Pljesak molim
Interaktivna radionica u IV. OŠ Varaždin
objavljeno: 10. prosinca 2014.

U sklopu Erasmus+, KA1 projekta  IV. osnovne škole Varaždin „Poboljšanje programa rada i internacionalizacije IV. osnovne škole Varaždin” , boravila sam od 23. listopada do 5. studenog ove godine u Sevilli, u Španjolskoj pokrajini Andaluziji 14 dana te tamo pratila rad kolega u C. P. Mosaico, mjestu Santiponce nedaleko Seville.

Posebnost rada u toj školi je između ostaloga i odlična suradnja škole i lokalne zajednice, odnosno komunikacija i kooperacija s roditeljima učenika. Jednom tjedno svaki razredni odjel organizira interaktivnu radionicu u kojoj kao voditelji grupa sudjeluju roditelji volonteri. Ukoliko roditelji nisu u mogućnosti nazočiti, dobrodošli su i bake i djedovi, starija braća, zapravo  bilo tko vezan uz učenika.

Po povratku u svoju školu odlučila sam i sama pokušati napraviti jednu takvu interaktivnu radionicu sa svojim razredom.

Moji su učenici četvrti razred, ima  ih 16 u razrednom odjelu. Dakle, trebala sam četiri roditelja „pomagača“ kako bih mogla oformiti četiri grupe za rad. Poslala sam svim roditeljima dopis u kojem je pisalo što, zašto i kako želim raditi s njima, koji su mi ciljevi i zašto bih željela da se oni uključe u rad te ih zamolila da se  jave oni koji su u vrijeme predviđeno za radionicu slobodni i voljni doći. Kad sam dobila potvrdu četiri potrebna roditelja, pristupila sam samoj razradi radionice, pripremi potrebnih materijala, zadataka i pisanju same priprave.

Kao prvo, radionica je trebala trajati dva školska sata, zato što je predviđeno vrijeme za rad u jednoj skupini bilo 15 minuta, a svi učenici trebali su proći sve skupine. Uz to, trebalo je uračunati i vrijeme pripreme i vrijeme evaluacije na kraju te vrijeme potrebno da se grupe zamijene.

Zadatak u prvoj grupi bio je iz sadržaja obrađenog gradiva iz prirode i društva – dobili su zadatke da ucrtavaju i označavaju na slijepom zemljovidu, a uz pomoć zemljovida RH, naučeno o nizinskom i gorskom kraju RH. Zadatak u drugoj grupi bio je iz hrvatskog jezika, svrstati zadane glagole u različitim glagolskim vremenima u za to predviđenu tablicu – lijepljenjem.Treća grupa rješavala je problemske zadatke iz matematike, a četvrta grupa radila je sadržaje građanskog odgoja putem introspekcijskog listića naziva ”Tko sam ja”, a zatim je trebalo razgovorom i preslagavanjem zadanih riječi složiti riječ „tolerancija“ te objasniti samo značenje te riječi kao i samu važnost tolerancije. Cilj rada u grupama  nije bio završiti sve zadane zadatke već međusobno komunicirati i zajednički pronalaziti rješenja zadanih zadataka.

Radionica

Predviđeno vrijeme za rad u svakoj grupi bilo je 15 minuta, nakon kojih bih pustila pjesmu. Za vrijeme trajanja pjesme učenici su mijenjali grupu i slušali od roditelja – voditelja upute za rad u grupi u kojoj su bili. Uloga roditelja bila je da vode učenike, da s njima razgovaraju i navode ih na međusobno pomaganje i rješavanje zadataka.

Nakon što su svi učenici prošli sve radionice, odnosno nakon četiri ciklusa zamjena mjesta, pristupili smo evaluaciji. Prvo su roditelji iznijeli svoja viđenja rada u radionicama, svoja zapažanja o tome  što je učenicima bilo lako za  rješavati, što teško, kako su međusobno surađivali i komunicirati te što oni sami misle o ovakvom načinu rada i svojoj uključenosti u odgojno – obrazovni proces. Roditelji su se redom izjasnili da im je bilo zanimljivo i da su zadovoljni što im se omogućilo da pobliže vide načine i metode rada u našem razredu. Zatim su učenici davali svoje viđenje radionica. Gotovo jednoglasno su se složili da im je najzanimljiviji dio bio u grupi koja je imala zadatke iz građanskog odgoja, da su im matematički zadatci bili teški, a da su zadatci iz jezika i prirode i društva bili lagani. Učenici čiji roditelji su bili voditelji radionica izrazili su zadovoljstvo i ponos što su njihove mame / tate s njima i njihovim prijateljima u razredu i što svima pomažu i druže se.

Na ovoj prvoj Interaktivnoj radionici nazočila je i stručna služba škole: psihologinja, pedagoginja i ravnateljica, koje su s osobitim zanimanjem pratile završni, evaluacijski dio rada.

Cilj cjelokupne zamisli radionice bio je uključivanje roditelja u odgojno – obrazovni proces, aktivno sudjelovanje roditelja u vođenju grupa u Interaktivnoj radionici, poboljšanje suradnje između roditelja i odgojno – obrazovne ustanove te poboljšanje komunikacije i bolje razumijevanje sredine u kojoj njihovo dijete boravi pola dana.

Zaključak roditelja i učenika na kraju prve interaktivne radionice bio je da ćemo takav način rada ponoviti i nastojati češće provoditi kako bi se poboljšala komunikacija između roditelja i škole.

Priredila: Gordana Foder, učiteljica razredne nastave, mentorica, IV. osnovna škola Varaždin