Jučer-danas-sutra
NIŠTA BEZ 'POGONSKE SILE'
Uključite roditelje i zajamčite djeci uspjeh
objavljeno: 23. kolovoza 2018.

Istraživanja pokazuju da, u slučajevima kada je uključena cijela obitelj, učitelji dobivaju dragocjenog partnera u učenju, a učenici postižu bolji uspjeh u školi i osobno.

Ali, na koji način škole ovlašćuju i snaže roditelje da se uključe u proces izobrazbe svoje djece? Iako postoji neosporna potreba za programima koji snaže školsku vezu učitelja i roditelja radi stvaranja okoline koja podupire učenike, škole su često na muci kako privući roditelje opterećene poslom da ih posjećuju ili dolaze na školska događanja.

Obitelji u ruralnim područjima ili one s nižim primanjima nerijetko nemaju vremena izgrađivati društveni kapital ili povjerenje, uzajamne odnose sa školom, što ih priječi da postanu korisni roditelji koji su nam često potrebni u izobrazbi. U tome nam može pomoći zajednica, piše Becky Nider.

U osnovnoj školi Onaga u Kansasu nastojimo što više uključiti roditelje u proces izobrazbe. Zajednički cilj učitelja, stručnog školskog osoblja i roditelja jest omogućiti učenicima uspjeh. Većinu svojeg vremena i energije posvećujemo snaženju roditelja, pokazujući im kako njihove odluke utječu na njihovu djecu. Slijedi nekoliko naših naputaka koji pomažu unaprijediti suradnju s roditeljima.

OSNAŽITE SVAKOG RODITELJA

Roditelji često oklijevaju redovito posjećivati školu svojeg djeteta i susresti se s njegovim učiteljima, biti na događanjima ili jednostavno razmijeniti iskustva s drugim roditeljima. Mnogi se osjećaju zabrinuto, bojeći se da se ondje ne uklapaju i zato su državne obrazovne inicijative i posliješkolski roditeljski programi važniji danas nego ikada prije – jer pripomažu nadvladati strahove potičući uključivanje i osnaživanje roditelja.

Kao učitelj njihova djeteta, pomozite im vidjeti što se događa u učionici dok im istodobno pomažete shvatiti što znači domaća zadaća i zašto je njihovu djetetu važno da je napravi.

 IZGRADITE DRUŠTVENI KAPITAL

Izgradnja jake zajednice temelji se na ravnopravnom sudjelovanju. Roditelji bi se trebali osjećati da su na sigurnom i dopadljivom mjestu za podjelu iskustva od kuće s drugim obiteljima koje možda osjećaju nešto slično. Obitelji se združuju da bi postigle istovjetne ciljeve. Glavna im je poveznica škola i pomaganje djeci da uspiju u školi, ali na kraju dana oni su samo zajednica ljudi voljnih pomoći svojim susjedima.

Izgradite jak tim s individualiziranim ulogama koji stvara mrežu potpore obiteljima i potiče ih preuzeti vodeće uloge sukladno njihovu napredovanju u roditeljskom angažmanu ili školskom programu.

■  OSTAVITE PROSUDBE NA ULAZU

Roditelji i učenici dolaze iz različitih životnih sredina. Svaka obitelj posjeduje vlastito iskustvo i izazove s kojima se svakodnevno suočavaju. Provjerite svoju prosudbu na ulazu i prihvatite različitosti koje obitelji donose za stol. Različitost igra veliku ulogu u obiteljskoj dinamici i njihovu uključivanju u školu, a škola bi trebala prihvatiti ono što zbližava obitelji putem proaktivnog angažmana i izobrazbe.

UPAMTITE DA SE SVATKO MOŽE PROMIJENITI

Nerijetko viđamo roditelje koji se prvi put pojavljuju na događanjima da su zbunjeni i nezainteresirani za ono što se događa oko njih. Zaokupljeni su svojim mobitelima i ne obraćaju pozornost na svoju djecu; ne žele biti uključeni jer su nepovjerljivi prema onome što škola radi.

Kako god, čak i najnezainteresiraniji roditelji mogu se okrenuti cijelih 180 stupnjeva. Imali smo jednu mamu u programu koja je iskusila jedno od najdramatičnijih „zaokretanja“. Vidjevši kako se druge obitelji povezuju, odlučila je početi sudjelovati kako bi vidjela što će se dogoditi njezinu djetetu.

Ta ista mama sudjeluje sada u roditeljskom panelu, čiji je smisao razgovarati s obiteljima i ohrabriti ih da sudjeluju u našemu programu za roditelje kako bi iskusili njegove pogodnosti za cijelu obitelj.

Postati dijelom programa roditeljima je sjajan način za izgradnju zajednice obitelji koje pružaju podršku i učitelja koji žele osigurati uspjeh svakom učeniku. Redovitom suradnjom s roditeljima omogućujemo im naučiti i razumjeti što njihova djeca rade u učionici, ali i da uđu unutra bude li potrebno.

 Postavši aktivnim članovima programa, roditelji upoznaju druge roditelji koji dijele slične brige i pitanja, i dobivaju pogodno mjesto i priliku da izraze svoja mišljenja i interese zajedno s drugim roditeljima i učiteljima.

…………………….

NAPOMENA:

  • Becky Nider voditeljica je Kansas Reading Roadmapa (KRR) i članica tima FAST („Obitelji & škola zajedno“) u osnovnoj školi Onaga u američkoj saveznoj državi Kansas. Radeći s KRR-om i FAST-om, osobnim iskustvom svjedočila je da snaga roditeljskog uključivanja može promijeniti djetetovo obrazovno iskustvo.
  • Izvor: smartblogs.com