Školstvo u medijima
Deborah Jenkins hvali Sue Palmer
Kako moderni svijet kvari djecu
objavljeno: 3. kolovoza 2015.

Deborah Jenkins, kolumnistica TES-a,najveće svjetske internetske mreže za učitelje, u članku naslovljenom „Ljetno čitanje: kako moderni svijet kvari djecu“, hvali novu knjigu „Otrovno djetinjstvo“ poznate savjetnice za izobrazbu Sue Palmer.

„Često sam se čudila zašto toliko djece izgleda kao da ima problema s mentalnim zdravljem, poteškoćama u ponašanju i učenjem upravo sada, a ne prije 30 godina kada sam ih počela poučavati“, piše kolumnistica Deborah Jenkins. Uzroke takvoga ponašanja pripisivala je boljem dijagnosticiranju, popustljivosti roditelja, prevelikoj rascjepkanosti društva, instant-kulturi života, odnosno učiteljima koji imaju nerealna očekivanja od moderne djece.

Sue Palmer, autorica knjige, temeljem rezultata proisteklih iz brojnih istraživanja, zaključuje da su djeca danas izložena utjecaju složene mješavine čimbenika povezanih s brzinom ljudskog razvoja. Napredak se u posljednjih 30 godina ubrzao toliko da se ne možemo nositi s tim. Naša se kultura, objašnjava Palmer, razvijala brže od naše biologije. Kao društvo odgajamo djecu s neodgovarajućom prehranom, nedostatkom sna, prekrcane elektronikom, koja provode sve manje vremena s roditeljima i imaju ga premalo na raspolaganju da bi se maštovito igrala s drugima. Ta „otrovna mješavina“ opasnost je za stvaranje naraštaja ljudi s ograničenim rasponom pozornosti, nesklonih obuzdavanju i nedovoljno iskusnih u uravnotežavanju vlastitih u odnosu na tuđe potrebe.

Premda današnja djeca mogu odrastati u potpuno drukčijem svijetu, i dalje imaju iste potrebe kao i prijašnji naraštaji – za sigurnošću u krugu voljenih, želju za upoznavanjem svijeta iz prve ruke, potrebu za druženjem s pravim prijateljima i susjedima, odnosno s odraslima koji će oblikovati njihove pozitivne vrijednosti poput samoobuzdavanja, ljubaznosti i snage duha.

Kolumnistica toplo preporučuje knjigu učiteljima zato što stavlja u kontekst brojne izazove – malodušne učinke pouke djece koja su umorna, koja se rasrde svaki put kada im kažete ne i koja ožive samo kada rabe YouTube.

Znanje je moć. Naš je izazov, nastavlja Deborah Jenkins, stvoriti žeđ za učenjem čak i kod djece koju to uopće ne zanima jer što bolje budemo razumijevali složen koktel utjecaja na njihove živote, bit ćemo u boljem položaju razlikovati ih.

 

Izvor:

https://www.tes.co.uk/news/school-news/breaking-views/summer-reading-how-modern-world-harming-children