Zanimljivosti
PAPIRI, PAPIRI, PAPIROLOGIJA
7 navika koje su mi pomogle snaći se s gomilom papirologije
objavljeno: 10. kolovoza 2018.

Željela bih s vama podijeliti neke navike koje sam razvila da bih se lakše nosila s papirologijom i bolje upravljala svojim vremenom u učionici.

Tijekom svoje prve godine poučavanja živjela sam uglavnom u školi. Sjećam se jedne večeri, bilo je oko 20 sati, a ja sam još radila, kad je zazvonio telefon: „Sarah, ideš li kući večeras?“ Bio je to jedan od domara.

Nisam ni shvatila koliko je sati i napokon sam odlučila završiti s poslom. Radila sam od 6.30 tog dana, a vjerojatno sam i ponijela posao sa sobom kući. Takvo je bilo vrijeme.

Tijekom moje druge godine poučavanja počela sam raditi na magisteriju i išla na predavanja nekoliko puta tjedno. To je značilo da moram otići iz škole u neko razumno vrijeme da bih stigla na vrijeme na predavanje. Pod razumno vrijeme mislim na to da sam ponekad morala otići iz škole doslovno na kraju svog radnog vremena.

Nakon cijelog dana provedenog u školi i cijele večeri na predavanjima, nisam više imala snage ni za što kad bih stigla kući.

Zbog toga sam morala razviti neke navike koje su ostale sa mnom i nakon što sam završila svoj magistarski studij te mi pomogle upravljati vremenom.

Više gotovo nikad nisam donijela svoj posao kući. Dobro, donijela bih ga kući, ali torbu ne bih otvarala sve dok nisam stigla na posao sljedeći dan.

Evo nekoliko savjeta pomoću kojih ćete završavati svoj posao na vrijeme i nećete morati živjeti u školi.

1.)    UVIJEK PLANIRAJTE ZA SLJEDEĆI DAN

Kako ide dan, razmišljajte o svemu što trebate napraviti sutradan. Mi učitelji smo stručnjaci u multitaskingu. Dok poučavate matematiku, uzmite minutu i razmislite o tome što sve trebate za lekciju iz matematike sutra. Zapišite to. Pri kraju dana zapišite sve što trebate za sljedeći dan. Tako ste, ako nemate dodatno vrijeme da ostanete i planirate, barem spremni za sljedeći dan. Ponekad jednostavno morate usporiti.

2.)    PLANIRAJTE LEKCIJE DNEVNO

Planiranje lekcija vjerojatno oduzima najviše vremena. Nađite ili stvorite šablonu koju volite i kojom se jednostavno koristiti. Zatim pokušajte isplanirati lekcije za svaki dan u idućem tjednu. Na primjer, ponedjeljkom planiram lekcije iz matematike za cijeli idući tjedan. Utorkom planiram čitanje za cijeli tjedan, itd. Planiranje lekcija dio po dio olakšava posao.

3.)   JEDAN DAN OSTANITE DOKASNA

Obično ostanem dokasna petkom, ali ne kasnije od 17 sati. Ostanem i osiguram se da imam sve spremno za sljedeći tjedan. Kopije, knjige, pribor, alate itd. Također ocijenim sve i upišem sve ocjene ako nisam stigla prije u tjednu. Ponedjeljci su naporni, stoga je uvijek lijepo doći u donekle organiziranu i spremnu učionicu.

4.)   PETOMINUTNI POSLOVI

Držite na svom stolu kutiju u koju možete stavljati kratke poslove poput pisanja potvrda, zapisivanja imena na nešto, pisanja poruka za roditelje itd. Zatim utemeljite pravilo u svom razredu da, kad god učenici rade na nekom samostalnom zadatku, vi ste „slobodni“ prvih pet minuta. To učenicima daje priliku da budu neovisni, a vama daje vrijeme da se posvetite svojim zadacima iz kutije. U pet minuta možete odgovoriti na e-mailove, objesiti učeničke radove na zid, obaviti sve one male zadatke zbog kojih obično ostajete nakon posla u školi. Nakon pet minuta možete kružiti razredom, provjeriti napredak učenika, odgovoriti na pitanja i ponuditi pomoć po potrebi. Bit ćete iznenađeni koliko toga možete postići u pet minuta, a vaši će učenici naučiti sami se nositi s problemima umjesto da odmah trče vama za pomoć.

5.)   OCJENJUJTE USPUT

Nemojte gomilati hrpe stvari za ocjenjivanje jer to obeshrabruje. Uvijek pokušavajte ocjenjivati usput. Ako, na primjer, učenici pišu test iz matematike, neki od njih će završiti prije, a nekima će trebati više vremena. Počnite ocjenjivati testove dok ih djeca završavaju. Tako možete vidjeti koji su učenici preskočili neke zadatke ili nisu shvatili gradivo i potrebne su im dodatne lekcije. Ako odvojite 10 minuta svojeg vremena na ocjenjivanje, bit ćete iznenađeni koliko toga možete postići. Ocjenjujte usput i neće vam ostati hrpa poslova koji vas čekaju.

6.)   BUDITE „DOVOLJNO DOBAR“ UČITELJ

To je vrlo teško, pogotovo perfekcionistima, ali vi ste dovoljno dobri. Samim dolaskom na posao, nasmiješenim licem, kad dajete sve od sebe, čak i kad ste umorni ili frustrirani, vi ste dovoljno dobri. Bez maštovitih oglasnih ploča, superorganiziranih košara za pribor, bez svega što treba napraviti taj dan, vi ste dovoljno dobri! U redu je ako ne stignete obaviti baš sve što ste željeli. Vaši učenici vas vole, vi dajete sve od sebe i vi ste dovoljno dobri. Kad se suočite sa zadatkom koji će potrajati satima, a želite ga odmah završiti, zapitajte se morate li ga zaista tako brzo obaviti. Možda je to dobra ideja koja može čekati do drugog tjedna ili mjeseca. Ne morate biti najbolji, jednostavno budite dovoljno dobri. I to je – dovoljno!

7.)   PUSTITE NEVAŽNE STVARI

Vi ne morate napraviti baš sve. Zaista! Morate znati koji je važan dio vašeg posla (djeca). Postavite si prioritete. Brzo ćete naučiti da postoje stvari koje morate obaviti i one koje ne morate obaviti, a ako nešto nije važno vama i vašoj misiji kao učitelju (i nije potrebno da biste zadržali svoj posao!), onda to pustite.

Ovo su navike koje sam razvila, a pomogle su mi nositi se s gomilom posla koji se nameće učitelju (osim samog poučavanja). Imate li vi neke slične navike koje su vama funkcionirale?

……………..

Napomena:

  • Morethanaworksheet je blog osnovnoškolske učiteljice Sare s više od deset godina iskustva, koja dijeli svoje ideje, savjete i proizvode koji mogu olakšati život svakog učitelja.

 Izvor: morethanaworksheet.com