Savjeti stručnjaka
KADA RAZMIŠLJA O VLASTITOM UČENJU, DOBRO JE ZNATI I...
8 reflektivnih pitanja koja će pomoći svakom učeniku
objavljeno: 4. studenoga 2016.

Znatiželja, upornost, fleksibilnost, prioritet, kreativnost, suradnja, ponavljanje, pa čak i klasične navike uma [ http://www.teachthought.com/pedagogy/what-are-the-habits-of-mind/ ] dobra su mjesta za početak.

Često je ono što učenici uče od onih oko sebe manje izravno didaktično, a više indirektno i opservacijsko.

Zašto zapravo mozak ima koristi od refleksije, pitanje je neurologije, no istraživanja jasno govore: predviđanje, refleksija i metakognicija su potpornji za učionicu u kojoj je promišljanje na prvom mjestu. Pitanja koja slijede stvorena su kako bi bila, koliko je to moguće, korisna većini učenika različite dobi i različitih razreda, uz manje promjene u njihovom formuliranju.

Možda najvažnije, pomičući refleksiju sa sadržaja na misao učenici dobivaju priliku vratiti se u središte procesa učenja. Putem refleksije učenici ponovno zamišljaju što se dogodilo i u prvom i u trećem licu – kako su oni stvari vidjeli vlastitim očima te kako se vidjelo njih. Kako? Primjer odgovora za učenika 7. ili 8. razreda mogao bi biti:

Pretpostavljam da sam danas bio najkreativniji kad nam je dana prilika da stvorimo vlastite metafore za način na koji prašume pomažu planetu da „diše“. Zašto? Možda zato što me to prisililo da o nečemu razmišljam vizualno, što je značilo da možemo smisliti vlastite odgovore!

Putem refleksije učenik je trebao razmišljati o vlastitim osjećajima (ako je nešto osjećao), i o tome kako bi ih drugi mogli percipirati (što drugi smatraju “kreativnim”).

PREDLOŽAK ZA TWITTER

Uključili smo predložak za Twitter koji možete koristiti, ili imati na umu kao vodič uz pomoć kojeg stvarate vlastiti predložak tako da učenici mogu odgovore zapisivati u obliku tweetova, iako to nije nužno. Alternativno, učenici bi mogli uistinu tweetati (pretpostavljajući da imaju profile na kojima im ne smeta objavljivati akademski sadržaj, kao i pametne telefone, wi-fi, itd.)

Pitanja se mogu koristiti i kao poticaj za vođenje učeničkih dnevnika, ili kao pitanja za raspravu itd.

8 reflektivnih pitanja koja će pomoći svakom učeniku da razmišlja o vlastitom učenju

1) Što te danas iznenadilo i zašto?

2) Što je najvažnija stvar koju si danas naučio/la? Zašto to misliš?

3) O čemu želiš više naučiti i zašto?

4) Kad si bio najkreativniji/a, i što misliš zbog čega baš tada?

5) Što je danas potaknulo tvoju znatiželju? Na koji je način iskustvo učenja postaje drugačije kada si znatiželjan/na?

6. Kada si bio u svom najboljem izdanju danas, i zbog čega?

7. (Pretpostavljajući da učimo istu stvar i da možeš odlučiti i imati pristup bilo čemu), od čega bi počeo/la sutra? Zašto?

8) Što možeš/trebaš učiniti s onime što znaš?

……………………

NAPOMENA:

  • Teach Thought je portal posvećen podržavanju i obrazovanju edukatora i razvijanju poučavanja u 21. stoljeću. Primarno prenosi teme vezane uz istraživanje novih modela poučavanja i uloge igre u učenju, te pomaže edukatorima da usavrše vlastiti zanat u današnjim učionicama.
  • Izvor: teachthought.com