UČENJE NIJE JEDNOSMJERAN PROCES

4 elementa snažnih odnosa učitelja i učenika

četvrtak, 13. rujna 2018.

Jedan od najčišćih i najpoticajnijih odnosa je onaj između odanog učitelja i učenika spremnog za rad.

4 elementa snažnih odnosa učitelja i učenika

Gotovo svatko ima omiljenog učitelja i učitelje koje smo manje voljeli. Zašto još cijenimo te odnose i snažno poštujemo one koji su odgovorni za naše obrazovanje?

Odgovor je vrlo jednostavan. To je zbog načina na koji se odnos učitelja i učenika razvija i njeguje u vremenu i prostoru.

Sposobnost da se stvori pozitivan, snažan odnos učenika i učitelja može se činiti teškim na početku, ali može se lako postići stvaranjem snažnog okruženja za učenje.

Učenje samo po sebi nije jednosmjeran proces: povoljno okruženje za učenje je ono u kojem svi pojedinci uče jedni od drugih.

Dok učenici uče određeni materijal od učitelja, on uči kako poboljšati svoje vještine poučavanja i kako lekcije učiniti zanimljivijima stjecanjem povratnih informacija od učenika.

Stoga, obje strane uče jedna od druge.

Mnoge kvalitete definiraju pozitivan odnos i utiru put stvaranju snažnih odnosa učenika i učitelja. Mogu uključivati dobru komunikaciju, sigurno okruženje za učenje i obostrano poštovanje, pozitivan stav i strpljivost, jednakost i pravovremenu pohvalu. Učitelj koji postaje „omiljen" je onaj koji posjeduje sve to u dobroj mjeri.

Nisu svi učenici isti. Dok neki brzo shvaćaju i preuzimaju aktivnu ulogu u procesu učenja, drugi su možda stidljivi, nezainteresirani ili čak remete nastavu. Tad je na učitelju dodatna odgovornost da stvori atmosferu pogodnu za zanimljiv proces učenja.

Učitelji su poput kipara, a učenici kao mekana glina, spremni da budu oblikovani u remek-djelo. Kao što je Aristotel jednom rekao: „One koji obrazuju djecu treba više poštovati od onih koji ih prave, zato što im njihovi roditelji daju život, a ovi prvi im daju znanje o umijeću njihovog dobrog življenja“.

Stoga, što je potrebno? Kako u učionici ostvariti učinak koji gradi dugotrajan, snažan odnos učenika i učitelja?

EVO I 4 ELEMENTA SNAŽNIH ODNOSA UČITELJA I UČENIKA:

Principijelna i trajna komunikacija.

Trajna komunikacija je najvitalniji element jer gradi odnosa učitelja i učenika. Učitelj koji razumije probleme svojih učenika i zatim oblikuje svoj stil poučavanja radi bolje interakcije s njima može biti uspješan, ali to zahtijeva ne samo opservaciju, nego i komunikaciju. Naravno, učitelji ne mogu razumjeti svaki problem svakog djeteta u svom razredu, ali opća ideja o tim problemima dobivena na temelju promatranja i uvida u ponašanje učenika može značiti puno u oblikovanju dobre dvostrane komunikacije. Što bolje učitelj komunicira, veća je šansa brzog i uspješnog učenja s učenikove strane.

Emocionalno siguran prostor za učenje.

Stvaranje otvorenog okruženja za učenje u kojem se različite opcije podjednako poštuju i u kojem nema straha od ismijavanja osnova je za izgrađivanje dobrog odnosa učenika i učitelja. Učenici se moraju osjećati sigurno kad postavljaju pitanja, sigurni u uvjerenju da ih se neće ismijavati ili kritizirati te da će se na njihova pitanja i komentare odgovoriti sa strpljenjem i poštovanjem.

Obostrano poštovanje, povjerenje i povratne informacije.

Obostrano poštovanje i povjerenje osnova su svakog dugotrajnog odnosa. Interakcija učitelja i učenika utemeljena samo na akademskom napretku ili upravljanju ponašanjem učenika stvara inhibicije u učeniku i koči izgrađivanje pravog odnosa. Učitelji koji iskazuju poštovanje prema svojim učenicima i želju da im pomognu u njihovim poteškoćama postaju i sami objekt poštovanja te kod učenika aktiviraju težnju za učenjem i želju da učine svoje učitelje ponosnima.

Ako svojim učenicima govorite kako su sposobni biti uspješni i često ih hvalite uz smiješak na licu, riječi hvale, strpljive razgovore, čak i slavljenički pljesak, sve to će voditi do daljnjeg motiviranja učenika i više uspjeha.

Istinska pravednost.

Različitost u učenju je barijera akademskog uspjeha. Bez obzira na to pričate li o pristupu tehnologiji, literaturi ili povezanim socioekonomskim trendovima, pravednost je važna.

To se proteže i na odnos između onih koji upravljaju okolinom za poučavanje (poglavito odnos učitelja i administratora) i onih koje oni vode (poglavito odnos učenika). Stvaranje favorita i usmjerenje na te pojedince mogu izazvati negodovanje među ostalima, koji se osjećaju marginalizirano i izostavljeno. Jednako usmjeravanje na sve učenike u razredu zasigurno će voditi do snažnog odnosa učitelja i učenika.

.......................

NAPOMENA

  • Teach Thought je portal posvećen podržavanju i obrazovanju edukatora i razvijanju podučavanja u 21. st. Primarno prenosi teme vezane uz istraživanje novih modela poučavanja i uloge igre u učenju, te pomaže edukatorima usavršiti vlastiti zanat u današnjim učionicama.
  • Izvor: teachthought.com

 

Vezani članci
Školski portal: Ovo su stvari u obrazovanju koje trebaju ostati jednostavne

Ovo su stvari u obrazovanju koje trebaju ostati jednostavne

…moramo dati sve od sebe kako ne bismo pali u…

Školski portal: Što je zajedničko najboljim školama

Što je zajedničko najboljim školama

Postoji nekoliko studija koje se usredotočuju na obilježja učinkovitih škola.…

Školski portal: Vikanje je rijetko, ako ikad, produktivno

Vikanje je rijetko, ako ikad, produktivno

No, kad sam malo razmislila shvatila sam da postoje situacije…

Stručni skupovi Školske knjige
Slovopis
e priručnik
Preuzimanje digitalnih udžbenika
Preuzimanje višemedijskih materijala
Preuzimanje višemedijskih materijala za srednju školu
E-priručnik Tehnička podrška
Lente vremena
Školski portal: Razredna pravila Opre Winfrey

Razredna pravila Opre Winfrey

Stoga smo pronašli neke od najboljih…

Školski portal: To su kvalitete odličnih učitelja

To su kvalitete odličnih učitelja

Da bi bio uspješan, odličan učitelj…

Školski portal: Bit će gore

Bit će gore

[ IZ DRUGIH MEDIJA | Školske…

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Zašto su učitelji tako umorni

Zašto su učitelji tako umorni

Ako ste poput većine učitelja koje…