Nesvrstani
Uređivanje razrednog časopisa na talijanskom jeziku
objavljeno: 2. prosinca 2014.

CasopisNa kraju prvog polugodišta učenici četvrtih i petih razreda zagrebačke Osnovne škole Remete uređuju razredne časopise na talijanskom jeziku u kojima predstavljaju sebe, svoj razred, svoje učitelje te što su sve naučili u prvih nekoliko mjeseci učenja talijanskog jezika.

Na početku tog razrednog projekta obvezna je jasna podjela poslova – koji je učenik zadužen za što. Poslovi se najprije dijele prema sklonostima učenika, pa se oni koji vole crtati odmah javljaju za likovno uređivanje časopisa (crteži i stripovi). Oni koji vole pisati i osjećaju se sigurnije u pisanu izražavanju na talijanskom jeziku zaduženi su za opis razreda i učitelja. Uloga učitelja u toj je, početnoj fazi iznimno važna jer je on koordinator svih aktivnosti vezanih za stvaranje časopisa te odlučuje kojim će učenicima povjeriti koji zadatak.

CasopisIako svaki učenik ima samostalan zadatak, svi imaju i jedan zajednički – predstaviti se pisano služeći se naučenim izrazima te na taj način pokazati što su naučili. Tako mogu uočiti koliko su napredovali u iznimno kratkom vremenu.

Nakon što su svi likovni radovi gotovi, stavljaju se na ploču te se tajnim glasovanjem bira rad koji je najzanimljiviji cijelom razredu. Taj rad potom krasi naslovnicu časopisa. Svi likovni radovi prikazuju neku od obrađenih tema (životinje, hrana, voće, boje, Božić) i popraćeni su riječima na talijanskom jeziku. Primjerice, na crtežima s božićnim temama uvijek su prikazani Djed Božićnjak (Babbo Natale), božićno drvce (albero di Natale) i darovi (regali).

U završnoj fazi učitelj ponovno ima važnu ulogu – prikuplja sve sastavke, crteže, stripove i fotografije te od njih stvara časopis. Tako naš zajednički uradak na talijanskom jeziku postaje lijep i prikladan božićni dar roditeljima.

Priredila: Ines Viljanac, prof. – Osnovna škola Remete