Savjeti stručnjaka
SAD | EDUKATIVNE IGRE, IGRE ZA UČIONICU
10 igara za učionicu
objavljeno: 12. listopada 2016.

Kišni je dan, morate ostati u učionici, a klinci vas izluđuju. Možda im je potreban zaslužen odmor. Što činiti? Zaigrajte igru! Vjerojatno vole igre koje obično igraju, ali zašto ne unijeti malo raznolikosti. Upoznajte nove igre i njihova pravila.

 1)       Lozinka

Odaberite dvoje učenika da budu „natjecatelji“. Smjestite ih pred ploču tako da su im lica okrenuta prema razredu. Otkrijte tajnu riječ – napišite je na ploču ili karton koji ćete držati tako da svi vide tajnu riječ osim natjecatelja. Ostali učenici dižu ruke kako bi se javili da iznesu „trag“ u jednoj riječi koja bi mogla pomoći natjecateljima da odgonetnu tajnu riječ. Natjecatelji naizmjence pokušavaju pogoditi lozinku sve dok jedan ne uspije. Pobjednik ostaje pred pločom, a gubitnik sjeda na svoje mjesto i zamjenjuje ga drugi učenik.

SAVJET: Birajte riječi koje odgovaraju sposobnosti vaših učenika. Odaberite riječ za koju bi oni mogli znati što više sinonima. Možete koristiti i rječnik sinonima te ih napisati velikim slovima na karton kako bi ih učenici mogli koristiti tijekom igre.

Primjer lozinke: opasan

Mogući tragovi: žestok, opak, divlji, vražji, okrutan

Više mogućih lozinki: razumjeti, okus, zalupiti, jednostavno, udubljenje, drevni, gadan, smijati, piće, nestrpljiv, vruće, pokret, propast.

2)     Iskra

Ova igra dobra je za vježbanje pravopisa. Poredajte učenike u vrstu. Lider bira riječ. Prva osoba kazuje prvo slovo u riječi. Druga osoba izgovara drugo slovo, treća treće i tako dalje. Učenik koji izgovara zadnje slovo okreće se k sljedećoj osobi u nizu i izgovara „iskra“. Osoba koja „iskri“ mora sjesti na svoje mjesto. Ako osoba izgovori pogrešno slovo, također sjeda na svoje mjesto. Svaki put nakon što je učenik označen kao „iskra“, bira se nova riječ i igra se nastavlja sve dok u vrsti ne ostane samo jedan učenik.

3)     Tišina

U ovoj igri učenici se moraju poredati u vrstu u potpunoj tišini. Igra može imati bilo koju temu. Na primjer, na samoljepljive papiriće napišite imena glavnih gradova, svakom učeniku zalijepite po jedan na majicu i tražite učenike da se tiho poredaju po abecednom redu glavnih gradova. Možete igru učiniti još izazovnijom tako da zatražiti da se poredaju po abecednom redu država tih glavnih gradova.

MOGUĆNOSTI: Učenici mogu kreirati vlastite „tagove“ (oznake). Mogu napisati svoje rođendane i poredati se redom od siječnja k prosincu. Mogu napisati svoj broj mobitela i poredati se numeričkim redoslijedom.

Druge kategorije: mogućnosti su beskonačne, mogu se koristiti predsjednici, sati, gradovi s najvećom populacijom itd.

4)     Slagalica

Ova igra zahtijeva malo pripreme, ali vrijedi se potruditi! Odaberite pet slika. Kalendarske slike su odlične za tu aktivnost. Možete odabrati slike vezane uz nastavnu temu. Izrežite slike na četiri do šest dijelova. (Napomena – vodite računa o tome da svaki učenik u razredu dobije po jedan komad.) Neka učenici „lutaju“ razredom pokušavajući naći partnera u odgovarajućoj slagalici.

DODATNI IZAZOV: Odaberite slike iz tematskih kalendara. Zamislite učenike kako pokušavaju složiti dijelove popularne glazbene grupe ili konfuziju dok pokušavaju sastaviti točkaste dijelove slagalice na dalmatinera.

5)     Tko? Što?

Ove brze male zagonetke su zabavne. Ako imate pet minuta viška, napišite nekoliko zagonetki na ploču i pustite učenicima da ih odgonetnu. Svaka zagonetka sadrži nekoliko poznatih riječi. Kad se pažljivo izgovaraju, asociraju na poznatu osobu, stvar ili frazu.

NA PRIMJER:

vol imate – volim te.

