Interaktivna radionica u IV. OŠ Varaždin

srijeda, 10. prosinca 2014.
Interaktivna radionica u IV. OŠ Varaždin

U sklopu Erasmus+, KA1 projekta  IV. osnovne škole Varaždin „Poboljšanje programa rada i internacionalizacije IV. osnovne škole Varaždin'' , boravila sam od 23. listopada do 5. studenog ove godine u Sevilli, u Španjolskoj pokrajini Andaluziji 14 dana te tamo pratila rad kolega u C. P. Mosaico, mjestu Santiponce nedaleko Seville.

Posebnost rada u toj školi je između ostaloga i odlična suradnja škole i lokalne zajednice, odnosno komunikacija i kooperacija s roditeljima učenika. Jednom tjedno svaki razredni odjel organizira interaktivnu radionicu u kojoj kao voditelji grupa sudjeluju roditelji volonteri. Ukoliko roditelji nisu u mogućnosti nazočiti, dobrodošli su i bake i djedovi, starija braća, zapravo  bilo tko vezan uz učenika.

Po povratku u svoju školu odlučila sam i sama pokušati napraviti jednu takvu interaktivnu radionicu sa svojim razredom.

Moji su učenici četvrti razred, ima  ih 16 u razrednom odjelu. Dakle, trebala sam četiri roditelja „pomagača“ kako bih mogla oformiti četiri grupe za rad. Poslala sam svim roditeljima dopis u kojem je pisalo što, zašto i kako želim raditi s njima, koji su mi ciljevi i zašto bih željela da se oni uključe u rad te ih zamolila da se  jave oni koji su u vrijeme predviđeno za radionicu slobodni i voljni doći. Kad sam dobila potvrdu četiri potrebna roditelja, pristupila sam samoj razradi radionice, pripremi potrebnih materijala, zadataka i pisanju same priprave.

Kao prvo, radionica je trebala trajati dva školska sata, zato što je predviđeno vrijeme za rad u jednoj skupini bilo 15 minuta, a svi učenici trebali su proći sve skupine. Uz to, trebalo je uračunati i vrijeme pripreme i vrijeme evaluacije na kraju te vrijeme potrebno da se grupe zamijene.

Zadatak u prvoj grupi bio je iz sadržaja obrađenog gradiva iz prirode i društva – dobili su zadatke da ucrtavaju i označavaju na slijepom zemljovidu, a uz pomoć zemljovida RH, naučeno o nizinskom i gorskom kraju RH. Zadatak u drugoj grupi bio je iz hrvatskog jezika, svrstati zadane glagole u različitim glagolskim vremenima u za to predviđenu tablicu – lijepljenjem.Treća grupa rješavala je problemske zadatke iz matematike, a četvrta grupa radila je sadržaje građanskog odgoja putem introspekcijskog listića naziva ''Tko sam ja'', a zatim je trebalo razgovorom i preslagavanjem zadanih riječi složiti riječ „tolerancija“ te objasniti samo značenje te riječi kao i samu važnost tolerancije. Cilj rada u grupama  nije bio završiti sve zadane zadatke već međusobno komunicirati i zajednički pronalaziti rješenja zadanih zadataka.

Radionica

Predviđeno vrijeme za rad u svakoj grupi bilo je 15 minuta, nakon kojih bih pustila pjesmu. Za vrijeme trajanja pjesme učenici su mijenjali grupu i slušali od roditelja – voditelja upute za rad u grupi u kojoj su bili. Uloga roditelja bila je da vode učenike, da s njima razgovaraju i navode ih na međusobno pomaganje i rješavanje zadataka.

Nakon što su svi učenici prošli sve radionice, odnosno nakon četiri ciklusa zamjena mjesta, pristupili smo evaluaciji. Prvo su roditelji iznijeli svoja viđenja rada u radionicama, svoja zapažanja o tome  što je učenicima bilo lako za  rješavati, što teško, kako su međusobno surađivali i komunicirati te što oni sami misle o ovakvom načinu rada i svojoj uključenosti u odgojno – obrazovni proces. Roditelji su se redom izjasnili da im je bilo zanimljivo i da su zadovoljni što im se omogućilo da pobliže vide načine i metode rada u našem razredu. Zatim su učenici davali svoje viđenje radionica. Gotovo jednoglasno su se složili da im je najzanimljiviji dio bio u grupi koja je imala zadatke iz građanskog odgoja, da su im matematički zadatci bili teški, a da su zadatci iz jezika i prirode i društva bili lagani. Učenici čiji roditelji su bili voditelji radionica izrazili su zadovoljstvo i ponos što su njihove mame / tate s njima i njihovim prijateljima u razredu i što svima pomažu i druže se.

Na ovoj prvoj Interaktivnoj radionici nazočila je i stručna služba škole: psihologinja, pedagoginja i ravnateljica, koje su s osobitim zanimanjem pratile završni, evaluacijski dio rada.

Cilj cjelokupne zamisli radionice bio je uključivanje roditelja u odgojno – obrazovni proces, aktivno sudjelovanje roditelja u vođenju grupa u Interaktivnoj radionici, poboljšanje suradnje između roditelja i odgojno – obrazovne ustanove te poboljšanje komunikacije i bolje razumijevanje sredine u kojoj njihovo dijete boravi pola dana.

Zaključak roditelja i učenika na kraju prve interaktivne radionice bio je da ćemo takav način rada ponoviti i nastojati češće provoditi kako bi se poboljšala komunikacija između roditelja i škole.

Priredila: Gordana Foder, učiteljica razredne nastave, mentorica, IV. osnovna škola Varaždin

Vezani članci
Školski portal: Super vijest glasi: zlato, tri srebra i jedna brončana medalja za Hrvatsku!

Super vijest glasi: zlato, tri srebra i jedna brončana medalja za Hrvatsku!

U češkim Pardubicama hrvatsku su prošlih dana na Srednjoeuropskoj matematičkoj…

Školski portal: Srebro i dvije bronce za mlade hrvatske informatičare!

Srebro i dvije bronce za mlade hrvatske informatičare!

Srebrnu medalju osvojio je Fran BABIĆ, iz velikogoričke Osnovne škole…

Školski portal: Hrvatski prirodoslovci osvojili zlato na Međunarodnom turniru mladih prirodoslovaca!

Hrvatski prirodoslovci osvojili zlato na Međunarodnom turniru mladih prirodoslovaca!

U pet godina sudjelovanja na ovom međunarodnom natjecanju, ovo je…

5+ klub
Stručni skupovi Školske knjige
Slovopis
e priručnik
Preuzimanje digitalnih udžbenika
Preuzimanje višemedijskih materijala
Preuzimanje višemedijskih materijala za srednju školu
E-priručnik Tehnička podrška
Lente vremena
Školski portal: Dr. Ranko RAJOVIĆ: Jedini posao djeteta do 12.godine je igra

Dr. Ranko RAJOVIĆ: Jedini posao djeteta do 12.godine je igra

Jedini posao djeteta do 12.godine je…

Školski portal: Dječje priredbe biseri su zlatarske manifestacije

Dječje priredbe biseri su zlatarske manifestacije

Nakon svečanog otvorenja u petak, Dani…

Školski portal: Prestara sam za nove vrste „škole za život”

Prestara sam za nove vrste „škole za život”

… u kojem najvažniju ulogu igra…

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Nadahnjujući citati o učiteljima

Nadahnjujući citati o učiteljima

Dan učitelja, koji slavimo 5. listopada,…