Savjeti stručnjaka
ISKUSTVA DRUGIH | ON VJERUJE DA I VI MOŽETE
Učitelj koji je odustao od ocjenjivanja
objavljeno: 4. studenoga 2016.

Učitelji mogu odustati od ocjenjivanja bez ikakvog štetnog efekta na učenike, tvrdi engleski učitelj Matt PINKETT, koji je napravio upravo to. Zapravo, kaže da je za učenike bolje ako učitelji odustanu od kvačica, crvenih olovaka i klišeiziranih fraza u smislu povratnih informacija.

Pinkett tvrdi da učitelji provode „previše vremena na stavljanje kvačica, šaranje i ispravljanje učeničkih radova, radnih bilježnica i knjiga, te da to jednostavno nije pošteno. Ni prema nama, ni prema njima.“

„Prema izvještaju naslovljenom Izazov radnog opterećenja koje je provelo englesko Ministarstvo obrazovanja 2015. godine, većina učitelja vjeruje da ocjenjivanje „oduzima previše vremena“.

„Neki provode i 20 sati tjedno ocjenjujući. Ipak, ono što još više zabrinjava – s obzirom na tako puno vremena – učitelji ocjenjivanje smatraju drugim po redu ‘nepotrebnim i neproduktivnim’ zadatkom koji stoji pred njima; na prvom su mjestu unos podataka i analize.“

Pinkett, kojem je dozlogrdila ta situacija, osmislio je bolji način: „Prošle godine odlučio sam odvojiti više vremena za zabavne stvari poput jedenja, spavanja i negubljenja očiju. Stoga sam, osim ocjenjivanja na sredini svakog semestra, potpuno napustio pisani oblik ocjenjivanja.“

„TO FUNKCIONIRA OVAKO: dvaput tjedno, na sredini lekcije, nakon što sam učenicima dao zadatak da napišu malo opširniji tekst (za koji sam im dao minimalno 18 minuta), odvučem svoj stol na pročelje učionice i sjednem na stolicu ispod ploče, okrenut prema razredu.

Nakon što su učenici proveli nekoliko minuta diveći se lakoći i vještini kojom sam podigao ono što izgleda kao prilično težak stol, oni počnu raditi, a ja ih počnem prozivati.“

„Jedan po jedan, učenici dolaze do mene i objasne mi presjek svojih radova u radnim bilježnicama ili udžbenicima. Oni okreću stranice i čitaju mi dijelove svojih odgovora.“

Pinkett zatim pruža povratne informacije temeljene na radu učenička i na toj interakciji.

  • Bolji način?

Ne šteti li Pinkettova metoda učenicima koji su uložili vrijeme u neki rad koji će učitelj možda preskočiti? Pinkett tvrdi da ne.

„Što je veći indikator poštovanja koje imam prema svojim učenicima – nespretno artikuliran komentar koji ujedno pokušava pohvaliti djetetov trud, objasniti njegove pogreške i dati savjet za poboljšanje, i to samo zato što su učitelji tako oduvijek radili? Ili razgovor s učenikom? Razgovor koji uključuje izraze lica, očni kontakt, ritam i boju glasa koji postoje samo u razmjeni između dvoje ljudi uključenih u stvaranje nečega što bi moglo biti odlično.“

PINKETT VJERUJE DA JE NJEGOVA METODA PRIMJENJIVA NA SVE PREDMETE I RAZREDE.

Učiteljima koji kući nose gomile radnih bilježnica, vježbenica, papira, za još jedan vikend proveden u ocjenjivanju, ova ideja će zasigurno biti privlačna. Je li ta metoda primjenjiva na sve učitelje kao što Pinkett vjeruje, tek treba vidjeti, ali postoji samo jedan način da to saznamo.

……………………

NAPOMENA:

  • TES je digitalna zajednica s više od 3,6 milijuna registriranih online korisnika u 279 zemalja i područja, te stoga najveća online mreža učitelja koja pomaže savjetovati, informirati te inspirirati edukatore diljem svijeta.
  • Izvor: tes.com