Imajte spremnu nagradu za učenika koji prvi odgonetne sve zagonetke. Potaknite učenike da sami osmisle zagonetku.

6)     Četiri ugla

Ovo je igra koju vole i nastavnici i djeca. Označite četiri kuta učionice brojem od jedan do četiri. Odaberite jednog učenika da bude „Ono“. Taj učenik zatvara oči dok ostali učenici odlaze u jedan od četiri kuta učionice. Kad su se svi smjestili, „Ono“ odabire jedan broj od jedan do četiri. Svi učenici u kutu pod tim brojem sjedaju na svoje mjesto. „Ono“ ponovno zatvara oči, odabire broj i sve više učenika sjeda na svoje mjesto. Kad se igra svede na četiri osobe ili manje, svaka osoba mora odabrati različit kut. “Ono” ponovno bira broj sve dok ne ostane jedan učenik. Taj učenik postaje “Ono”.

7)      Obmana iz rječnika

Nastavnik odabire riječ za koju ni jedan učenik ne zna značenje. Nastavnik napiše riječ na ploču, a potom na list papira napiše definiciju i stavi je u kutiju. Podijeli isti takav list papira učenicima na koji oni trebaju napisati svoje ime i definiciju riječi za koju smatraju da bi odgovarala riječi na ploči. Nastavnik skupi sve definicije u kutiju i čita jednu po jednu. Učenici razmatraju definicije. Kad ih nastavnik ponovno čita, učenici glasaju za onu za koju misle da je prava. Učenici dobivaju bod ako točno napišu definiciju, također zarade bod svaki put kad neki drugi učenik odabere njihovu (pogrešnu) definiciju kao pravu. Osoba s najviše bodova pobjeđuje.

8)     Lančana reakcija

Ova igra se lako može primijeniti na bilo koje područje kurikuluma. Nastavnik napiše kategoriju na ploču – hrana, na primjer. Učenici pišu slova od A do Ž na list papira. Imaju pet minuta da abecednim redom nabroje što više vrsta hrane. Tad igra počinje. Prvi učenik navede jedno jelo. Sljedeći mora navesti hranu ili jelo koje počinje slovom kojim završava prvo jelo. Treći učenik navodi hranu koja počinje slovom kojim završava hrana koju je naveo drugi učenik itd. Ako učenik pogriješi, isključen je iz igre. Moguće kategorije: gradovi, pjesme, biljke, životinje, imena, imena autora (za starije).

9)     Sedmorka ustaj

Ovo je popularna stara igra. Odaberite sedam učenika da budu “Ono”. Ti učenici idu pred razred. Ostali učenici polažu glave na stol tako da ih ne mogu vidjeti. Tad odabranih sedam šeće razredom. Svaki potapša jednog od njih po glavi. Kad se svih sedam vrate pred ploči, u jedan glas viknu: „Sedmorka ustaj!“ Svaki učenik koji je potapšan ustaje i ima priliku pogoditi koji ga je od sedmorice učenika potapšao po glavi. Ako pogodi, zamjenjuje ga. Igra počinje ponovno kad je svaki od sedam potapšanih bio u prilici pogađati.

10)  Dodaj pile

U ovoj igri nitko ne želi držati gumeno pile – jedini rekvizit ove igre. Igra počinje kad svi učenici sjednu u krug. Nastavnik odabire jednog da bude “Ono”. Taj učenik drži gumeno pile. Nastavnik kaže osobi koja drži gumeno pile: „Nabroji pet predsjednika Sjedinjenih Država. Dodaj pile!“ Čim je izgovoreno „Dodaj pile“, osoba koja drži pile prosljeđuje ga osobi zdesna. Učenici brzo prosljeđuju pile u krug. Ako se vrati u ruke učeniku koji ga je prvi držao, prije nego izgovori imena pet predsjednika Sjedinjenih Država, i dalje je “Ono”. U suprotnom, osoba koja drži pile u trenutku kad je “Ono” završilo s nabrajanjem predsjednika je novo “Ono”. Možete pripremiti kartice s temama unaprijed. Teme mogu biti vezane za nastavni plan ili opću kulturu. Učenik koji je “Ono” mora imenovati pet elemenata iz odabrane kategorije kako bi se riješio pileta. Prijedlog tema: fast food restorani, autori dječjih romana, zemlje u Južnoj Americi, sportski timovi, biljke koje rastu u pustinji, povrće, glazbene grupe, rijeke, životinje, gradovi. [ IZ STRANIH MEDIJA | educationworld.com ]