Savjeti stručnjaka
SAD | IZLAGANJE NA GODIŠNJEM SKUPU AMERIČKOG SOCIOLOŠKOG DRUŠTVA
Učitelji skloniji vladanju učenika iz srednjeg društvenog sloja
objavljeno: 1. rujna 2016.

…  na 11. godišnjem skupu Američkoga sociološkog društva u Seattleu [od 20. do 23. kolovoza 2016.].

Poznato je da su izvjesna ponašanja/vladanja usko povezana sa školskim rezultatima, veli ona, a stručnjaci u izobrazbi i donositelji odluka nastoje potaknuti vrste vladanja koje najbolje promiču učenje. Ekonomisti i psiholozi skloni su gledati na ta „nekognitivna“ ponašanja kao korisna po sebi. Međutim, neki sociolozi napominju da je tu riječ o vladanju učenika iz srednjeg društvenog sloja te da škole – kao institucije srednjeg sloja – nagrađuju vladanja tih učenika.

„Manje je poznato kako i zašto škole prevode tu vrstu vladanja u nejednake mogućnosti u školi“, kaže Jessica CALARCO. „Jesu li učitelji jednostavno pristrani nauštrb manje povlaštenih učenika? Ili, pridonose li, također, strukturni čimbenici nejednakom učiteljskom odazivu?“

Njezina studija o tome kako učitelji prevode nekognitivne sposobnosti učenika u društvene nejednakosti u školi ispituje tu temu uporabom podataka dobivenih uzdužnim etnografskim proučavanjem učitelja, učenika i roditelja u jednoj socioekonomski raznolikoj državnoj osnovnoj školi. Promatranjem i intervjuiranjem Jessica Calarco je istražila kako variraju učenička vladanja u rješavanju problema linijom društvenog sloja, reakcije koje ta ponašanja izazivaju kod učitelja te čimbenike koji oblikuju te reakcije.

„U cjelini gledano, ustanovila sam da učitelji često nesmotreno prevode vladanja učenika proistekla iz pripadnosti sloju u nejednake mogućnosti u školi“, napominje. „Otkrila sam da su učitelji pogodovali učenicima iz srednjeg sloja, postavljajući očekivanja povezana sa srednjim slojem, očekujući primjerice od učenika da se izjasne o svojim potrebama i proaktivno zatraže pomoć; prenošenjem tih očekivanja na nejasan i nedosljedan način i izlazeći ususret molbama učenika iz srednjeg sloja čak i kada to nisu željeli.“

Jessica Calarco smatra da su te nejednakosti mogle nastati dijelom i kao posljedica učiteljskih podsvjesnih pristranosti. Puno češće, ipak, izgleda da su učiteljski nejednaki odgovori učenicima posljedica sila koje su izvan njihove kontrole, uključujući vremenska ograničenja i pritiske koje trpe od roditelja. [ IZ STRANIH MEDIJA | newswise.com ]