Savjeti stručnjaka
KAKO SE PRIPREMITI ZA BRBLJAVI RAZRED
Što isplanirati da biste izbjegli ometanje brbljavog razreda
objavljeno: 11. srpnja 2018.

Rad u tišini nije uvijek znak savršene lekcije. Prava rasprava o temi, suradnja učenika i zajedničko rješavanje problema ono su što želimo vidjeti. Ali, neprestano nestrukturirano čavrljanje može zaista opterećivati vaše poučavanje.

Mnogo je savjeta za upravljanje ponašanjem koji vam mogu pomoći u toj situaciji, ali tu su i izbori koje možete osmisliti već tijekom planiranja lekcije da biste izbjegli čavrljanje.

1) Pridobijte ih od samog početka

U planiranje uključite neku aktivnost spremnu čim učenici uđu u razred. Ne smijete im ostaviti ni najmanji izgovor da „nemaju što raditi“. Bila riječ o dramatičnom videu, fotografiji koja inspirira ili jednostavno odvažnoj izjavi, pokušajte svoje učenike “upecati” čim uđu u razred. Nešto kontroverzno ili šokantno također može poslužiti svrsi.

2) Izbjegavajte ‘mrtvo vrijeme’

Otkrijte gdje će biti prijelazi iz jedne aktivnosti u drugu – to su trenuci tijekom kojih će učenici pričati. Ako učenik doista nema što raditi zato što čeka da radni zadaci budu podijeljeni, možete li doista očekivati da ne priča? Ako će učenicima biti potreban neki resurs za početak aktivnosti, tada bi trebao biti na njihovim stolovima pri ulasku u učionicu. Dok oni rade na prvom zadatku, vi možete početi dijeliti resurse za sljedeći.

3) Planirajte kratke i jasno definirane aktivnosti

Pokušajte učenicima osigurati niz zadataka koji ne zahtijevaju previše vremena da bi ih se završilo. To im može pomoći da se osjećaju kako napreduju i držati ih angažiranima.

Dodjeljivanje popisa zadataka također znači da učenici mogu napredovati vlastitim tempom, pod pretpostavkom da potrebne resurse imaju na raspolaganju. To sprječava one koji prije završavaju da pričaju s učenikom koji sjedi do njih.

4) Napravite od toga izbor

Većina učenika će početi pričati zato što im je zadatak prelagan ili pretežak. Razmislite i ponudite im „meni“ različitih aktivnosti pa da mogu birati. Svaka aktivnost trebala bi imati isti ishod, ali bi trebalo biti dovoljno raznolikosti da odgovara svim sposobnostima. Većina učenika želi uspjeti – manja je vjerojatnost da će pričati ako mogu to raditi.

5) ‘Tri prije mene’

Mnogo je verzija ove metode. Uključuje razne načine na koje učenici mogu riješiti zadatke kad zapnu prije nego se obrate vama, ili nekom od kolega, za pomoć. Stavite plastificiranu foliju na njihove stolove na kojoj je popis triju stvari koje učenici mogu pokušati učiniti u nastojanju da sami riješe svoj problem prije nego se obrate vama ili drugima oko sebe.

……………………

NAPOMENA:

  • TES je digitalna zajednica s više od 3,6 milijuna registriranih online korisnika u 279 zemalja i područja, te stoga najveća online mreža učitelja koja pomaže savjetovati, informirati te inspirirati edukatore diljem svijeta.
  • Izvor: tes.com