Cjeloživotno učenje

4 ključne lekcije koje novi učitelji nisu nikad naučili

četvrtak, 30. srpnja 2015.

Ako ste novi učitelj, ove četiri lekcije mogle bi utjecati na vašu učiteljsku karijeru više od bilo čega što ste naučili na fakultetu ili u vremenu prije zapošljavanja.

4 ključne lekcije koje novi učitelji nisu nikad naučili

Ako ste novi učitelj, ove četiri lekcije mogle bi utjecati na vašu učiteljsku karijeru više od bilo čega što ste naučili na fakultetu ili u vremenu prije zapošljavanja. Ako ste dugogodišnji učitelj veteran ili administrator, dužni ste podijeliti ovo sa svojim novim kolegama učiteljima te ih potaknuti da ozbiljno razmisle o ovim lekcijama, jer su vrsta prijeko potrebne reforme.

 

1. Promislite o disciplini. Gotovo sve što ste naučili o upravljanju učionicom je pogrešno. Na fakultetu i tijekom prakse sigurno su vas učili nekoj vrsti disciplinarnih tehnika ili, još gore, politici nulte tolerancije. Možda su vas učili, kad su u pitanju pravila, da ista vrijede za sve. Kao novi učitelj, morate izgraditi vezu s učenicima, a to nikad nećete postići ispisivanjem imena na ploču, zadržavanjem učenika na dodatnoj nastavi ili slanjem ravnatelju kada su neposlušni.

Najbolji plan je razgovarati s učenicima o odnosima u učionici temeljenima na međusobnom poštovanju. Recite im kako mogu očekivati da ćete se prema njima odnositi pravedno. Kad se pojave problemi, rješavajte ih individualno. Nikad nemojte osramotiti ni jednog učenika. Držite se ljubaznosti i obostranog poštovanja i nikad nećete morati uvoditi stroge mjere.

2. Nađite dobar materijal. Mnogi novi učitelji slijede udžbenike i plan rada doslovno, što učenici obično mrze, i to često rezultira kaosom u učionici. Izbjegavajte taj scenarij stavljanjem tog materijala u drugi plan i uvođenjem vlastitih zabavnih sadržaja. Na internetu postoji mnogo uzbudljivih alata i mobilnih aplikacija koje vam mogu pomoći pri tome da udahnete malo života u bilo koji predmet. Nemojte zaboraviti da niste ograničeni samo na kurikulum i udžbenike.

 

3. Nikada nemojte učenicima davati tradicionalnu domaću zadaću. Unatoč mnogim istraživanjima koja govore protiv tradicionalne domaće zadaće, ona ostaje neizbježna praksa među novim učiteljima. Činjenice su sljedeće:

Tradicionalna domaća zadaća ne poučava učenike odgovornosti.

Domaća zadaća ne doprinosi uspjehu.

Domaća zadaća negativno utječe na ocjene učenika.

Domaća zadaća oduzima vrijeme za vrijedne obiteljske aktivnosti.

Zbog domaće zadaće učenici mrze učenje.

Učitelji dodjeljuju domaću zadaću da bi imali što ocjenjivati. Nemojte si dopustiti da upadnete u tu zamku. Ako stvorite uzbudljive projekte u kojima će učenici sa zadovoljstvom sudjelovati, oni će vrlo rado i izvan razreda raditi na njima. U tom slučaju, svi su na dobitku.

 

4. Ocjene su oblik kazne. Nažalost, mnogo učitelja veterana nije naučilo ovu važnu lekciju, stoga je važno da je novi učitelji nauče. Zbog toga što je riječ o tradiciji staroj kao i sama edukacija, ocjenjivanje je odoljelo testu vremena: brojke, postoci i slova su jednostavno jedini oblici ocjenjivanja koje prosječni edukator razumije. Kao novi učitelj, morate shvatiti da mjerenje učenja kod vaših učenika nije samo neučinkovito, nego je i oblik kazne, pa je i potencijalno opasno.

Da, dobro ste pročitali, ocjene su opasne. Slično kao i domaća zadaća, ocjene nisu nikako povezane s uspjehom i zbog njih učenici mrze učenje. Kao novi učitelj, u odličnoj ste prilici napraviti veliku promjenu u svojoj učionici eliminiranjem ocjena. Čak i ako morate nešto upisati u imenik, i dalje možete ocjenjivati učenje pomoću povratnih informacija i razgovora. Ako želite naučiti više o eliminiranju ocjena (najisplativija stvar koju ćete ikada napraviti kao učitelj), provjerite na Facebooku  grupu Učitelji koji izbacuju ocjene (https://www.facebook.com/groups/teachersthrowingoutgrades/).

Nakon godina pripremanja za najizazovniju profesiju na svijetu upravo ste naučili nešto što su vjerojatno najvrjednije četiri lekcije svakom novom učitelju.

 

Podijelite ih s kolegama. Prakticirajte ih i promijenite svijet.

 

 .......................

Napomena:

  • Autor članka Mark Barnes je autor šest edukacijskih knjiga i jedan od najpopularnijih svjetskih edukatora na Twitteru, gdje njegove objave čita gotovo tri milijuna ljudi mjesečno.

Izvor: http://www.brilliant-insane.com/2015/07/4-crucial-lessons-new-teachers-never-learned.html

Vezani članci
Školski portal: Dva igrokaza

Dva igrokaza

POTRAGA ZA ZNANJEM Igrokaz ........................               ■  PRIPOVJEDAČ: Dobar dan, draga…

Školski portal: Majčin dan u sisačkoj Osnovnoj školi Viktorovac

Majčin dan u sisačkoj Osnovnoj školi Viktorovac

Poštovane učiteljice i poštovani učitelji, evo i mene na portalu…

Školski portal: Narod Himba: život u prašini i blatu

Narod Himba: život u prašini i blatu

Ukupno ih ima manje od 50.000, a žive i u…

Slovopis
e priručnik
Preuzimanje digitalnih udžbenika
Preuzimanje višemedijskih materijala
Preuzimanje višemedijskih materijala za srednju školu
E-priručnik Tehnička podrška
Lente vremena
Školski portal: Vrijedni mali ekolozi

Vrijedni mali ekolozi

Svjetski dan jabuka škola je obilježila…

Školski portal: S radom počelo devet centara izvrsnosti

S radom počelo devet centara izvrsnosti

Devet centara – svaki iz drugog…

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Zašto su učitelji tako umorni

Zašto su učitelji tako umorni

Ako ste poput većine učitelja koje…