Zanimljivosti
ČITANJE I TEŠKOĆE KOJE TO NE MORAJU BITI
Glasno čitanje – vježba i užitak
objavljeno: 18. travnja 2016.

Naime, zajedno s učiteljicama obavila sam testiranje među učenicima drugih razreda te prepoznala one kojima je bila potrebna dodatna vježba čitanja. Potom je dogovoreno da će, jedanput na tjedan, dolaziti u školsku knjižnicu te tijekom 45 minuta sudjelovati u aktivnosti čitanja, rada na tekstu i razgovora o pročitanom.

Osim usavršavanja same tehnike čitanja, željela sam stvoriti čitalačke navike i potrebe, razviti ljubav prema knjizi i čitanju, naučiti ih aktivno slušati, pomoći im usvojiti nove riječi kako bi obogatili rječnik i na kraju, razumjeli pročitano.

A da bih to realizirala, upotrijebila sam, odnosno kombinirala, sljedeće sociološke oblike rada:

  • frontalni rad,
  • rad u skupini i u paru te
  • individualni rad,

a rad je podrazumijevao glasno čitanje, razgovor o pročitanome i rad na tekstu.

Izvori su bili tekstovi iz starih brojeva dječjih časopisa, dakle nepoznati učenicima koji su sudjelovali u projektu.

Vježbom, postupno i uz puno strpljenja, tehnika čitanja se kod većine učenika automatizirala, dakle više nisu čitali slovo po slovo, nego su riječ prepoznavali kao cjelinu.

Napredak se počeo uočavati već nakon nekoliko dolazaka – kod djece sam primjetila više samopouzdanja, nestao je strah hoće li točno pročitati tekst.

Osim toga, učenici su češće dolazili posuditi nešto za čitanje u slobodno vrijeme, a prilikom vraćanja željeli su mi  ispričati o čemu je bila riječ u pročitanoj slikovnici, časopisu, knjizi. Kroz razgovor s djecom, ali i njihovim roditeljima, shvatila sam da su se i roditelji više uključili u rad s djecom kod kuće.

Bilo je učenika koji su imali teže poteškoće u čitanju. Njih sam pozivala na individualni rad u knjižnicu kad god je bila prilika.

Na kraju školske godine, defektologinja je provela testiranje i utvrdila da učenici čitaju puno brže i točnije.

Napredak su potvrdile i učiteljice koje su primijetile da učenici sada puno lakše i bolje rješavaju pisane i usmene zadatke, a popravilo se i općenito ponašanje kod učenika koje ranije nije bilo uzorno.

S obzirom na rezultate i pozitivne dojmove svih sudionika, provođenje projekta nastavila sam i nadam se da će i krajem ove školske godine rezultati biti izvanredni kao i svih ovih godina.

…………..

Svjetlana DEVČIĆ, dipl. knjižničarka

OŠ Trnsko

svjetlana.devcic@skole.hr