Savjeti stručnjaka
SVAKAKO RAZGOVARAJTE S RODITELJIMA SVOJIH UČENIKA
Koji je minimum komunikacije s roditeljima?
objavljeno: 5. rujna 2016.

Jednog jutra nazvala sam majku svoje učenice na posao u lokalnoj trgovini. Nervozno se javila na telefon kao što bi učinio svaki roditelj na poziv iz škole. Objasnila sam joj tko sam i da nije riječ ni o kakvom hitnom slučaju, nego da zovem kako bih joj rekla da je njezina kći odlična učenica i koliki je užitak imati je u razredu.

Ona mi je rekla kako je nitko nikad nije nazvao iz škole da bi joj rekao nešto takvo i zbog toga je gotovo zaplakala.

Bilo mi je drago što je bila toliko sretna jer sam je nazvala, ali sam se također iznenadila zbog toga što je kao roditelj prošla kroz godine i godine škole i nikad je nitko nije nazvao da joj kaže koliko je njezina kći dobra učenica?

To mi je bilo neobično.

Zbog tog događaja ta me majka počela doživljavati kao nekog kome može vjerovati u školi i još me godinama poslije hvalila zbog toga. Nisam shvaćala koliko pet minuta na telefonu može pozitivno promijeniti mene, učenika i roditelja.

Nasreću, to se dogodilo rano u mojoj karijeri i potaknulo me da budem još odlučnija u komunikaciji s roditeljima. Njihove reakcije na to bile su bez premca.

Stoga, na što biste trebali obratiti pozornost u izgradnji uspješne komunikacije s učenicima i njihovim obiteljima? Kako pomoći roditeljima da razumiju i doprinose onome što možemo smatrati “golim minimumom” zdrave komunikacije doma i škole?

EVO NEKIH IDEJA.

  • Počnite rano.

Izgradite odnos s roditeljima na početku školske godine. Utemeljenje odnosa znači da su roditelji i učitelji partneri u zajedničkoj edukaciji učenika. To pomaže razviti povjerenje i otvara liniju komunikacije. To možete postići i nečim jednostavnim poput razglednice, e-kartice ili e-maila, da biste pokazali kako se radujete što ćete poučavati učenike u svom razredu i upoznati roditelje u bliskoj budućnosti.

  • Osobno upoznajte roditelje.

Nađite vrijeme tijekom godine da možete osobno upoznati roditelje. Taj bi susret trebao iznijeti očekivanja i informacije važne za napredak i razvoj učenika tijekom školske godine. Većina škola organizira konferencije za roditelje, ali tehnologija nam u užurbanom tempu današnjeg života omogućuje da se susretnemo licem u lice bez susreta u istoj prostoriji. Skype i Google Hangouts mogu vam pomoći u ovome.

  • Odnosi rastu u pozitivnoj komunikaciji.

Pozitivne informacije trebale bi imati prednost nad negativnima. Prvi poziv roditeljima ne bi smio biti negativan. Kad morate obaviti telefonski poziv zbog nečeg lošeg, obavijestite roditelja o onome što ste napravili da biste popravili ponašanje ili problem.

Nazovite roditelje samo kad je nužno. Obavijestiti ih da su njihova djeca napredovala jednako je važno kao i reći im da ima vremena za poboljšanje. Dajte sve od sebe da bi taj prvi poziv bio pozitivan. Uvijek biste trebali imati više pozitivnih nego negativnih vijesti kada pružate povratne informacije.

  • Koristite alate koje obiteljima trebaju.

Razvijte različite načine komunikacije s roditeljima. Telefonski pozivi su odlični, ali imajte na umu da neki roditelji ne mogu primiti telefonske pozive na poslu. E-mailovi su ponekad bolji način komunikacije s roditeljima. Tehnologija nam pruža niz načina za povezivanje s njima, poput razrednih blogova ili twitter stranica kad želimo izvijestiti o tome što se događa s razredom u cjelini.

Pobrinite se ne samo da popričate sa svim roditeljima, nego i da se svi roditelji osjećaju uključeno i dobrodošlo.

…………………..

NAPOMENA:

  • Teach Thought je portal posvećen podržavanju i obrazovanju edukatora i razvijanju poučavanja u 21. stoljeću. Primarno prenosi teme vezane uz istraživanje novih modela poučavanja i uloge igre u učenju, te pomaže edukatorima da usavrše svoj zanat u današnjim učionicama.
  • Izvor: teachthought.com