Savjeti stručnjaka
SAD | TEHNOLOGIJA NA NASTAVI, IZVORI INFORMACIJA, UČENJE PUTEM YOUTUBEA
Tehnologija u učionici: korištenje You Tubea
objavljeno: 14. studenoga 2016.

 Nasreću, postoji video u kojem tip popravlja slavinu objašnjavajući proces korak po korak. Pogledao sam video i u roku od pola sata, sâm sam popravio sudoper. Nisam vodoinstalater, a ipak sam naučio kako popraviti sudoper! Nevjerojatno!

YouTube ima jedanaest godina i, koliko vidim, ima video o apsolutno svemu što bi vam u razredu moglo zatrebati. Ne predajem popravak sudopera, ali puno je toga što YouTube može ponuditi baš svakom učeniku. Učenici zaista mogu puno naučiti jednostavno gledajući video, učeći iz tuđih razmišljanja, iskustava i demonstriranja. Zapravo, oni to već čine. Učenici prirodno gledaju sadržaje koji su zanimljivi. Od vožnje skateboarda do sviranja gitare, vožnje auta i šminkanja. YouTube je postao savršeno mjesto za pronalazak zabave i znanja – ili i jednoga i drugoga u istom videu. Kao što sam ja riješio problem sa sudoperom, tako i učenici koriste YouTube za poteškoće na koje naiđu.

Pitanje je samo jeste li potaknuli učenike da koriste YouTube kao izvor u vašem predmetu?

Četiri su načina na koji YouTube može utjecati na vašu nastavu:

1)      INSTRUKCIJE U OGLEDALU. Želite li da vaši učenici nauče nešto prije nego dođu na nastavu? Želite im dati izvor za učenje izvan nastave? Nađite (ili ga napravite) video na YouTubeu što se bavi sadržajem koji vam treba i proslijedite link učenicima.

2)      DOPUNSKA INFORMACIJA. Recimo da želite dodati neke informacije za koje jednostavno nemate vremena po nastavnom programu. Podijelite zanimljive linkove s učenicima.

3)     SAMOSTALNO UČENJE. Ovisno o kurikulumu, možete usmjeriti učenike na YouTube kao izvor informacija koje su im zanimljive i važne. Ako samostalno rade na nekom projektu ili imaju određene hobije, potaknite ih da iskoriste prednosti YouTubea.

4)     ZAČINI ZA NASTAVU. Video može ilustrirati ideje i potaknuti reakciju učenika puno učinkovitije nego udžbenici, lekcije, slike ili druge aktivnosti. Kad ste u mogućnosti, okrenite se tom besplatnom izvoru koji vam omogućuje puno učinkovitiju nastavu.

ERA MASOVNIH IZVORA UČENJA

Tradicionalno obrazovanje temelji se na modelu „učitelj je jedini ekspert“.

Učenici nisu mogli lako doći do dodatnih izvora i ovisili su o učiteljevoj stručnosti. Učiteljeva stručnost je i dalje ključna; ali učenike bi trebalo potaknuti da koriste bogatstvo izvora koje ih okružuju, uključujući YouTube.

YouTube postaje mjesto gdje sve više profesionalaca učitava besplatne, odlične sadržaje. Svaki dan novi stručnjaci doprinose Youtubeu, stvarajući poplavu zanimljivih edukativnih videosadržaja.

S toliko talentiranih, obrazovanih ljudi na svijetu, zašto bi učenici učili od samo jednog? Živimo u eri u kojoj učitelj ne mora biti jedini ekspert. Umjesto toga, učitelji mogu pomoći učenicima da nađu izvor koji će im biti najkorisniji.

Škola je obično mjesto gdje znatiželja umire, zaklana rukom neumoljivog fiksnog plana i programa. Možda su YouTube i slični izvori sredstvo kojim ćemo ju ponovno oživjeti.

PREDNOSTI YOUTUBEA

Donosimo nekoliko konkretnih prednosti YouTubea kako bismo potaknuli njegovu upotrebu u nastavi:

  • Mjesto gdje nastavnici mogu učiti. Nastavnici mogu naučiti više o sadržaju koji predaju ili o tome kako poboljšati predavanje.
  • Video je zanimljiv i poticajan. Ima nešto u videu, on je kao laka udica na koju se hvataju učenici želeći vidjeti i znati više.
  • Vrelo stručnih izvora. Iako ima mnogo videa o mačkama, ima i mnogo stručnjaka koji dijele svoje znanje i razmišljanje besplatno.
  • Vizualno i auditivno sredstvo za učenje. Video kao medij omogućuje učenicima da uče gledajući i slušajući, što pomaže usvajanju i zadržavanju znanja.
  • Može se gledati bilo kad i bilo gdje. Dok god imaju internet, učenici mogu gledati korisne sadržaje kada im to odgovara.
  • Lako se dijeli. Kad učenici sami nađu koristan sadržaj, mogu ga lako podijeliti s nastavnicima, prijateljima, kolegama.
  • Učenici sami mogu pridonijeti. Ne zaboravite, ovo je YOU (TI) Tube, što znači da učenici mogu sami kreirati sadržaj i podijeliti vlastita znanja. To je sjajan način da učenici razviju svoju prisutnost na internetu i na kreativan način pokažu što znaju.

KAKO POČETI

Kako biste našli najkorisnije sadržaje na Youtubeu, pitajte učenike sljedeća pitanja:

Kojim vještinama se bavite?

  • Što vam budi znatiželju?
  • U čemu trebate pomoć?
  • Što vas zanima?
  • Što bi vam pomoglo dok radite sami?
  • Što je vama vjerodostojan izvor?
  • O čemu želite naučiti više?
  • Što je zanimljivo i korisno iz čega i drugi mogu nešto naučiti.

Ta pitanja, kao što ste primijetili, nisu ograničena na YouTube. Kako učenici budu odgovarali na ta pitanja i istraživali YouTube, vjerojatno će naći način da iz njega izvuku korist. Naravno, moramo naučiti učenike da budu svjesni sadržaja koji odvlače pozornost. YouTube je fantastično mjesto za doprinos obrazovanju, ali i sjajno mjesto za odvlačenje pažnje. Učenici mogu naći beskrajnu zabavu, zato ih se mora obučiti da ostanu fokusirani na ono što im treba kako ne bi skrenuli s puta preko raznih privlačnih predloženih videozapisa. Neka vaša učionica bude mjesto gdje vi i vaši učenici možete slobodno dijeliti najnovija, korisna sredstva za učenje, uključujući YouTube. Sve što znamo kao ljudi neprestano se ažurira na YouTubeu i učenici koji žele učiti mogu naći sve što trebaju, a i više. [ IZ STRANIH MEDIJA | theachhub.com ]