Zanimljivosti
KAKO POMOĆI UČENICIMA
Želja je započeti školsku godinu s pozitivnim razmišljanjem
objavljeno: 4. rujna 2019.

Svim učenicima općenito pozitivno razmišljanje čini učenje vjerojatnijim. Evo nekoliko aktivnosti koje vam mogu pomoći da postignete te ciljeve.

IDENTITET I SVRHA: TKO SAM JA?

Sad kad su se učenici vratili u školu, vrijeme je da im pomognemo da se usmjere na učenje, na svoje snage, osobne ciljeve i druge resurse koji će im pomoći da uspiju. Učenici mogu individualno odgovoriti na pitanja koja slijede i zatim podijeliti odgovore u paru, raspravljati u malim grupama i naposljetku podijeliti s razredom neke od tih odgovora.

Vi također možete iskoristiti druge kreativne oblike dijeljenja, recimo da s učenicima napravite kolaž ili dijagram sa svim njihovim odgovorima na svako pojedino pitanje ili s tri najbolja odgovora na svako pitanje. Razmislite o integriranju te aktivnosti u bilo kakvo vođenje dnevnika vaših učenika.

  1.        Što me motivira?
  2.        Koje su moje najbolje sposobnosti?
  3.        Kako moji vršnjaci utječu na mene?
  4.       Kad i s kim sam u svom najboljem svjetlu?
  5.       Tko su moji najbolji izvori pomoći?
  6.       Kako mogu napraviti više onoga što će mi najbolje pomoći uspjeti?

 ANKETA

Pročitajte svaku izjavu i na temelju mišljenja učenika neka se oni premjeste u dio prostorije za koji ste odredili da će predstavljati po jedan od učeničkih odgovora. Ta područja prostorije su za one koji vjeruju u bilo koji od ova tri odgovora:

  • To uglavnom vrijedi za mene.
  • To je dijelom istina, a dijelom nije.
  • To uglavnom ne vrijedi u mom slučaju.

Vi možete izabrati predstaviti sljedeća pitanja pozitivno ili negativno:

  1. „Ja mislim da je škola besmislena.“ ILI: „Ja mislim da je škola važna, a ja moram učiti da bih mogao uspjeti.“
  2. „Ja mogu biti nasilan u nekim situacijama.“ ILI: „Ja sam mirniji, a nasilje bih koristio samo kada postoji prava opasnost.“
  3. „Ja mislim da pokušati nije važno.“ ILI: „Ja vjerujem da, što se više trudim, tim postoje veće šanse da ću uspjeti.“
  4. „Ja radim ono što me čini popularnim pred drugima u školi.“ ILI: „Ja radim ono što želim i ono što mislim da je pravilno.“
  5. „Ja dolazim u školu da bih potrošio vrijeme.“ ILI: „Ja želim biti uključen u školske aktivnosti i učiti.“

Nakon svake izjave (ili drugih koje želite dodati) zamolite učenike u svakom dijelu prostorije da objasne svoja stajališta. Vrlo je korisno da učenici čuju zašto su se njihovi vršnjaci okrenuli pozitivnijem načinu razmišljanja. To je također poučno učitelju, da zna kakva su stajališta njegovih učenika. Nemojte zaboraviti da bi se učenici mogli premjestiti na područje za koje „misle“ da bi njihov učitelj želio da budu.

Zamoliti učenike da artikuliraju svoja stajališta je način na koji možete provjeriti stoje li oni zaista iza svojih stavova i uvjerenja. Možete završiti tu aktivnost s raspravom o izazovima dijeljenja iskrenih mišljenja.

VOĐENJE DNEVNIKA O STAVOVIMA I UVJERENJIMA

Kao dodatak spomenutoj aktivnosti, ili kao aktivnost po sebi, neka učenici odgovore u svojim dnevnicima na barem jedno od ovih pitanja:

  • Nekad sam bio________,  ali sad sam____________.
  • Nekad sam mislio________, ali sad mislim__________.
  • Nekad sam radio_________, ali sad radim___________.

Također je korisno ponoviti te aktivnosti usred školske godine, ili čak nakon svakog perioda ocjenjivanja, da biste vidjeli kako se ideje mijenjaju (pozitivno ili negativno).

OSTAVITE DOBAR PRVI DOJAM

Prvi dojam je važan. Razni učitelji su mi objasnili važnost ukrašavanja učionice na načine koji će privući pozornost učenika i dati im nešto o čemu mogu razmišljati. Podijelite svojim učenicima upitnik s pitanjima o tome primjećuju li različite načine na koje je prostorija ukrašena. Raspravljajte s njima o tome koje razlike primjećuju, zašto misle da ste izabrali upravo te stvari i što bi oni dodali da su na vašem mjestu. To možete prilagoditi i mlađoj djeci.

……………………

NAPOMENA:

  • Portal Edutopia je online zajednica koja promiče i dijeli znanje o edukacijskim temama. Autori na tom portalu naglašavaju projektno orijentirano učenje, profesionalni razvoj učitelja, društveno i emocionalno učenje, integraciju tehnologije itd.
  • Izvor: edutopia.org