Savjeti stručnjaka
EVO KAKO MOJ SUSTAV FUNKCIONIRA
‘Interaktivne’ bilježnice
objavljeno: 26. rujna 2016.

Prije nego sam počeo koristiti interaktivne bilježnice, nekako sam se snalazio, ali jedva. Svaki dan bih napravio višestruke kopije materijala za učenike koji su ih stalno gubili. Učenici bi ponekad pravili bilješke, a ponekad ne bi.

  • Sve moje ocjene bile su fokusirane na završni proizvod, a nikad na proces.

Imao sam malo ili nimalo prilika da istražim tekstove koje smo učili na satu koristeći vizualne, logičke i interpersonalne stilove učenja. Ako sam želio da učenici pišu, morao sam prikupiti svaku stranicu koju su napisali, što je dovelo do toga da sam na stolu imao hrpu nepročitanih papira na kraju svakog dana.

Svakodnevni satovi bili su rasprave, a ja sam bio glavni izvor energije za te rasprave.

Bilo je to vrlo iscrpljujuće.

  • Koristim interaktivne bilježnice u svom podučavanju još od 2005., a svaki resurs za poučavanje koji izradim odgovara tom formatu. Nikad se ne bih mogao vratiti poučavanju bez njih.

JEDNOSTAVAN, ALI EFIKASAN SUSTAV.

Moje interaktivne bilježnice su jednostavne bilježnice spiralnog uveza u koje učenici lijepe (ljepilom ili ljepljivom vrpcom) materijal koji im podijelim.

To nije ništa posebno i tu nema “pop-upova” ili stranica za bojenje. To je samo jednostavan, funkcionalan način na koji učenici mogu stvarati, pisati i istraživati ideje na jednom mjestu.

UVOĐENJEM INTERAKTIVNIH BILJEŽNICA U SVOJE LEKCIJE…

  • Stekao sam sustav za upravljanje razredom i organizaciju.
  • Svaka lekcija iskorištava drugačiji stil učenja.
  • Učenici puno više posjeduju cijeli proces učenja.
  • Dok moji učenici pišu gotovo svakodnevno na satu, ja skupljam to što napišu samo jednom svaki mjesec ili svaka dva mjeseca.

Najvažnije od svega, nisam toliko iscrpljen pri kraju dana.

 EVO KAKO MOJ SUSTAV FUNKCIONIRA:

1.)    POSTAVLJANJE BILJEŽNICE JE VRLO BRZO I VRLO VAŽNO. Također, isplati se uvjeriti da smo svi (doslovno) na istoj stranici.

Učenici naprave naslovnu stranicu sa svojim imenom i školskim predmetom.

U sadržaju je popis svih materijala ili informacija koje bismo mogli kasnije zatrebati.

Mi popisujemo svaku stranicu i zatim se uvjerimo da smo svi na istoj stranici.

I to je to.

 2.)    POTIČEM VIŠE OD JEDNOG STILA UČENJA. Kad koristim interaktivne bilježnice, stalno se podsjećam da moram diversificirati svoje planove lekcija i fokusirati se na više od jednog stila učenja.

Lijeva strana bilježnice je uvijek za nešto kreativno. Najčešće je to pisanje – petominutne sesije slobodnog pisanja za početak ili završetak sata. Ponekad lijeva strana služi za dijagrame, crteže ili bilješke o nekoj grupnoj aktivnosti.

Desna strana je za objektivni materijal. Na desnu stranu stavljam bilješke iz razredne rasprave ili (vrlo rijetko) iz lekcije. Na desnu stranu također stavljaju pitanja na koja odgovaraju u grupama, s partnerom ili sami. Ako ćemo imati test iz tog materijala, oni moraju naučiti samo stranice s desne strane.

3.)   IMAM NEKOLIKO TRIKOVA ZA UPRAVLJANJE SVAKODNEVNIM PROCESIMA. Na primjer, držim popis brojeva stranica i zadataka vidljivim u razredu tako da me učenici ne bi morali pitati 20 puta dnevno: „Na kojoj je to stranici?“

Još jedan od mojih ključnih alata je štambilj. Kad završi rok za neki zadatak koji su morali obaviti, prošećem učionicom i pogledam njihove bilježnice, možda pročitam jedan ili dva odgovora za svaki slučaj. Ako je rad završen na vrijeme, dobivaju štambilj. Zatim, kad ocjenjujem bilježnice, jednostavno prebrojim štambilje. Ako ih imaju sve, dobivaju 100 bodova iz domaće zadaće.

4.)   OCJENJIVANJE BILJEŽNICA JE RELATIVNO BEZBOLNO. To ponekad može biti i zabavno. Najprije na brzinu provjerim nedostaje li neki rad ili je li nešto ostalo nezavršeno. Čak 50 posto ocjene iz bilježnice je ukupna ocjena, a skidam bodove za stranice koje su nedovršene ili nedostaju.

Zatim dolazi zabavni dio. Drugih 50 posto njihove ocjene bilježnice temelji se na samo četiri stranice. Učenici biraju tri za ocjenjivanje, a ja biram jednu od tih. Oni imaju priliku pokazati svoj najbolji rad, a ja imam priliku naučiti što oni vole i na što su ponosni, a pritom imam osjećaj kao da razgovaram sa svakim pojedinim učenikom. Tako ne ocjenjujem iznova istu stranicu i, naposljetku, otkrio sam da učenici često naprave svoj najbolji rad u svojim bilježnicama jer tamo ne osjećaju veliki pritisak kao na ispitima.

LIJEK ZA ISCRPLJENOST?

Jedan od najboljih savjeta koje sam dobio kao učitelj jest da bi učenici morali biti umorniji od mene do kraja sata. Još se ponekad osjećam iscrpljenim, ali korištenjem interaktivnih bilježnica uspijevam očuvati malo više sebe za kraj dana.

  • Na što vi trošite najviše energije na svojim satovima? Bi li vam interaktivne bilježnice pomogle da budete manje iscrpljeni? Podijelite svoje misli s nama u komentarima.

…………………..

NAPOMENA:

  • Portal Edutopia je online zajednica koja promiče i dijeli znanje o edukacijskim temama. Autori na tom portalu potiču projektno orijentirano učenje, profesionalni razvoj učitelja, društveno i emocionalno učenje, integraciju tehnologije itd.
  • Izvor: edutopia.org

 

http://www.edutopia.org/blog/interactive-notebooks-no-special-hardware-christina-lovdal-gil