Savjeti stručnjaka
VJEČNA DVOJBA
Treba li dijete krenuti u školu godinu dana kasnije
objavljeno: 15. studenoga 2016.

5 razloga ZA:

1)      VIŠE VREMENA ZA SAZRIJEVANJE. Danas su očekivanja veća nego prije 30 godina i mnogi roditelji žele djeci pružiti više vremena da budu djeca. Ostajanje kod kuće omogućuje odgađanje pritisaka i domaćih zadaća na godinu dana te razvija veću samokontrolu i sposobnost koncentracije.

2)      VIŠE VREMENA S VAMA. Ako možete ostati s djetetom kod kuće barem dio vremena, ono može imati koristi od dodatnog povezivanja s obitelji prije nego krene u školu. Imat ćete više prilike da utječete na njega, jer brzo će doći vrijeme kad ćete biti odvojeni gotovo cijeli dan.

3)     VEĆE SAMOPOUZDANJE I MOGUĆNOST LIDERSTVA. Nekoj djeci činjenica da su starija od većine pomaže da razviju samopouzdanje i postanu vođe među vršnjacima. Mogu iskoristiti priliku da pruže primjer drugima i pomognu djeci koja imaju poteškoća u socijalnom i akademskom smislu.

4)     AKADEMSKA PREDNOST. Starija djeca imala su više vremena za sazrijevanje i lakše će usvajati koncepte nego mlađa djeca. U nižim razredima starija djeca brže napreduju i postižu bolje rezultate.

5)     ATLETSKA PREDNOST. Neki roditelji odgađaju početak škole kako bi dijete imalo prednost jačeg u sportskim natjecanjima. Tjelesne razlike su izraženije kad su djeca mlađa i roditelji, prirodno, žele da im djeca budu uspješna umjesto da ih gaze na terenu.

……………………………..

5 razloga PROTIV:

1)      FINANCIJSKI PRITISAK. Roditelji koji odgađaju školu prisiljeni su na neku vrstu dnevnog zbrinjavanja djeteta, što je često izbor koji košta i teško je izvediv u mnogim obiteljima.

2)      NEDOSTATAK ODGOVARAJUĆIH IZAZOVA. Mnoga djeca profitiraju od ranog izlaganja akademskim, kreativnim i socijalnim aktivnostima. Škola ili predškolski odgoj omogućuju izazove potrebne za razvoj, dok njihovo zadržavanje kod kuće može voditi k dosadi te nesposobnosti za ustrajnost ako im kasnije škola bude prelagana.

3)     LAŽNO SAMOPOUZDANJE. Ako je dijete najstarije u razredu dulje vremena i već je dominantno u društvu, može se osjećati superiorno u odnosu na drugu djecu i šefovati im. Ako nitko ne obrati pozornost, vaše dijete može s vremenom postati slabije motivirano i neodlučno.

4)     PUBERTET BEZ VRŠNJAKA. Ako je dijete najstarije u razredu, moglo bi prvo dobiti mjesečnicu ili bi ga prirodno moglo privlačiti društvo iz viših razreda. Bude li ispred svojih vršnjaka, moglo bi se osjećati usamljeno u pubertetu.

5)     VEĆI PRITISAK RODITELJA. Neki roditelji ostavljaju dijete kod kuće kako bi ono (a time i roditelji) bilo superiorno na svim poljima. Ako se dijete zadržava iz tih razloga umjesto radi njegove stvarne dobrobiti, trpjet će štete i patiti pod teretom roditeljskih očekivanja.

NE POSTOJI PRISTUP KOJI ODGOVARA SVIMA.  Svako dijete i svaka obitelj su drugačiji. Vaše dijete može biti motivirano u „školi za veliku djecu“ ili osjećati potrebu za brižnim okruženjem. Razgovarajte s učiteljicom i stručnjacima, ali na kraju slušajte svoj instinkt. Vi najbolje znate što je najbolje za vaše dijete. [ IZ STRANIH MEDIJA | parentsociety.com ]