Jučer-danas-sutra
OECD | TEME I DILEME
Računala „ne poboljšavaju“ rezultate učenika
objavljeno: 16. rujna 2015.

Stručnjaci smatraju da je česta upotreba računala u školi povezana sa slabijim rezultatima.

Edukacijski direktor OECD-a Andreas Schleicher kaže da je školska tehnologija dala „previše lažne nade“.

Tom Bennett,  stručnjak britanske vlade za ponašanje učenika, smatra da su učitelji „zaslijepljeni“ školskim računalima.

Izvještaj OECD-a istražuje utjecaj školske tehnologije na rezultate međunarodnih testova, poput PISA testova koji se polažu u više od  70 zemalja, te testova koji mjere digitalne vještine.

Izvještaj kaže da u edukacijskim sustavima koji su puno uložili u informacijsku i komunikacijsku tehnologiju nije došlo do „vidljivog napretka“ u rezultatima PISA testova za čitanje, matematiku ili znanost. 

ISKLJUČENI

„Ako pogledate edukacijske sustave s najboljim rezultatima, poput onih u istočnoj Aziji, ti sistemi su bili vrlo oprezni u korištenju tehnologije u svojim učionicama“, kaže Schleicher.

„Učenici koji koriste tablete i osobna računala vrlo često, obično postižu lošije rezultate od onih koji ih koriste umjereno.“

Godišnja globalna potrošnja na edukacijsku tehnologiju u školama procijenjena je na 17,5 milijardi funti. U Velikoj Britaniji škole na tehnologiju troše 900 milijuna funti.

BESA (The British Educational Suppliers Association) navodi da škole imaju budžet od 619 milijuna funti za informacijsku i komunikacijsku tehnologiju, od čega 95 milijuna funti otpada na softverski i digitalni sadržaj.

Ali, Schleicher ističe da je „utjecaj na rezultate učenika u najboljem slučaju mješovit.“

IZVJEŠTAJ KAŽE:

  • Učenici koji u školi koriste računala vrlo često obično postižu lošije rezultate.
  • Učenici koji umjereno koriste računala u školi, npr. jednom ili dva puta tjedno, postižu „nešto bolje ishode učenja“ od učenika koji rijetko koriste računala.
  • Rezultati ne pokazuju „nikakva značajnija poboljšanja“ u čitanju, matematici ili znanosti u zemljama koje su puno uložile u informacijsku tehnologiju.
  • Edukacijski sustavi s najboljim rezultatima, poput onih u Južnoj Koreji i Šangaju u Kini, imaju niži postotak korištenja računala u školama.
  • Singapur, uz samo umjeren stupanj korištenja tehnologije u školi, ima najbolje rezultate u digitalnim vještinama.

„Jedno od otkrića koje najviše razočaravaju jest da društveno-ekonomski jaz između učenika nije smanjen tehnologijom, nego je možda čak i porastao“, kaže Schleicher.

Smatra kako je osiguravanje činjenice da sva djeca dobro svladaju čitanje i matematiku puno bolji način smanjenja spomenutog jaza od „pristupa hi-tech uređajima“.

Schleicher je upozorio da tehnologija u učionici može ometati učenike te rezultirati prepisivanjem gotovih domaćih zadaća s interneta.

Studija pokazuje da „ne postoji ni jedna zemlja u kojoj većina učenika u školi koristi internet, a da je to rezultiralo poboljšanjem učeničkih rezultata“.

……………………. o O o ………………………

Od sedam zemalja s najvišim stupnjem korištenja interneta u školi, u tri zemlje došlo je do „značajnog pada“ u vještini čitanja – Australiji, Novom Zelandu i Švedskoj. Osim toga, još tri zemlje imale su rezultate koji su „stagnirali“ – Španjolska, Norveška i Danska.

Zemlje i gradovi s najnižom upotrebom interneta u školi – Južna Koreja, Šangaj, Hong Kong i Japan – postigli su najbolje rezultate na međunarodnim testovima.

……………………. o O o ………………………

Studija nije izračunala koliko vremena učenici u Velikoj Britaniji provedu na internetu u školi, ali Velika Britanija je među zemljama koje imaju najviše računala po učeniku.

Schleicher kaže da otkrića studije ne bi trebala biti izgovor za nekorištenje tehnologije, nego poticaj da se traži uspješniji pristup. Naveo je primjer digitalnih udžbenika koji mogu biti ažurirani, kao dokaz da online tehnologija može biti bolja od tradicionalnih metoda.

Mark Chambers, izvršni direktor NAACE-a (National Association of Advisors for Computers in Education), tijela koje podržava upotrebu računala u školama, rekao je kako je nerealistično smatrati da bi škole trebale smanjiti upotrebu tehnologije.

„Tehnologija je dio današnjeg društva, kod kuće mladi ljudi također koriste tehnologiju, nikako ne bismo smjeli odstraniti tehnologiju iz škola, škole bi trebale voditi, a ne slijediti.“

……………………. o O o ………………………

 RAČUNALA U ŠKOLAMA VELIKE BRITANIJE

1,3 milijuna desktop računala

840.000 laptopa

730.000 tableta (očekuje se porast na 939.000 sljedeće godine)

22 % ih je „nedjelotvorno“

Izvor: BESA

……………………. o O o ………………………

 Glasnogovornik Microsofta Hugh Milward kaže:

„Internet daje svakom učeniku pristup cjelokupnom zbroju ljudskog znanja, a 3D printanje donosi napredne proizvodne mogućnosti.“

Učitelj John Morris također je snažno odbacio ideju. „Mi pripremamo djecu za poslove koji još ne postoje“, rekao je Morris. „Uvježbavamo ih da koriste tehnologiju koja još nije izumljena. Stoga, kako bi uopće bilo moguće odstraniti tehnologiju iz industrije ili iz podučavanja i učenja? Kada ljudi kažu da se previše novca troši na tehnologiju u školama, moj odgovor je da je to glupost. Trebamo još više novca, više ulaganja.“

Vladin bihevioralni stručnjak Tom Bennet smatra da su neki možda gajili nerealistična očekivanja, ali da se „usvajanje tehnologije u učionicama ne može preokrenuti“.

Nick Gibb, ministar obrazovanja Velike Britanije, rekao je sljedeće:

„Želimo da sve škole razmisle o potrebama svojih učenika da bi odredile kako tehnologija može dopuniti osnove dobrog poučavanja i strogog kurikuluma, da bi svaki učenik ostvario svoj potencijal.“ [ IZ DRUGIH IZVORA | BBC | autor Sean Coughlan ]