Jučer-danas-sutra
SVAKI JE SAVJET KORISTAN
Neuobičajeni savjeti za pisanje domaće zadaće
objavljeno: 8. travnja 2016.

Što kauč, pod i kuhinjski pult imaju zajedničko? To su sve prikladna mjesta na kojima djeca mogu pisati domaću zadaću. Također, i tišina i glazba i razgovor prikladne su pozadine za pisanje domaće zadaće. Poanta je u tome da otkrijete kako vaše dijete najbolje funkcionira i nađete okoliš koji odgovara njegovim potrebama.

„Prvo, zaboravite ideju da jedna veličina odgovara svima“, kaže Neil McNerney, dječji i obiteljski savjetnik i autor knjige „Homework: A Parent’s Guide to Helping Out Without Freaking Out“.

On potiče roditelje da promatraju djecu da bi otkrili kako funkcioniraju – neka djeca mogu pjevušiti najdražu pjesmu dok rješavaju matematički zadatak, druga se moraju kretati dok čitaju, a trećoj su potrebni tišina i radni stol.

McNerney napominje da nedavna znanstvena istraživanja vještine učenja i načina na koji ljudi uče kažu da su „neka od novijih otkrića vrlo različita od onoga što govorimo roditeljima već godinama“.

Slijedi pet neuobičajenih savjeta uz pomoć kojih vrijeme za pisanje domaće zadaće možete puno bolje iskoristiti.

…………..

 Korisne distrakcije

…………..

Ignorirajte česte savjete o eliminiranju stvari koje ometaju te o učenju na istom tihom mjestu u isto doba dana. „Otkrili smo da su te tri stvari sasvim suprotne od onoga što većini učenika treba“, kaže McNerney. „Malo distrakcije, ali ne previše, dopušta mozgu da se bolje usmjeri na ono na što se treba fokusirati.“

Distrakcije mogu uključivati glazbu, pozadinske razgovore te različita mjesta i vremena za pisanje zadaće. Promjene u rutini i okolišu povećavaju sposobnost za učenje kod većine učenika jer, što je noviji okoliš, tim je vjerojatnije da će mozak zadržati informacije.

Distrakcije ne funkcioniraju jednako kod sve djece i nisu sve jednake. Neka djeca žele tihi okoliš. McNerney napominje da „glazba obično ne funkcionira uz čitanje“. Također kaže da televizor uvijek mora biti ugašen tijekom učenja zato što „TV ima taj efekt da vas uvuče“.

…………..

 Krećite se

…………..

Neka djeca su fizički tipovi više od vršnjaka. „Ako imate dijete koje se treba kretati, omogućite mu to. To je vrlo važno“, kaže McNerney. Da bi pomogli svom sinu da uči, roditelji se mogu dobacivati loptom. McNerney bi postavio pitanje i bacio svom sinu loptu. Sin bi odgovorio i zatim bacio loptu natrag.

„Ako je djetetu potrebno da stoji tijekom učenja – odlično! – dopustite mu da stoji.“ Ohrabrujte kretanje kod djece koja imaju potrebu za njim koristeći luckaste nagrade poput trčanja u kuhinju po slatkiš nakon svakog točnog odgovora.

…………..

 Učite s prijateljima

…………..

Neka djeca vole učiti u grupama. Danas grupe mogu biti i virtualne. Ako se vaše dijete može nositi s učenjem u grupi, dopustite mu da se dopisuje s prijateljima tijekom učenja. Kad se djeca (fizički) okupe da bi učila, ona će raditi, zatim malo pričati, pa opet malo raditi, opet pričati itd. Kad se djeca dopisuju, nema nikakve razlike, samo je drugi medij u pitanju – sve je to pričanje s prijateljima.

Djeca kojoj više odgovara samostalno učenje i ona koja provode više vremena na društvenim medijima nego pišući domaću zadaću trebala bi pospremiti svoje elektroničke uređaje. S prijateljima mogu opet stupiti u kontakt tijekom planiranih pauza za dopisivanje.

…………..

 Često napravite predah

…………..

Uzimanje kratkih, redovnih, čestih pauza pomaže djeci da dulje ostanu fokusirana. Na primjer, McNerney predlaže da osnovnoškolci rade u desetominutnim blokovima s petominutnim stankama. Roditelji često misle da je to nedjelotvorno zato što djeca provode trećinu vremena na pauzama, ali zanimljivo je to što je tih 10 minuta koje provedu učeći toliko efikasno da je ukupno vrijeme koje provedu radeći domaću zadaću obično puno kraće.

…………..

 Vježbajte mozak

…………..

Kad učite za test, učite kao da upravo pišete test. Većina učenika uči ponavljanjem informacija iz udžbenika ili bilježaka. Na dan testa, ipak, morat će se osloniti na svoje pamćenje. Forsiranje mozga da se prisjeti informacija uz pomoć kvizova, igara i sličnoga osjetno povećava moć učenja i sposobnost prisjećanja.

…………………

Napomena:

  • Izvor članka je portal SchoolFamily.com – primarno usmjeren na savjetovanje roditelja kako da pomognu svojoj djeci ne bi li najbolje iskoristila svoju školsku godinu. Pružajući roditeljima stručne uvide, informacije i resurse, SchoolFamily.com pomaže im da svoju djecu učine uspješnom tijekom cijele školske godine.
  •  Izvor: schoolfamily.com