Savjeti stručnjaka
ŽELITE POBOLJŠATI SVOJE POUČAVANJE?
Pouzdano: kognitivna psihologija vam pomaže
objavljeno: 28. siječnja 2017.

Kad me stranci upitaju čime se bavim, moj odgovor ih često zbuni: „Primjenjujem kognitivnu psihologiju na edukaciju.“

„Što?“

Upitan izraz lica s kojim se obično suočim znak da je moram pokušati najjednostavnije objasniti svoj posao.

Evo što ljudi kao ja rade: uzimamo osnovne principe uma poput pamćenja, pozornosti i percepcije, a zatim izgrađujemo strategije učenja i poučavanja na temelju onoga što znamo o tim procesima. Vjerujemo kako svaki učitelj koji želi pomoći učenicima da uče može imati koristi od razumijevanja kognitivnih procesa uključenih u učenje.

Stoga, o kojim vrstama kognitivnih procesa pričam i kako nam razumijevanje tih procesa može pomoći u poučavanju?

Na primjer, znamo da je naše radno pamćenje vrlo kratko (traje samo 15-30 sekundi), stoga ne bismo smjeli očekivati od učenika da odjednom zapamte veću količinu informacija.

Također znamo da naša sposobnost održavanja pozornosti vrlo brzo blijedi, stoga čak 20 minuta nakon početka lekcije  više učenika možda razmišlja o svojoj večeri nego o sadržaju lekcije.

Također možemo prepoznati da su ljudi skloni predrasudama i iluzijama, stoga nešto trivijalno poput mijenjanja poretka pitanja na testu može utjecati na učenikovo mišljenje o tome kako je napisao test.

Ali, prije nego nastavim, evo nekoliko važnih napomena.

KOGNITIVNI PSIHOLOZI NE MOGU…

► vam reći koliko gradiva će se vaši učenici prisjetiti na nekom testu određenog dana.

► pružiti „rješenja“ kojima možete „popraviti“ edukacijske probleme.

► “garantirati“ da će određena strategija funkcionirati.

Zapravo, ako vam netko kaže nešto od navedenog, ta vam osoba sigurno laže – i vjerojatno vam pokušava prodati nešto.

UMJESTO TOGA, EVO ŠTO KOGNITIVNI PSIHOLOZI MOGU NAPRAVITI:

✔ Prikupiti velike količine dokaza koji pokazuju da određene strategije učenja i poučavanja funkcioniraju bolje od drugih u većini situacija.

✔ Pronaći fleksibilna vodeća načela temeljena na tim dokazima.

✔ Znanstvenim istraživanjima naći odgovore na pitanja učitelja o učenju.

Međutim, koja je uopće svrha primjene kognitivne psihologije na edukaciju ako edukatori nisu zainteresirani za njenu primjenu?

Mi želimo istraživačima postaviti pitanja čiji bi odgovori bili korisni učiteljima, a najbolji način je razgovarati s učiteljima.

To je razlog zbog kojeg stupamo u kontakt sa školama diljem svijeta da bismo raspravljali o našem radu i dobili ključne informacije o izazovima s kojima se učitelji svakodnevno suočavaju, a u vezi s kojima bi im mogle pomoći informacije što ih nudi kognitivna psihologija.

…………………….

NAPOMENA:

  • TES je digitalna zajednica s više od 3,6 milijuna registriranih online korisnika u 279 zemalja i područja, te stoga najveća online mreža učitelja koja pomaže savjetovati, informirati te inspirirati edukatore diljem svijeta.
  • Izvor: tes.com

 

https://www.tes.com/us/news/breaking-views/want-improve-your-teaching-these-cognitive-psychologists-are-here-help