Školstvo u medijima
VELIKA BRITANIJA
Učitelji odrade više prekovremenih sati od bilo koje druge profesije
objavljeno: 30. prosinca 2015.

Istraživanje provedeno u Velikoj Britaniji pokazalo je da je 61,4 posto osnovnoškolskih učitelja odradilo neplaćene prekovremene sate u 2014. godini, u prosjeku 12,9 dodatnih radnih sati tjedno.

Među srednjoškolskim učiteljima, 57,5 posto njih je radilo prekovremeno, što im nije plaćeno, uz prosjek od 12,5 dodatnih radnih sati tjedno.

Što se tiče cjelokupnog nastavnog osoblja, uključujući učitelje, asistente, čistače i domare, 37,6 posto njih je odradilo neplaćene prekovremene sate – što je brojka viša nego u bilo kojem drugom sektoru.

Christine BLOWER, glavna tajnica Državnog sindikata nastavnika, rekla je da je postotak neplaćenih prekovremenih sati kod učitelja „potpuno neopravdan“.

„Većina dodatnog radnog opterećenja s kojim su učitelji suočeni je izravna posljedica vladinih edukacijskih politika te inicijativa“, rekla je Christine Blower. „Mi već imamo nedostatak učitelja u mnogim predmetima. Ako se radni uvjeti učitelja znatno ne poboljšaju, situacija će se samo pogoršati, uz činjenicu da mnogi iskusni i novi učitelji odlaze ili ni ne pomišljaju na to da uđu u ovu profesiju.“

Dodaje: „Rad vikendom i rad noćima uz općenito intenzivan nadzor nadležnih institucija, te pritisak koji sve to stvara, štete zdravlju, loše utječu na obiteljski i društveni život učitelja, a očito su loši i za edukaciju.“

Istraživanje je objavljeno da bi označilo dan „Odradi svoje radne sate“, kada sindikat potiče svoje članove da „uzmu pravu pauzu za ručak“ i odu s posla na vrijeme.

Ova otkrića pristigla su samo nekoliko tjedana nakon što su učitelji Velike Britanije preplavili Ured za edukaciju desecima tisuća odgovora u povodu inicijative „Pitanje opterećenja na poslu“, koju su u listopadu pokrenuli tajnik za obrazovanje Nicky MORGAN i zamjenik ministra Nick CLEGG.

Kao odgovor, vlada je najavila „novi dogovor“ u kojem učitelji više neće biti podvrgnuti velikim promjenama u vladinim inspekcijama ili vladinoj politici tijekom akademske godine.

Glasnogovornik Ureda za edukaciju rekao je: „Nije tajna da smo napravili neke vrlo važne promjene u školama – promjene koje ne bi bile moguće bez mukotrpnog rada i posvećenosti naših učitelja. Kao rezultat njihovog truda, standardi su sada viši te je još milijun djece sada u dobrim ili izvanrednim školama.“

Inicijativa „Pitanje opterećenja na poslu“ pokrenula je lavinu odgovora i pomogla izgraditi bolje razumijevanje uzroka nepotrebnog radnog opterećenja te potaknuti nastavničku profesiju da se suoči s tim problemima.

 „Mi ćemo nadgledati napredak praćenjem radnog opterećenja učitelja istraživanjem velikih razmjera koje ćemo provesti na proljeće i svake dvije godine otada, te nastaviti razvijati načine na koje možemo pomoći učiteljima da se fokusiraju na ono što je stvarno važno – da svakom djetetu omogućimo najbolji mogući početak u životu.“

………………………

Napomena:

  • TES je digitalna zajednica s više od 3,6 milijuna registriranih online korisnika u 279 zemalja i teritorija, te stoga najveća online mreža učitelja koja pomaže savjetovati, informirati te inspirirati edukatore diljem svijeta.
  • Izvor: tes.com