČITI
10 načina da vaša djeca postižu bolje ocjene u školi!
objavljeno: 24. srpnja 2015.

Roditelji koji žele pomoći svojoj djeci da budu uspješna u školi moraju naći određenu ravnotežu. Moraju biti uključeni – ali ne previše.

Moraju postaviti granice, ali i dopustiti određenu slobodu. Ohrabrivati djecu da budu uspješna, ali ne i očekivati savršenstvo od njih.

Pomoći djeci da uživaju u svom akademskom iskustvu možda i nije teško kako se čini. Slijedi 10 savjeta raznih stručnjaka o tome kako da iduću godinu svojoj obitelji učinite najboljom mogućom.

USPOSTAVITE RUTINU    Ako u njihovom obiteljskom životu postoji određena struktura, djeci će to pomoći“, kaže dr. sc. Michael Popkin, autor knjige „Kako pomoći svom djetetu da uspije u školi“. On preporučuje da se dijete budi svako jutro u otprilike isto vrijeme, pojede zdrav doručak te da roditelji navečer uvedu pozitivni ritual odlaska na spavanje koji uključuje 20 minuta čitanja. „Dok djeca odrastaju, neka ona čitaju vama“, „Neka to bude vrijeme za interakciju. Djeca mogu postavljati pitanja i raspravljati s vama o onome što su pročitala.“

PRIPREMITE SE ZA JUTRO NOĆ PRIJE  ■  Izbjegnite jutarnji kaos eliminirajući potrebu za odlučivanjem u zadnji tren. Loše jutro znači i težak dan u školi. Stoga obavite što više možete prije odlaska na spavanje, poput pomaganja djetetu da odabere što će obući te spremanja svega potrebnog materijala i pribora za školu na jedno mjesto. Spremna školska torba sa svim potrebnim priborom pomaže izgraditi samopouzdanje. „Učitelji doživljavaju djecu kao loše učenike ako uvijek zaboravljaju ključne predmete koje moraju donijeti u školu“, kaže Stacy DeBroff, osnivačica portala Mom Central (http://momcentral.com/).

„Takve stvari utječu na učiteljevu percepciju naše djece.“ Ti pak stavovi, s druge strane, utječu na uspješnost učenika.

POMOGNITE DJETETU DA SE BOLJE ORGANIZIRA  ■  To ne uključuje samo pripremu materijala za sljedeći dan. Djeci je potrebna pomoć pri spremanju i korištenju predmeta da bi se osjećala kao da imaju kontrolu nad svojim uspjehom. Stacy DeBroff predlaže korištenje mapa u različitim bojama svake godine, kako bi dijete moglo jednostavno povezati boju s predmetom i tako brzo naći željeni materijal. Spremanje svih školskih stvari na sigurno mjesto također može pomoći djeci da razviju organizacijske navike koje će im biti korisne cijeli život.

OSIGURAJTE DJETETU TIHO MJESTO ZA DOMAČU ZADAĆU I DOPUSTITE MU DA RADI SAMO ■  Određeno vrijeme i dobro mjesto za pisanje zadaće iznimno su važni, a zadaća je prioritet. S druge strane, sjetite se da je rad odgovornost vašeg djeteta, a ne vaša. „Neka u kući bude tiho dok dijete piše zadaću, ali nemojte stajati nad njim“, kaže Michael Popkin. „Budite blizu ako dijete zatreba pomoć, ali ne zaboravite da domaća zadaća učiteljima pruža važne informacije o razumijevanju učenika, stoga nije korisno vašem djetetu ako mu ispravljate odgovore. Ako mislite da morate pomoći, istaknite pogreške, ali dopustite djetetu da samo otkrije kako ih ispraviti.

