Školska knjiga za vas
RAD S UČENICIMA S RAZVOJNIM TEŠKOĆAMA
Prilagođeni ispitni zadatci Moj sretni broj 1 – 4
objavljeno: 15. rujna 2016.

Možete odmah preuzeti prilagođene provjere predznanja za 2., 3. i 4. r. Pripremljeni su tako da ih možete mijenjati, dopisivati svoje zadatke ili smanjivati broj zadataka ovisno o potrebama učenika.

Prilagođene ispitne zadatke objavljujemo na našem Portalu i stavit ćemo ih na vaše police.

U naše vrijedne autorske timove uključile su se učiteljice koje prilagođavaju ispitne zadatke, a više o svojem radu reći će Vam u pismu.

………. o O o ………… 

Poštovane kolegice i kolege,

u našem su razrednom odjelu i dva učenika s teškoćama u razvoju. Riječ je o učeniku s višestrukim teškoćama (slabovidnost i autistični poremećaji) i neurorizičnom djetetu s poremećajem pozornosti s hiperaktivnošću (ADHD). Oba učenika rade prema prilagođenom programu uz individualizirani pristup i uz pomoć pomoćnica u nastavi koje su ujedno magistre primarnog obrazovanja.

Kao i kolegice Katarina Ostrugač i Adela Hadžimujić, educirana sam o slabovidnosti u Centru za odgoj i obrazovanje „Vinko Bek”, a osposobljena sam i za rad s učenicima s autističnim poremećajima. Proteklih sam godina stekla iskustvo u radu s učenicima s ADHD-om i osposobljena sam za rad s takvim učenicima. Početkom školske godine bila sam na savjetovanju u AZOO-u o radu s učenicima s teškoćama u razvoju u redovitoj školi.

Prilagodba ispita za učenike s teškoćama u razvoju pokazala se učinkovitom te su učenici postigli velik napredak u razumijevanju gradiva i samostalnosti u provjeri.

Važno je napomenuti da učenici s teškoćama u razvoju pišu ispite znanja kao i ostali učenici u razredu, samo što ispite treba posebno prilagoditi svakom učeniku prema vrsti teškoća u razvoju.

Ispitne zadatke za prilagođeni program prilagodile smo perceptivno (dodane su slike, crteži, izdvojeno je bitno, tekst je prilagođen (uvećan je, a tisak podebljan), uvećan je prostor za pisanje, primijenjeni su razni oblici isticanja u tekstu – uokvirivanje, podcrtavanje) i spoznajno (stupnjevito pružanje pomoći, planiranje i sažimanje teksta, semantičko pojednostavnjivanje sadržaja, primjena shematskih prikaza).

Tako prilagođeni ispiti vrlo su zanimljivi učiteljima i učenicima te korisni pri planiranju i provođenju nastavnog plana i programa.

Dobro je imati na umu to da sve tiskane ispite valja korigirati i prilagoditi potrebama i mogućnostima učenika s teškoćama.

Vjerujem da prilagodbom ispitnih zadataka Moj sretni broj 1-4 pomažemo i učenicima i kolegama učiteljima.

…….

Srdačan pozdrav

Mirjana DODIG

■  PREUZMITE PRILAGOĐENE ISPITE PREDZNANJA