Savjeti stručnjaka
KORISNI NAPUTCI LOGOPEDA
Četiri savjeta za potporu djeci koja teže razumiju upute
objavljeno: 11. studenoga 2016.

Takva djeca su obično tiha. Mirno sjede i smiješe se kada im se obraćate. Imaju vrlo dobre komunikacijske vještine; shvaćaju da je dobar osjećaj stvoriti pozitivan odnos s učiteljem i mogu vrlo dobro maskirati svoje poteškoće.

Ali, pogledajte pomnije i vidjet ćete da su takva djeca uvijek nekoliko sekundi iza svojih vršnjaka. Vizualno su snažna, stoga će, kad vide da su drugi izvadili svoju užinu, ona također napraviti isto.

Ali, ona će to napraviti zato što su vidjela druge kako to rade, a ne zato što razumiju riječi: „U redu, vrijeme je za pauzu, možete izvaditi svoje užine“.

OVI SAVJETI ĆE VAM POMOĆI DA PRUŽITE POTPORU DJETETU SA SLABIJIM RAZUMIJEVANJEM:

Koristite jednodijelne upute

Morate shvatiti da su upute koje imaju više dijelova predugačke da bi ih neka djeca mogla slijediti, stoga ih razlomite na manje dijelove. Na primjer: „Izvadite svoje užine iz svojih ruksaka“. Ili još jednostavnije: „Otvorite ruksake…i izvadite svoje užine“.

Budite svjesni okolne buke

Izbjegavajte davanje uputa koje se mogu izgubiti u pozadinskoj buci, poput buke prometa pokraj škole, pričanja drugih učenika i slično. Stoga pričekajte da se buka stiša. Također je dobra ideja posjesti učenika tako da bude što bliže vašem stolu.

Provjerite jesu li vas razumjeli

Obično možete po njihovim izrazima lica vidjeti jesu li shvatili nešto. Također možete provjeriti je li učenik shvatio nešto koristeći završavanje rečenica umjesto da ih izravno ispitujete: „Što sam rekao?“ Na primjer, mogli biste reći: „Dakle, sada je vrijeme za…“ i dopustiti im da oni završe rečenicu.

Zapamtite da takva djeca obično pate od visoke razine tjeskobe

Ponavljanje dugačkih uputa koje učenici nisu razumjeli jačim tonom glasa, ponižavanje učenika izjavama poput „Ti me nikada ne slušaš“ i ljutnja na učenika samo će pojačati njihovu tjeskobu. Podupiranje njihovog razumijevanja pomoći će im da izbjegnu „bori se-bježi-ili-ukoči“ reakciju koja nam je svima poznata kada smo pod stresom.

……………….

NAPOMENA:

  • Autorica teksta je Catherine Jackson, logopedinja i osnivačica aplikacija Wise Owl Speech Assessment.
  • Izvor: tes.com