Zanimljivosti
ISKUSTVO IZ SAD: NA RAZGOVORU ZA POSAO
6 važnih pitanja koje bi učitelji trebali postaviti ravnateljima
objavljeno: 28. srpnja 2015.

Učitelji su obično vrlo uplašeni kada dolaze na intervju za posao, pogotovo učitelji koji prije nisu predavali u razredu.

 

Mnogi učitelji čine istu pogrešku na razgovoru za posao – naime, toliko su zaokupljeni mogućim pitanjima koja će im ravnatelj postaviti i pokušavaju pripremiti prave odgovore da nikada zapravo ne misle o tome koja bi pitanja oni trebali postaviti ravnateljima tijekom intervjua.

Ravnatelji obično završavaju te intervjue pitajući kandidata ima li on nekih pitanja. Većina učitelja se u prvi tren ne snađe i jednostavno kažu „ne“ ili pitaju ravnatelja kad mogu očekivati odluku.  

Najvažnija stvar u intervjuu su pitanja koja biste vi trebali postaviti ravnatelju, na neki način vi intervjuirate njih, tvrde stručnjaci na američkom portalu http://www.brilliant-insane.com/.

 

PITANJA KOJA BI UČITELJI TREBALI POSTAVITI RAVNATELJIMA

 

Što Vi mislite o učenju putem mobilnog uređaja?

Ako je odgovor koji dobijete: „U ovoj školi smatramo da mobilni uređaji moraju biti ostavljeni kod kuće ili u ormarićima“, tada možete zaboraviti svoja sljedeća pitanja i pristojno se ispričati. Ovo je 21. stoljeće! Tko želi raditi u školi koja zabranjuje upotrebu najsnažnijeg ikad stvorenog alata za poučavanje i učenje?

Koje su granice, ako postoje, okruženju koje mogu stvoriti u svojoj učionici?

Osim nečega što se suprotstavlja pravilima sigurnosti, teško je zamisliti da ravnatelj na ovo može odgovoriti na bilo koji način osim: „Radite što god želite, to je vaša učionica“. Ako vas pitaju što želite napraviti, objasnite da želite privlačnu, zabavnu učionicu u kojoj je sve podređeno učenju. To može zahtijevati micanje nekih stolica i stolova, donošenje biljaka i strunjača te niza drugih stvari koje učenje čine zabavnim.

■ Jesam li obavezan dodijeliti domaću zadaću ili dati određen broj testova?

Nekim učiteljima, ako ravnatelj odgovori „da“ na ovo pitanje, to znači da će odustati od zapošljavanja u toj školi. Međutim, postoje načini kojima se mogu zaobići tradicionalne zadaće i prakse ocjenjivanja pa stoga, ako ste na sva ostala pitanja dobili prikladne odgovore, još možete ostaviti tu školu na svom popisu škola u kojima biste željeli raditi.

Jeste li član bilo koje društvene mreže?

Ako ravnatelj odgovori sa „Ne“, nemojte gubiti nadu, ali se zabrinite. Biti „umreženi poučavatelj“ je osnovno za uspjeh svakog učitelja u digitalnom svijetu u kojem živimo. Ako ravnatelj odgovori sa: „Zašto je to važno?“ trebali biste jednostavno ponoviti prethodnu rečenicu.

Koje kvalitete tražite kod učitelja kada provodite formalno vrednovanje?

Odgovor na to pitanje pomaže vam da saznate što ravnatelj očekuje od vas, što će vas pripremiti za buduće evaluacije. Što je još važnije, odgovor vam govori što je važno osobi koja vodi školu u kojoj ćete možda raditi. Želi li ta osoba učionicu koja je uredna, po propisu, u kojoj učitelj ima kontrolu ili traži živahno mjesto na kojem se djeca smiju, surađuju i istražuju?

S kim mogu razgovarati kada stvari ne idu dobro?

Sada možda mislite kako ne želite ni spomenuti da stvari možda neće ići dobro. Ne brinite se! Mudri ravnatelji znaju da čak i najbolji, najiskusniji učitelji imaju problema tijekom školske godine. Postoji samo jedan razuman odgovor na to pitanje – ravnatelj bi trebao odgovoriti: „Sa mnom“.

 

Krenuli ste na intervju? Prisjetite se ovih pitanja!

 

Izvor:

www.brilliant-insane.com/2015/05/6-critical-questions-teachers-should-ask-principals-in-job-interviews.html