UTJECAJ ZABRANE KORIŠTENJA MOBITELA U ŠKOLAMA

Škole koje zabranjuju mobilne telefone postižu bolje akademske uspjehe

utorak, 10. srpnja 2018.

To je pitanje koje roditelje drži budnima noćima. Trebaju li svojoj djeci dopustiti da nose mobitele u školu? Ekonomisti tvrde da imaju odgovor. Roditeljima koji žele poboljšati akademske izglede svoje djece odgovor je „ne“.

Škole koje zabranjuju mobilne telefone postižu bolje akademske uspjehe

Učinak zabrane mobilnih telefona u školama rezultira ekvivalentom od dodatnih tjedan dana školovanja tijekom akademske godine po učeniku, prema istraživanju koje su proveli Louis-Philippe Beland i Richard Murphy, objavljenom u Centre for Economic Performance pri London School of Economics.

Izvještaj „Loša komunikacija: Utjecaj mobilnih telefona na učenički uspjeh“ otkriva da su se, nakon što su škole zabranile mobilne telefone, rezultati testova učenika u dobi od 16 godina poboljšali 6,4 posto. Ekonomisti misle da je to „ekvivalent dodatku od pet dana školskoj godini“.

Ta će otkrića ući u stalnu raspravu o korištenju mobilnih telefona u školama. U Velikoj Britaniji više od 90 posto tinejdžera posjeduje mobitel, u SAD-u nešto manje od tri četvrtine. Rasprostranjenost uređaja problem je ravnateljima, čiji su stavovi prema tehnologiji s njezinom sveprisutnošću postali stroži.

U istraživanju provedenom 2001. nijedna škola do tada nije zabranila mobitele. Do 2007. godine 50 posto škola je zabranilo mobitele, a do 2012. nekih 98 posto škola nije dopuštalo mobitele u školskim prostorima, ili je zahtijevalo od učenika da predaju mobitele na početku dana.

Ipak, neke škole počinju dopuštati ograničenu upotrebu mobilnih uređaja. Gradonačelnik New Yorka Bill de Blasio ukinuo je zabranu mobitela u školskim prostorima, a postojala je deset godina.

Beland i Murphy smatraju da je ta odluka pogrešna. Otkrili su da je zabrana donijela poboljšanja u rezultatima testova, a najlošiji učenici su postizali gotovo iste rezultate kao prosječni. Zabrana je pozitivnije utjecala na učenike s posebnim edukacijskim potrebama, a gotovo nikakav primjetan učinak nije ostvarila na odlične učenike.

„Otkrili smo da ne samo da je došlo do poboljšanja učeničkih rezultata, nego i da su slabiji učenici i učenici iz obitelji s nižim prihodima imali najviše koristi od toga. Utjecaj zabrane mobitela na te učenike bio je ekvivalentan dodatnom satu tjedno u školi ili produženju školske godine od pet dana.

„Stoga, de Blasiovo ukidanje zabrane mobilnih telefona radi smanjenja nejednakosti zapravo bi moglo dovesti do upravo suprotnog rezultata. Dopuštanje mobilnih telefona u školama najviše će naštetiti najslabijim učenicima i učenicima iz obitelji s nižim primanjima.“

Istraživanje je provedeno u školama u Birminghamu, Londonu, Leicesteru i Manchesteru, prije i poslije uvođenja zabrane. U obzir su uzeti spol, podobnost za besplatne školske obroke, posebne edukacijske potrebe te prethodna edukacijska postignuća.

„Na tehnološki napredak se obično gleda kao na nešto što povećava produktivnost“, pišu ekonomisti. „Moderna tehnologija se koristi u učionici da bi se angažiralo učenike i poboljšala uspješnost. Međutim, postoje i potencijalne prepreke tome, jer tehnologija može ometati učenike.“

.............................

NAPOMENA:

  • The Guardian su britanske dnevne novine osnovane 1821. godine, a nakladnik im je Guardian Media Group. Mrežne stranice The Guardiana jedne su od najposjećenijih internetskih stranica na engleskom jeziku.
  • Izvor: theguardian.com

 

 

Vezani članci
Školski portal: Projekt Gospa od Zdravlja

Projekt Gospa od Zdravlja

…koja je pala u zaborav, a nekad je bila na…

Školski portal: Otvorena novoizgrađena osnovna škola

Otvorena novoizgrađena osnovna škola

…a s opremom i zemljištem oko 45 milijuna, čiju su izgradnju financirali županija…

Školski portal: 8 najvećih zabluda o učenju jezika

8 najvećih zabluda o učenju jezika

Ponovno je moj uspjeh izostao i ja sam jednostavno zaključila…

Stručni skupovi Školske knjige
Slovopis
e priručnik
Preuzimanje digitalnih udžbenika
Preuzimanje višemedijskih materijala
Preuzimanje višemedijskih materijala za srednju školu
E-priručnik Tehnička podrška
Lente vremena
Školski portal: Projekt Gospa od Zdravlja

Projekt Gospa od Zdravlja

…koja je pala u zaborav, a…

Školski portal: Dragi učitelji, ne trebamo biti mučenici!

Dragi učitelji, ne trebamo biti mučenici!

… negativne priče koje krive učitelje…

Školski portal: Zapravo ne trebate razlog za čitanje, ali evo ih deset!

Zapravo ne trebate razlog za čitanje, ali evo ih deset!

Ove vještine poboljšavaju učiteljevu učinkovitost te…

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Zašto su učitelji tako umorni

Zašto su učitelji tako umorni

Ako ste poput većine učitelja koje…