OGRANIČITE SVE ŠTO SMETA DJETETOVU POZORNOST ■  Televizija, računala i videoigre mogu biti velika prepreka fokusiranju i održavanju koncentracije, pogotovo kada je riječ o domaćoj zadaći, pa ograničite te aktivnosti. Ali, problem s time ide dalje od lošeg trošenja vremena, zato što istovremeno kod djece stvaraju osjećaj da je škola dosadna. „TV ohrabruje djecu da budu pasivni primatelji informacija i utječe na njihov mozak tako da obraća pozornost na visokostimulativne, brzo promjenjive sadržaje“, kaže Robert Needlman, razvojni i bihevioralni pedijatar u Metro Health Medical Centru u Clevelandu. „Zato djeca isključe manje stimulativne informacije, poput čitanja ili učiteljeva poučavanja u školi.“

OHRABRUJTE INTELEKTUALNU ZNATIŽELJU ■ Uključite dijete u razgovor za ručkom ili večerom. Podijelite s njim svoje interese, poput onog što ste naučili o vrtlarstvu ili sviranju klavira. Pričajte o tekućim događajima, njegujte njegovu znatiželju o svijetu i usadit ćete mu ljubav prema učenju.

OMOGUĆITE MU SLOBODNO VRIJEME ■   Svako dijete treba vrijeme za opuštanje, pa mu omogućite da barem nekoliko sati svaki dan bude posve slobodno. Također, nemojte prenatrpati raspored svog djeteta s previše popodnevnih aktivnosti. „Morate djeci omogućiti slobodno vrijeme da napuni baterije.“ Prilike za nestrukturiranu igru, prema izvještaju Američke akademije pedijatara, štite emocionalni razvoj djece te im pomažu da se nose sa stresom i postanu otpornija. Odsutnost slobodnog vremena stvara tjeskobu.

USPOSTAVITE DOBRE ODNOSE S UČITELJIMA ■  „Otvorite linije komunikacije“, kaže Stacy DeBroff, koji predlaže da roditelji učitelju na početku školske godine napišu pismo o tome što motivira njihovo dijete i koja su područja na kojima bi moglo biti poteškoća. DeBroff također preporučuje da učitelja pitate o tome kako dijete napreduje te da budete otvoreni za moguće probleme. Također, ne kritizirajte učitelje, pogotovo ne pred djetetom. „Ako učitelji osjećaju da ih roditelji kritiziraju ili djeca pokazuju nepoštovanje prema njima, to utječe na napredak djece u školi.“

FOKUSIRAJTE SE NA TRUD UMJESTO NA OCJENE ■  Pokažite povjerenje u sposobnosti svojeg djeteta, ali nemojte tražiti previše. „Ako uvijek podižete očekivanja, djeca se nikad ne osjećaju dovoljno dobrima“, kaže Popkin, koji savjetuje da počnete s prednostima. „Ako dijete dobije peticu, četvorku i trojku, nemojte odmah reagirati na trojku. Počnite s fokusom na ono što je dobro napravilo. Zatim popričajte o tome kako se osjeća zbog trojke i misli li da je ta ocjena dovoljna za njega ili bi trebao poraditi na tome.“

NAUČITE KAKO UČINITI KORAK NATRAG ■   Kada ocjenjujete ukupni uspjeh svog djeteta, budite pažljivi da ne dopustite svojim ambicijama da prevladaju. „Kada se roditelji previše miješaju, djeca su nesretna“, smatra Needlman. Oduprite se potrebi da upravljate svakim dijelom edukacije svog djeteta. Škola je njegov posao, a ne vaš. Prestanite se brinuti o tome napreduje li vaše dijete dovoljno. Zbog tog pritiska djeca se obično osjećaju neuspješnima. „Dijete koje bi možda bilo sasvim sretan prosječni učenik i kasnije sasvim uspješno u životu može postati nesretan prosječni učenik ili nesretan odličan učenik koji se bori s depresijom i tjeskobom.“

…………….

Napomena:

  • Izvor članka je portal SchoolFamily.com, primarno fokusiran na upućivanje roditelja kako da pomognu djeci da maksimalno iskoriste školsku godinu. Pružajući roditeljima stručne uvide, informacije i resurse, SchoolFamily.com pomaže im da svoju djeca učine uspješnom tijekom cijele školske godine.

Izvor: schoolfamily.com