Savjeti stručnjaka
20 STVARI KOJE MOŽETE NAUČITI, I...
U 10 minuta ćete postati bolji učitelj
objavljeno: 9. kolovoza 2017.

… koje ste primijetili tijekom godina velika većina vas je već ‘dobra’ u svom poslu.

Vrlo je malo nesposobnih profesionalaca koji se neprestano nastoje poboljšati, ali ostaju nesposobni. Ako ste ovdje, ili na nekom drugom edukativnom portalu, ili zaronjeni u neku knjigu – čitate, dijelite i reagirate na ideje, bit će vam teško oduprijeti se razvoju.

Puno toga o čemu se često raspravlja na edukacijskim portalima je prilično opširno – opći uvidi u mogućnosti moderne pedagogije i opasnosti koje nam prijete ako ih ne shvatimo. Dok to pokušavamo uskladiti s konkretnim primjerima koje već sutra možemo upotrijebiti u učionici, uvijek možemo biti bolji u onome što radimo.

Stoga sam prikupio 20 jednostavnih stvari koje možete napraviti (relativno) brzo da biste postali bolji učitelj.

20 STVARI KOJE MOŽETE NAUČITI U 10 MINUTA DA BISTE POSTALI BOLJI UČITELJ:

Svrhu ocjenjivanja.

(Također, jednostavne strategije ocjenjivanja nisu loša ideja.) 

Kako napraviti i podijeliti datoteke putem Google Drivea. 

Četiri alternative ocjenjivanju.

Kako brzo procijeniti razinu čitanja bilo kojeg učenika. 

Jednu strategiju koja je dovoljno univerzalna da poboljša pisanje većine učenika u većini slučajeva bez obzira na sadržajno područje ili zadatak. TAP je dobar pristup, a ovdje možete naći više informacija.

Razliku između stvaranja projekata i projektno orijentiranog učenja.

Tri strategije diferencijacije.

5 načina na koje možete utišati brbljavi razred. 

Jedan način korištenja Bloomove taksonomije (ili bilo kojeg drugog okvira za razmišljanje) u svojoj učionici.

Najdražu “stvar” svog najizazovnijeg učenika.

Kako koristiti hashtagove da biste učenicima omogućili postavljanje pitanja.

Tri igre za team building koje možete koristiti u bilo koje vrijeme da biste prekinuli monotoniju, podigli razinu energije u učionici, olakšali timski rad, pomogli učenicima da upoznaju jedni druge, itd.

Kako koristiti pitanja/odgovore  da biste promovirali bolje rasprave s učenicima i njih međusobno.

Tri strategije grupiranja.

Kako postaviti ‘“izvor“ [feed] (RSS ili neki drugi) neke vrste da biste brzo pregledali nove ideje u obrazovanju.

(*RSS univerzalni format za razmjenu sadržaja omogućuje vlasnicima web stranica prezentiranje sadržaja korisnicima u skraćenom obliku. Korisnici mogu ponuđene sadržaje pregledavati pomoću preglednika, posebnih programa ili koristiti na svojim stranicama. Također, postoje posebni portali čiji sadržaj se sastoji isključivo od RSS sadržaja.)

Zašto domaća zadaća vjerojatno više šteti nego koristi – informirajte se o alternativama domaćoj zadaći.

Kako koristiti “ploču izbora”.

(* Ploča izbora je grafički organizator koji učenicima omogućuje da odaberu kako će naučiti neki koncept.)

Pristojnu/većinom točnu/iskoristivu definiciju kritičkog razmišljanja

Ovladati “modelom za postupno oslobađanje od odgovornosti”. 

(* Model za postupno oslobađanje od odgovornosti [eng. Gradual Release of Responsibility Model] posebni je stil poučavanja – strukturirana metoda pedagogije uokvirena oko procesa prenošenja odgovornosti u procesu učenja s učitelja na učenika.)

Jedan način za promoviranje digitalnog građanstva  u vašem sljedećem satu/lekciji/projektu itd.

………………….

  • NAPOMENA:
    Autor članka je Terry Heick – urednik portala Teach Thought. Njegov su glavni interes kako se poučavanje mijenja u digitalnom i povezanom svijetu te digitalna pismenost, uloga igre u učenju, fleksibilnost projektno orijentiranog učenja, potencijal videoigara i simulacije u učenju itd.
  • Izvor: teachthought.com