Nesvrstani
POTICANJE PISMENOSTI
Moć razglednice
objavljeno: 9. kolovoza 2016.

Naravno, postoje bezbrojni primjeri odličnih i važnih računalnih vještina koje bi djeca trebala znati, ali u isto vrijeme važno je zadržati tehnike i alate koji su oduvijek funkcionirali, koji su oduvijek budili čuđenje ili iznenađenje, jer to potiče na učenje.

Moj prijedlog u ovom tekstu je da se upustimo u jednostavan, ali truda vrijedan čin slanja razglednica – priznajem da se to možda čini kao nešto iz davne prošlosti.

Također, moram priznati i to da imam posebno zanimanje za to područje – volim skupljati razglednice. Većina mojih razglednica su suveniri s praznika ili iz muzeja, a imam ih i nekoliko starijih od 30 godina. Nedavno sam počela cijeniti prednosti razglednica kao oblika povratnih informacija i inspiracije za pisanje.

MOJ „UDRUŽENI“ RAZRED

Trenutačno radim kao učiteljica četvrtog razreda u Europskoj internacionalnoj školi, a moj razred je „udružen“ s prvim. Bila sam predani učitelj kad sam počela poučavati prije više od devet godina i shvaćam važnost inspiriranja pisanja kod učenika u najranijoj dobi. Ako mladi učenici mogu prepoznati pisanje kao nešto važno, zabavno i osobno, to povećava njihovu šansu da održe svoje zanimanje za pisanje do vremena kad dođu u moj razred.

Jedanput tjedno spajam svoj četvrti razred s prvim. Ponekad moji stariji učenici uče zajedno s mlađim prijateljima. Ponekad pomažemo našim mlađim prijateljima u njihovu radu ili čitamo knjige zajedno. Podržavali smo jedni druge u školskim skupovima, a u svojoj ulozi školskog pripovjedača ispričala sam mnoge priče i jednom i drugom razredu. Ohrabreni svojim učiteljem, učenici prvog razreda počeli su mi pisati pisma zahvale ili pitanja povezana s onim što uče. Jednostavno sam im morala odgovoriti.

STAROMODNA IDEJA

Već dugi niz godina poklanjam svojim učenicima razglednice za vrijeme Božića ili potkraj školske godine. Obično napišem neku pozitivnu i osobnu poruku koju svaki učenik može ponijeti kući i podijeliti je sa svojom obitelji. Ove godine, dok sam dobivala pisma svojih prvašića, odlučila sam napisati odgovore na razglednice. Veličina razglednice primorala me da budem koncizna, entuzijastična i pozitivna u odgovorima. Vizualna priroda razglednice također od nje čini djeci privlačan objekt.

Ključni aspekt tog sustava je brza dostava razglednica. Ako bi na odgovor predugo čekali, učenici bi mogli zaboraviti zašto su mi uopće napisali pisma. Zato što razglednice dopuštaju samo malo teksta, moguće ih je napisati i poslati u vrlo kratkom roku. Nasreću, moj kolega koji predaje prvašićima je sretan kad ga njegovi učenici prekinu da bi ga upitali kako da i oni dobiju razglednicu. Odgovor je jednostavan – napišite mi pismo.

VJEŽBANJE PISMENOSTI INSPIRIRA PISMENOST

Među novim čitateljima i piscima bilo koju metodu koja potiče čitanje i pisanje u prvom razredu trebalo bi poticati. Stoga sam ushićena što mogu promovirati ovu jednostavnu, ali uspješnu metodu. Mnoga pisma koja sam primila istinski su me inspirirala, uživala sam u pisanju odgovora i saznanju da to pomaže stvoriti ciklus autentične pismenosti.

Posebno volim tu strategiju za razvijanje samopouzdanja i komunikacije. Mlađi učenici imaju više samopouzdanja za rizik da podijele svoj rad sa mnom. To potiče interakcije u školi i ojačava našu zajednicu. U isto vrijeme učitelj prvog razreda rekao mi je da obitelji njegovih učenika jako cijene razglednice, jer učenici ih stavljaju na zidove svojih soba. Roditelji su komentirali kako osjećaju da razglednice potiču samostalno razmišljanje njihove djece.

NEMOJTE ZABORAVITI PISATI!

Kao i kod bilo koje inicijative pismenosti, postoji prirodan rast i pad u interesu i aktivnosti. Ponekad primim mnogo pisama, a ponekad nijedno. Pravilo mi je da neću poslati nijednu razglednicu ako učenici ne pokažu zanimanje za pisanje pisama, ali ponekad njihovu zainteresiranost mogu potaknuti, na primjer, slanjem jedne razglednice cijelom razredu u kojoj izražavam zahvalnost za neki javni nastup na školskom događaju. Iako, vjerujem da će učenici uživati u primanju razglednica još neko vrijeme. Ja ih uvijek volim slati.

Koje su vaše omiljene aktivnosti za poticanje pismenosti? Koje su vaše strategije za stvaranje uzbuđenja kod učenika u vezi s tim aktivnostima?

……………………..

NAPOMENA:

  • Portal Edutopia je online zajednica koja promiče i dijeli znanje o edukacijskim temama. Autori na tom portalu naglašavaju projektno orijentirano učenje, profesionalni razvoj učitelja, društveno i emocionalno učenje, integraciju tehnologije itd.
  • Izvor: edutopia.org

 

http://www.edutopia.org/blog/the-power-of-the-postcard-matthew-friday