Zanimljivosti
UTJECAJ ZABRANE KORIŠTENJA MOBITELA U ŠKOLAMA
Škole koje zabranjuju mobilne telefone postižu bolje akademske uspjehe
objavljeno: 10. srpnja 2018.

Učinak zabrane mobilnih telefona u školama rezultira ekvivalentom od dodatnih tjedan dana školovanja tijekom akademske godine po učeniku, prema istraživanju koje su proveli Louis-Philippe Beland i Richard Murphy, objavljenom u Centre for Economic Performance pri London School of Economics.

Izvještaj „Loša komunikacija: Utjecaj mobilnih telefona na učenički uspjeh“ otkriva da su se, nakon što su škole zabranile mobilne telefone, rezultati testova učenika u dobi od 16 godina poboljšali 6,4 posto. Ekonomisti misle da je to „ekvivalent dodatku od pet dana školskoj godini“.

Ta će otkrića ući u stalnu raspravu o korištenju mobilnih telefona u školama. U Velikoj Britaniji više od 90 posto tinejdžera posjeduje mobitel, u SAD-u nešto manje od tri četvrtine. Rasprostranjenost uređaja problem je ravnateljima, čiji su stavovi prema tehnologiji s njezinom sveprisutnošću postali stroži.

U istraživanju provedenom 2001. nijedna škola do tada nije zabranila mobitele. Do 2007. godine 50 posto škola je zabranilo mobitele, a do 2012. nekih 98 posto škola nije dopuštalo mobitele u školskim prostorima, ili je zahtijevalo od učenika da predaju mobitele na početku dana.

Ipak, neke škole počinju dopuštati ograničenu upotrebu mobilnih uređaja. Gradonačelnik New Yorka Bill de Blasio ukinuo je zabranu mobitela u školskim prostorima, a postojala je deset godina.

Beland i Murphy smatraju da je ta odluka pogrešna. Otkrili su da je zabrana donijela poboljšanja u rezultatima testova, a najlošiji učenici su postizali gotovo iste rezultate kao prosječni. Zabrana je pozitivnije utjecala na učenike s posebnim edukacijskim potrebama, a gotovo nikakav primjetan učinak nije ostvarila na odlične učenike.

„Otkrili smo da ne samo da je došlo do poboljšanja učeničkih rezultata, nego i da su slabiji učenici i učenici iz obitelji s nižim prihodima imali najviše koristi od toga. Utjecaj zabrane mobitela na te učenike bio je ekvivalentan dodatnom satu tjedno u školi ili produženju školske godine od pet dana.

„Stoga, de Blasiovo ukidanje zabrane mobilnih telefona radi smanjenja nejednakosti zapravo bi moglo dovesti do upravo suprotnog rezultata. Dopuštanje mobilnih telefona u školama najviše će naštetiti najslabijim učenicima i učenicima iz obitelji s nižim primanjima.“

Istraživanje je provedeno u školama u Birminghamu, Londonu, Leicesteru i Manchesteru, prije i poslije uvođenja zabrane. U obzir su uzeti spol, podobnost za besplatne školske obroke, posebne edukacijske potrebe te prethodna edukacijska postignuća.

„Na tehnološki napredak se obično gleda kao na nešto što povećava produktivnost“, pišu ekonomisti. „Moderna tehnologija se koristi u učionici da bi se angažiralo učenike i poboljšala uspješnost. Međutim, postoje i potencijalne prepreke tome, jer tehnologija može ometati učenike.“

………………………..

NAPOMENA:

  • The Guardian su britanske dnevne novine osnovane 1821. godine, a nakladnik im je Guardian Media Group. Mrežne stranice The Guardiana jedne su od najposjećenijih internetskih stranica na engleskom jeziku.
  • Izvor: theguardian.com