■ UČITELJI MOGU SVE REĆI I BEZ RIJEČI. Iskusni učitelji usavršili su upotrebu izraza lica, pa mogu učeniku reći bilo što i samo pogledom. Jedinstvenim pokretom obrve učenik (ili cijeli razred) može razumjeti poruku: „Stišajte se“ ili „Dobar posao“.
■ UČITELJI NE PRIHVAĆAJU NEUSPJEH. Koriste svaku strategiju koju znaju da bi pomogli učenicima učiti i uspjeti.
■ UČITELJIMA JE STALO. Vole sve učenike u svom razredu, čak i one koje je teško voljeti, a ponekad posebno takve učenike.
■ UČITELJI SU ODLIČNI KOMUNIKATORI. Vole pričati s učenicima i slušati ih, vole pričati s drugim učiteljima i roditeljima, a pažljivo biraju riječi i mogu reći puno koristeći samo osmijeh.
■ UČITELJI SU PRILAGODLJIVI. U trenu mogu promijeniti lekciju ili atmosferu u razredu, što je vrlo korisno ako komisija za ocjenjivanje rada nastavnika upadne u učionicu.
■ UČITELJI SU POZITIVNI. Znaju da je njihov posao izazovan, ali su svejedno prihvatili taj zadatak i znaju da mogu biti odlični u svom poslu zato što imaju pozitivan stav i nitko im ne može reći da nešto ne mogu.
■ UČITELJI NAPORNO RADE. Njihov posao se ne svodi na sjedenje za stolom. Oni stoje cijeli dan, pričaju cijeli dan, razmišljaju cijeli dan, komuniciraju s učenicima cijeli dan i uče cijeli dan. Poslovni svijet to možda ne vidi, ali učitelji su vrlo zaposleni ljudi. Odgovaranje na e-mailove i telefonske razgovore su možda luksuzi koje si ne možemo uvijek priuštiti. Ali, za najvažnije – poučavanje – uvijek imamo vremena.
■ UČITELJI ZNAJU KAKO UZETI STVARI U SVOJE RUKE. Nemaju problema s tim da su u središtu pozornosti ako to znači da njihovi učenici uče. Ponekad koriste samo mali pokret ruke ili neki zvuk da bi učenicima dali do znanja tko je šef.
■ UČITELJI SU KREATIVNI. Mogu pomoći učenicima da nauče nešto na milijun različitih načina, koristeći bilo što, u bilo koje doba i na bilo kojem mjestu. Hodnik, igralište, čak i kantina, sve su to mjesta na kojima se odigravaju važne lekcije i poveznice.
■ UČITELJI SU SKROMNI. Ne poučavaju da bi bili hvaljeni, nego da bi pridonijeli.
■ UČITELJI UVIJEK RAZMIŠLJAJU O POUČAVANJU. Planiraju, istražuju i misle o lekcijama cijelo vrijeme. Zapisuju ideje na bilo što kad se sjete nečeg što bi mogli uključiti u lekciju.
■ UČITELJI SU SNALAŽLJIVI. Znaju kako mogu s vrlo malo novca, resursa i vremena iz lekcije izvući što više.
■ UČITELJI SU ORGANIZIRANI. Ponekad lekcije planiraju i godinu dana unaprijed. Učionica je organizirana, stol je spreman za rad, a plan za današnji dan je jasan, jer se učitelj pobrinuo za to.
■ UČITELJI SE DRŽE ZAJEDNO. Nitko ne razumije niti može shvatiti kako je biti u učionici bolje od drugog učitelja. Kada se učitelji osjećaju frustriranima, znaju da razgovor s drugim učiteljima može pružiti utjehu i pomoći.
■ UČITELJI NE UZIMAJU POUČAVANJE ZDRAVO ZA GOTOVO. Obučeni su za rad koji je potplaćen i bez opipljivih nagrada. Emocionalne nagrade? Zadovoljstvo poučavanja? Oboje je toliko veliko da nadoknađuje sve nedostatke. Užitak podučavanja može preplaviti učitelja toliko da on u tom času zna kako je to jedna od najboljih profesija na svijetu.
…………………..
Napomena:
- Portal Teaching pruža potporu i izvore članovima edukacijske zajednice, a njegove informacije dolaze od učitelja i namijenjene su drugim učiteljima.
- Izvor: teaching.monster.com