Savjeti stručnjaka
KANADA | ULOGA RODITELJA
Kako uključenost roditelja utječe na učenje?
objavljeno: 7. listopada 2016.

Roditelji koji su kognitivno uključeni izlažu svoju djecu stimulativnim aktivnostima i sadržajima, kao što su, na primjer, poticanje na čitanje i posjet kulturnim institucijama. Roditelji koji su personalno uključeni, na pozitivan način komuniciraju sa djecom o svim temama vezanima uz školu. Oni pokazuju koliko cijene školu i očekuju isto od svoje djece.

Mnoga istraživanja pokazuju učinak uključivanja roditelja na uspjeh na testovima, ocjene i ponašanje u školi.

Kakav je točno učinak uključivanja roditelja na učenje? Odgovor ovisi o vrsti uključivanja roditelja, tipu ishoda učenja i obiteljskim karakteristikama.

Istraživanja su pokazala da sudjelovanje roditelja, općenito, pozitivno djeluje na djetetovo učenje. Međutum, uključenost roditelja više utječe na osnovnoškolce.

Uključenost roditelja pripadnika manjine utječe više nego uključenost roditelja iz kulturne/etničke većine.

Uključenost roditelja nižeg socioekonomskog statusa utječe više od uključenosti roditelja višeg socioekonomskog statusa.

Uključenost roditelja više utječe na ocjene djeteta nego na rezultat koji postiže na standardiziranim testovima.

Personalna uključenost više utječe na akademsko postignuće djeteta nego bihevioralna uključenost.

Iako bihevioralna uključenost daje malo efekta na uspjeh u školi, pomaže u sprječavanju problema u ponašanju.

Kanadski nastavnici trebali bi snažnije poticati uključivanje roditelja u obrazovanje djece, s posebnim naglaskom na manjine i djecu niskog socioekonomskog statusa. Svi sudionici, pa i roditelji, moraju biti svjesni da je najuspješniji oblik podrške djetetu personalna uključenost, tj. roditelji trebaju komunicirati s djecom i pritom im pokazati da cijene obrazovanje i od njih očekuju isto. [ IZ STRANIH MEDIJA | cea-ace.ca ]