Pljesak molim
OŠ PANTOVČAK POKRENULA JEDINSTVEN PROJEKT
Učenici iz Francuske, Češke, Španjolske i Poljske u Zagrebu
objavljeno: 22. listopada 2015.

Naime, Agencija za mobilnost i programe EU prihvatila je naš projektni prijedlog za program Erasmus+ za 2014. godinu za Ključnu aktivnost 2 za područje općeg obrazovanja.

Od ukupno 45 projektnih prijedloga iz cijele zemlje, projekt je ocijenjen kao najbolji, i to s ukupno 96 od 100 bodova te mu je dodijeljena određena financijska potpora za njegovo provođenje.

Radi se o međukurikularnom projektu koji već drugu godinu popularizira predmete iz STEM-područja obrazovanja (znanost, tehnologija, inženjerstvo i matematika) i motivira učenike za daljnje školovanje s ciljem ostvarivanja uspješnih karijera u poslovima budućnosti.

Učenici poboljšavaju svoje e-vještine i digitalnu pismenost, upoznaju se s „čistim“ tehnološkim procesima u industriji uz podizanje ekološke i kulturalne osviještenosti.

Ovaj projekt povezuje našu školu s još četiri europske škole partnera iz Francuske, Španjolske, Poljske i Češke.

Međunarodni koordinator projekta je profesorica  fizike i tehničke kulture Danijela TAKAČ, a Erasmus tim sastoji se od Marine MOĆAN, učiteljice razredne nastave i engleskog jezika, Željke FRANČIĆ učiteljice hrvatskog jezika i psihologinje škole Ivane CAR.

U našoj školi aktivno sudjeluje 20 učenika u svim glavnim aktivnostima projekta dok ostatak učenika sudjeluje u pojedinim aktivnostima ovisno o starosti učenika, vrsti aktivnosti i predmetu kroz koji se aktivnost provodi.

Glavna ideja projekta je u školama mjeriti zvučno, svjetlosno onečišćenje i VOC plinove pomoću LEGO robota i senzora.

Učenici su 8. travnja  do 15. travnja 2015. boravili u pratnji učitelja u poljskoj školi Marie Konopnickiej u Kaliszu na stručnom usavršavanju učenika i učitelja u web 2.0 alatima i LEGO Mindstorms robotu gdje smo naučili programirati robota i izveli sva potrebna mjerenja.

Prošli tjedan došao je red i na posjet učenika i učitelja našem gradu Zagrebu.

Kao dobri domaćini pripremili smo raznolike aktivnosti za naše goste.

Razgledali smo grad Zagreb, njegove ljepote i znamenitosti te nam se čak i vrijeme naklonilo pa to prijepodne nije kišilo.  Osim Zagreba naše goste odveli smo i u Nacionalni park Plitvička jezera gdje je svima zastao dah.

Uz kulturološke aktivnosti najveći dio vremena njihova posjeta oduzele su aktivnosti usko vezane uz projektne ciljeve, tako smo izrađivali ekološka sredstva za čišćenje i ekološke sapune, što se izrazito svidjelo učenicima. Naučili smo učenike novom web 2.0 alatu Kizoa te mnoštvu različitih alata za izradu online kvizova poput Kahoota, ProProffs, Hot Potatoes i slično. Tijekom ove radionice učenici su rješavali online kvizove o našim partnerskim zemljama i osvajali nagrade.

  • U kreativnom dijelu posjeta učenici su se upoznali s „Glagoljicom“, izrađivali su ogrlice, magnete, nakit, utiskivali glagoljicu na plakate i slično. Svatko je izradio komad nakita sa svojim početnim slovom imena.

Nakon izrade ekoloških sredstva za čišćenje potrebno je bilo izmjeriti prisustvo VOC plinova u njima što smo napravili zadnji dan.

Umorni od raznolikih aktivnosti, novih znanja i vještina koje smo stekli organizirali smo oproštajnu zabavu uz dodjelu priznanja učenicima, s plesom i karaoke zabavom.

Na početku zabave posjetio nas je folklorni i tamburaški ansambl  Zagreb – Markovac, koji su naše goste upoznali s tradicionalnim folklornim plesovima i narodnim nošnjama.

Zabava je bila odlična, pjevalo se i plesalo i sa suzama opraštalo s našim gostima koje ćemo vidjeti u veljači kada s učenicima putujemo u Chartres, Francuska na daljnje aktivnosti.

Priredila: Danijela TAKAČ