PRVIH 6 TJEDANA

Strategije upoznavanja učenika

utorak, 10. rujna 2019.

Jedan od naših primarnih ciljeva na početku školske godine je upoznati svoje učenike. To je važno iz nekoliko razloga. Prvo, što bolje upoznamo svoje učenike i što više oni znaju da ih mi poznajemo, tim će se više angažirati u školi.

Strategije upoznavanja učenika

Dinamično i energično okruženje za učenje temelji se na dobrim odnosima. Kad gradimo snažne odnose s učenicima, stvaramo okruženje za učenje u kojem oni mogu slobodno surađivati i riskirati. Naposljetku, što bolje poznajemo učenike, tim bolje možemo prilagoditi iskustvo učenja svakome od njih. Poznavati svoje učenike osnovno je za pravu diferencijaciju.

Slijedi šest različitih ideja o tome kako upoznati učenike, po jedna za svaki od prvih šest tjedana škole, ali jednom kada prođete prvu, redoslijed više nije važan. Razmislite o svakoj kao o ideji koja bi vam mogla pomoći tijekom tog ključnog vremena u školskoj godini.

✽ 1. tjedan NAUČITE IMENA

Postoji li nešto važnije i osnovnije od toga da naučite imena svojih učenika što prije? Neka vaš cilj bude naučiti sva imena do kraja prvog tjedna. Postoji mnogo praktičnih strategija za učenje imena: nošenje oznaka s imenom, igre s pogađanjem imena, često korištenje imena učenika i, naravno, vježba.

✽ 2. tjedan PODIJELITE CILJEVE

Što učenici žele dobiti od ove školske godine? Neka podijele svoje akademske i društvene ciljeve za ovu godinu. Mogli bi ispuniti upitnik za vas, ili biste vi mogli osmisliti oglasnu ploču na kojoj bi svatko mogao podijeliti jednu osobnu nadu ili san za školsku godinu.

✽ 3. tjedanUPOZNAJTE NJIHOVE OBITELJI

Što više poznajete obitelji svojih učenika, tim ćete bolje razumjeti i učenike, a oni će se osjećati povezanijima sa školom. Neka vaš cilj bude nazvati svaku obitelj u prvih nekoliko tjedana škole. Podijelite neku pozitivnu opservaciju o njihovom djetetu i zatim pitajte roditelje što misle da biste vi trebali znati o njihovom djetetu u vezi s poučavanjem. Razmislite i o tome da obitelji ispune upitnik o ciljevima i nadama svoje djece za ovu školsku godinu. Nevjerojatno je koliko možete naučiti iz toga!

✽ 4. tjedan ROĐENDANSKE AKTIVNOSTI

U svojoj nevjerojatnoj knjizi o dječjem razvoju u učionici, „Yardsticks“, Chip Wood predlaže aktivnost koja vam može pomoći da dobijete osjećaj za razvojni ton vašeg razreda. Napravite popis svojih učenika po redu njihovih rođendana (od najmlađeg do najstarijeg) i potražite grupu učenika koji imaju rođendane unutar nekoliko mjeseci – gotovo svaki razred ih ima. Ta grupa može postaviti razvojni ton za vaš razred. Ako su u grupi mlađi učenici, na primjer, vaš će se razred vjerojatnije osjećati mlađe. Imajte to na umu jer vam može pomoći bolje uskladiti poučavanje s razredom kao cjelinom.

✽ 5. tjedan PODIJELITE OSOBNE PREDMETE

Pozovite učenike da podijele osobne predmete koji pomažu pokazati njihovo zanimanje i strasti. To možete napraviti putem oglasne ploče, razrednog spomenara ili na osobnim zidnim prostorima – mjestima na kojima svaki učenik može objaviti rad, slike ili druge male predmete koji pomažu reći nešto o njemu. Ti predmeti mogu poslužiti kao inspiracija za pisanje osobnih narativnih priča, ili, ako ih izložite diljem učionice, mogu biti zabavan način za igranje "lova na blago". Naravno, uočit ćete razne informacije koje će vam pomoći da prilagodite jedinice i lekcije interesima svojih učenika!

✽ 6. tjedan AKTIVNOSTI DONA GRAVESA

Slavni edukator Don Graves pomogao je preoblikovati poučavanje pismenosti. To je jedna od aktivnosti koje provodi s nastavnicima na svojim radionicama. Odličan je test o tome koliko poznajete svoje učenike. Šesti tjedan je najbolje vrijeme da je isprobate. Evo kako funkcionira.

NA PAPIRU ILI NA RAČUNALU NAPRAVITE DIJAGRAM OD TRI STUPCA.

U lijevom stupcu napišite imena svojih učenika prema redoslijedu kojim ste ih zapamtili.

U srednjem stupcu zapišite po jednu pozitivnu stvar za svakog od svojih učenika, koja nema nikakve veze sa školom.

U trećem stupcu stavite kvačicu ako ste pričali sa svakim učenikom o toj stvari. To nam pomaže prepoznati koliko dobro poznajemo svoje učenike i – još važnije – koliko dobro oni znaju da ih poznajemo!

Za učenike kojih ste se teže sjetili, ili one o kojima niste puno saznali, neka vaš cilj bude bolje povezivanje s tim učenicima u sljedećih nekoliko dana.

Ovo je samo nekoliko ideja. Postoji mnogo drugih načina da upoznate svoje učenike i izgraditi pozitivne odnose s njima. Koje ste vi ideje iskušali? Podijelite ih s nama u komentarima!

..........................

NAPOMENA:

  • Teach Thought je portal posvećen podržavanju i obrazovanju edukatora i razvijanju podučavanja u 21. stoljeću. Primarno prenosi teme vezane uz istraživanje novih modela poučavanja i uloge igre u učenju, te pomaže edukatorima da usavrše svoj zanat u današnjim učionicama.
  • Izvor: teachthought.com

 

 

Vezani članci
Školski portal: Promjene u pisanju ispričnica ne žele ni roditelji ni liječnici

Promjene u pisanju ispričnica ne žele ni roditelji ni liječnici

… da se ponovo ide u izmjene Pravilnika o pedagoškim…

Školski portal: Umorna sam, a tek smo počeli

Umorna sam, a tek smo počeli

… tražila sam informacije o tome što sve trebam pripremiti…

Školski portal: Jan je ispunio moj profesionalni svijet

Jan je ispunio moj profesionalni svijet

Vjerojatno je genetika u našoj obitelji učinila onaj klik da…

5+ klub
Stručni skupovi Školske knjige
Slovopis
e priručnik
Preuzimanje digitalnih udžbenika
Preuzimanje višemedijskih materijala
Preuzimanje višemedijskih materijala za srednju školu
E-priručnik Tehnička podrška
Lente vremena
Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Nadahnjujući citati o učiteljima

Nadahnjujući citati o učiteljima

Dan učitelja, koji slavimo 5. listopada,…