Učitelji stvaraju
Kako se informacijski povezati s drugim nastavnicima?
objavljeno: 6. kolovoza 2015.

U istraživanju provedenom 2012. pokazalo se da samo četiri posto učitelja surađuje s kolegama, dok je njih 44 posto uključenih u istraživanje odgovorilo kako bi voljelo da je taj postotak veći. Učiteljska profesija pomalo izolira – ako ne provodite svaki tren u školi poučavajući, dajući instrukcije ili mijenjajući kolegu, vjerojatno provodite vrijeme disciplinirajući, testirajući ili pokušavajući pojesti neki zalogaj na brzinu tijekom odmora. Uz to, dok se državni propisi i školstvo mijenjaju, učitelji su potpuno preplavljeni novim nametnutim pravilima pa nemaju vremena raditi na sebi. Nije rijetko da učitelji dođu do točke u kojoj samo žele zatvoriti vrata i poučavati onako kako znaju da je najbolje učenicima.

Osjećaj izoliranosti i manjka vremena obično je značio da učitelji nisu sposobni surađivati. Ipak, ti faktori znače da je suradnja među učiteljima i njihova povezanost važnija nego ikad prije. Uz nove medije i standarde koje se stalno mijenjaju, učiteljima je potrebna zajednica na koju se mogu osloniti. Trebaju mjesto na kojem mogu naći i pružiti podršku, razmijeniti ideje. Srećom, neki novih trendovi u tehnologiji i poučavanju mogu im pomoći da se međusobno povežu. Novi učitelji mogu na internetu naći mentore, ljude s iskustvom koji im mogu pomoći pri rješavanju raznih dvojbi s kojima su suočeni u učionicama. Učitelji veterani pak mogu naći razna istraživanja i nove informacije o tehnologiji i načinima da svoju praksu dovedu na višu razinu. Danas, uz online platforme, učitelji mogu surađivati iz udobnosti svojih domova.

 

5 platformi koje pomažu učiteljima da se povežu

Staffrm (http://staffrm.io/): ovaj relativno novi portal za edukatore lansiran je početkom ove godine. Lijepo je dizajniran i jednostavan za korištenje – to je dijelom blog, dijelom društveni medij. Jednostavno stvarate svoj profil i dijelite priče s drugima. Možete slijediti druge edukatore i uključivati se u razgovore i komentare, a vaše objave mogu biti organizirane korištenjem „hashtagova“. Najbolje je to što je Staffrm potpuno posvećen edukaciji. Možete o njemu misliti kao o najboljoj i najaktivnijoj Facebookovoj grupi za učitelje, ali bez oglasa i drugih distrakcija. Između ostalog, sadrži odlične postove o zidnim dekoracijama u učionici, planiranju lekcija i uputama kako koristiti papiriće/naljepnice (post-ite) u nastavi. Jedna od zanimljivih stvari je da je taj portal baziran u Velikoj Britaniji, što znači da je većina korisnika s Otoka. Učiteljima iz drugih zemalja to bi mogla biti odlična prilika da svoju učionicu učinite globalnom.

Twitter (https://twitter.com/): učiteljima koji su u stisci s vremenom Twitter bi mogao biti najbolji način za suradnju s drugima. Na Twitteru je niz resursa za povezane učitelje. Portal Edutopia je sastavio popis razgovora na Twitteru vezanih uz edukaciju: http://www.edutopia.org/blog/twitter-expanding-pln. Da biste sudjelovali u nekoj od tih rasprava, logirajte se na Twitter u određeno vrijeme i tražite određeni „hashtag“. Moderatori postavljaju pitanja, a vi „tweetate“ svoje odgovore zajedno s „hashtagom“. Svom profilu možete dodati i alat Tweetchat (http://www.tweetchat.com/), koji vam omogućuje da držite korak s brzim tempom razgovora. Možete i pretraživati edukacijske hashtagove da biste našli druge učitelje, resurse i ideje.

Google+: Mnogi učitelji diljem svijeta imaju svoje privatne e-mail profile na Googleu. Google+ dopušta učiteljima da se povežu u zajednice. Možete se priključiti nekoj zajednici, dodati objave i komentirati tuđe. Neke od aktivnih edukacijskih zajednica kojima se možete pridružiti su: The Educational Technology Community (https://plus.google.com/communities/117916783328771901842) i STEM Educators Community (https://plus.google.com/communities/112904336188381403474). Nakon što ste upoznali druge učitelje i uspostavili kontakte, možete koristiti svoj profil na Google+ za komuniciranje i druženje s drugima putem Googleova mjesta za druženje. Možete se i sastati s ostalima koristeći video hangout, da biste raspravljali o tekućim temama licem u lice, ili čak organizirati da članovi grupe demonstriraju najbolje prakse.

Podcastovi: Jessica i Brian Sztabnik pokrenuli su Talks with Teachers (http://talkswithteachers.com/podcasts/) da bi podijelili inspirativne priče i ideje učitelja diljem SAD-a. Oni su osmislili podcast-intervjue tako da budu dijelom biografski i dijelom praktični te lako primjenjivi savjeti. Svaki podcast prikupi nekoliko komentara koji vode do rasprava o učiteljskoj praksi. Edreach (http://www.edreach.us/) je portal koji nudi nekoliko edukacijskih podcastova. Teme se kreću od onih o stvaranju pozitivne klime u školi do izbora najboljih aplikacija za učitelje.

LinkedIn (https://www.linkedin.com/nhome/): ako ste napravili svoj profil na LinkedInu i niste još počeli koristiti društvenu komponentu te stranice, vrijeme je da počnete. Tu postoji nekoliko grupa vezanih uz edukaciju. Kad se pridružite nekoj, moći ćete naći istomišljenike iz cijelog svijeta i raspravljati o problemima koji su vam važni. Neke od grupa koje možete posjetiti su: Professional Learning Bord (https://www.linkedin.com/grp/home?gid=103817), Educators for Social Responsibility (https://www.linkedin.com/grp/home?gid=2453531) i Teacher’s Lounge (https://www.linkedin.com/groups/Teachers-Lounge-147237/about).

 

Ukratko

Natrpani rasporedi i obaveze u školi koje sežu izvan pukog učenja novih lekcija mogu učiteljima otežati suradnju. Ipak, većina smatra sebe cjeloživotnim učenicima koji su željni razviti svoje prakse i vještine. Današnji društveni mediji i online platforme omogućuju edukatorima diljem svijeta da se povežu i dijele ideje i iskustva. Provjerite neku od navedenih stranica i uspostavite profesionalne veze s ljudima poput vas.

 

Napomena: Portal Edudemic pokrenut je 2010. godine, a otad je postao jedno od najpopularnijih mjesta za teme poučavanja, učenja i spoznaja o tome kako tehnologija oblikuje našu edukaciju.

 

[ IZ DRUGIH MEDIJA | izvor: http://www.edudemic.com/connect-teachers-social-age/ ]