Savjeti stručnjaka
RUKE U ZRAKU
5 alternativa koje mogu zamijeniti dizanje ruku u učionici
objavljeno: 1. listopada 2015.

#1 OKRENITE SE I PRIČAJTE

Ova strategija funkcionira vrlo dobro za satove jezika. Umjesto da postavite pitanje i prozovete nekoga da odgovori, stanite tijekom sata, zamolite djecu neka se okrenu svom partneru i podijele svoje odgovore na pitanje. To je vrlo uspješno zato što SVI mogu odgovoriti na pitanje, a ne samo jedno dijete.

 

Ako vaši učenici imaju problema sa slušanjem i naizmjeničnim govorenjem, možete koristiti vizualna pomagala. Jedno dijete može držati natpis koji kaže „UHO“ i znači „slušaj“, dok drugo može držati natpis koji kaže „USTA“ i znači „pričaj“.

#2 „HLADNO“ PROZIVANJE

Odgovaraju li stalno ista djeca na vaša pitanja? Skrivaju li neka od njih pogled i nikad ne sudjeluju? Iskušajte „hladno prozivanje“, u kojem učenike zovete imenom da odgovore na pitanje. To će ubrzati tempo, uključiti više djece i održati ih fokusiranima. Ova tehnika najbolje djeluje uz aktivnosti koje zahtijevaju kratke, činjenične odgovore.

Najprije napravite popis djece koji možete koristiti za prozivanje njihovih imena. Također možete koristiti štapiće od sladoleda ili karte s dječjim imenima na njima.

#3 INDIVIDUALNE PLOČE

Dolaze li vaši učenici na ploču rješavati matematičke zadatke? Pokušajte, umjesto toga, koristiti individualne ploče. To je puno djelotvornije zbog toga što će sva djeca rješavati problem, a ne samo gledati. Zatim, neka svi podignu svoje ploče u zrak i pokažu ih vam. Tako možete brzo vidjeti točne odgovore. Ta metoda omogućuje vam brzo i jednostavno ocjenjivanje!

#4 KOLEKTIVNI ODGOVOR

Probudite svoj razred i okrijepite ga kolektivnim odgovorima. To najbolje funkcionira za provjeru stvari koje želite da vaši učenici dobro zapamte. Možete se koristiti ručnim signalom da biste im dali do znanja kada odgovoriti. Nemojte zaboraviti držati tempo!

 

#5 MALE GRUPE

Uzmite lekcije koje su namijenjene za rad s većim grupama učenika i pretvorite ih u lekcije za male grupe koje su međusobno različite. Grupirajte djecu prema strategijama u kojima trebaju pomoć ili prema stupnju ili efikasnosti funkcioniranja. Dok radite s jednom grupom, druge grupe mogu raditi svoje zadatke. Vaše će upute biti uspješnije jer možete individualizirati upute po grupama.

  •  Nadam se da će ove ideje pomoći osvježiti vaše poučavanje i angažirati djecu!

………………………….

Napomena:

  • The Positive Classroom je portal koji pruža resurse, strategije i pomoć osnovnoškolskim i predškolskim edukatorima pri vođenju učenika. Fokusiranjem na jasne procedure, osjećaj zajedništva, vještine za uspjeh u školi, angažirane lekcije svi učitelji mogu imati pozitivnu učionicu. Sva djeca, čak i ona problematičnog ponašanja, mogu se razvijati i učiti u pozitivnoj učionici.

Izvor: thepositiveclassroom.org