Savjeti stručnjaka
BRIFING OD 30 SEKUNDI
Što je to ‘Montessori metoda’?
objavljeno: 13. ožujka 2018.

…način na koji bi se njezina otkrića mogla primijeniti na svu djecu.

Shvatila je da određeni okoliši mogu jako utjecati na napredak djece i razvila metodu za poučavanje temeljeno na toj ideji.

  • KOJA VRSTA OKOLIŠA?

Montessori okoliš promiče istraživanje, koristi osjetilne pristupe te nudi djeci mnogo izbora u praktičnim aktivnostima. To je vrsta okoliša koji se obično koristi u ranim godinama i ključnim početnim fazama edukacije, ali može se odlično koristiti i za stariju djecu.

  • ZVUČI POMALO POPUT IGRE…

Neki ljudi Montessori metodu doživljavaju kao nešto što se svodi na „učenje kroz igru“, ali zapravo više je riječ o učenju u procesu. Taj pristup potiče djecu da sama otkrivaju stvari, bez obzira na to radi li se o završavanju nekog praktičnog zadatka, istraživanju materijala ili sortiranju objekata.

Učenici bi trebali imati slobodu da odaberu što žele raditi, ali u vrlo strukturiranom okolišu.

  • DAKLE, OD MENE SE OČEKUJE DA KONTROLIRAM RAZRED PUN DJECE KOJA RADE ONO ŠTO ŽELE?

Ovaj pristup se na početku možda donekle doima kao zamjena uloga. Montessori se na svoje učitelje referirala kao na „usmjerivače“ i ohrabrivala ih da vode – umjesto da kontroliraju – djecu u vrlo pripremljenom okruženju.

  • JOŠ SE ČINI DA DJECA IMAJU PREVIŠE SLOBODE. KAKO DJECA NAUČE IŠTA AKO IH SE NE POUČAVA?

Struktura dolazi iz pripreme materijala, područja i aktivnosti. Montessori je primijetila da, što je više djeci dopušteno da uče radeći, tim će steći više neovisnosti.

U tom pristupu napredak i učenje djece prate se temeljitim učiteljevim promatranjem. Djecu se „procjenjuje“ na temelju tih promatranja, a ne na temelju sposobnosti da obavljaju specifične zadatke.

  • IPAK, NIJE SVATKO LJUBITELJ MONTESSORI METODE. ALI, TAJ PRISTUP JE ČESTO POGREŠNO SHVAĆEN.

On se doista oslanja na prirodnu tendenciju djece da uče stječući iskustvo, a njime obično upravlja visokoobučeno i dobro informirano osoblje.

Ta metoda cilja na stvaranje znatiželje i ljubavi prema učenju i temelji se na ideji da su rane godine najvažnije za razvoj tih osobina.

  • JA NE POUČAVAM DJECU U DOBI OD 4 DO 11 GODINA, TREBAM LI SVEJEDNO ISKUŠATI TAJ PRISTUP?

Da. U Velikoj Britaniji, na primjer, postoji nekoliko škola koje koriste Montessori metodu u cjelokupnom obrazovanju, od kojih su mnoge ocijenjene izvanrednima.

Kada ogolite taj pristup na njegove principe, naći ćete neke osnovne stvari koje tražimo u svakoj učionici – učenje kojim upravljaju učenici, samostalnost i otpornost. Montessori je skovala termin „ovladavanje“ puno prije današnjeg kurikuluma. Željela je da djeca ovladaju vlastitim učenjem, a to bi trebao biti i naš cilj danas.

 ……………………..

NAPOMENA:

  • TES je digitalna zajednica s više od 3,6 milijuna registriranih online korisnika u 279 zemalja i područja, te stoga najveća online mreža učitelja koja pomaže savjetovati, informirati te inspirirati edukatore diljem svijeta.
  • Izvor: tes.com