Jučer-danas-sutra
USPJEŠNO POUČAVANJE
4 nove metode koje će oduševiti vaše učenike
objavljeno: 13. srpnja 2018.

ZAMISLITE SLJEDEĆA DVA SCENARIJA:

                       1. Prvi je dan škole. Vaši učenici ulaze u razred smijući se i razgovarajući, iskreno sretni što opet vide jedni druge. Sjedaju na svoje mjesto i, iznenađujuće, neki vas čak i pozdrave. Buka se pojačava, a vi mislite: „Što mogu učiniti da privučem i zadržim njihovu pozornost pa da me požele slušati?“ Nesigurni, zaželite dobrodošlicu svima i počinjete godinu na način na koji ste to uvijek činili. Neki učenici slušaju, ali ne dobivate reakciju kakvu ste priželjkivali. Poželite da postoji način započeti godinu tako da se učenici oduševe vašom prezentacijom toliko da se ne čuje ni muha.

                        2. Prvi je dan škole. Vaši učenici ulaze u razred smijući se i razgovarajući, iskreno sretni što opet vide jedni druge. Sjedaju na svoje mjesto i, iznenađujuće, neki vas čak i pozdrave. Buka se pojačava, a vi činite 2 stvari koje privuku njihovu pozornost. Oni su zaslijepljeni, sjede u potpunoj tišini, nestrpljivo čekajući vaše sljedeće riječi. Vaše srce pjeva…

Reći ćemo vam na kraju koje su to dvije stvari, ali moram vas upozoriti da funkcioniraju samo ako slijedite ova 4 brza savjeta, nove metode koje smo otkrili.

1) METODA ŽELJE

Razlog zbog kojeg je učiteljima tako teško privući pozornost učenika je u tome što većina učitelja čini klasičnu “o temi” grješku. “O temi” grješka je kada poučavate o temi. Bila to povijest, kemija ili bilo koja druga tema, kada govorite o tome, ljudi gube zanimanje.

Rješenje nije predavati “o temi”, nego “za učenika”. To znači da učenik mora odmah osjetiti dobitak od sadržaja koji se poučava. Kada pokažete dobitak, stvarate želju, a gdje ima želje, pogađate, tamo zadržavate pozornost.

Kao što znate, apsolutno najvažniji dio uspješnog poučavanja je početak. Ako započnete na pogrješan način, gotovo je nemoguće povratiti pozornost učenika. Nikad ne počinjite tipičnim „Dobrodošli“ ili „Danas ćemo govoriti o…“. Započnite s naslovima i udicama.

Naslov je kratka rečenica koja otkriva bit koristi koju će imati tako što će biti dio predavanja. Na primjer, pogledajte ovo što sad čitate, a čitate zato što počinje naslovom koji je privukao vašu pozornost.

Naslov je obećanje. Što može vaš sadržaj obećati učenicima? Ako uronite u njihov um, otkrit ćete da oni žele učiti, vjerovati nam, oni su gladni mudrosti. Ali, moraju vidjeti kako će im vaš sadržaj koristiti. Na primjer, učeći o američkoj revoluciji, može im pokazati kako biti uspješan vođa, kako potaknuti pokret promjene, pokrenuti nešto novo itd. Ili, na primjer, što je učenik bolji u matematici, bit će sposobniji za kodiranje i kreiranje inovativnih biznisa i tehnologija.

2) OSJETI BOL

Drugi najučinkovitiji savjet je natjerati učenike da osjete bol zbog nedostatka koristi. Primijetite kako sam počeo tekst. Naslikao sam bolnu situaciju s kojom se susreću mnogi učitelji, a u kojoj pokušavaju pridobiti pozornost svog razreda. Nakon što sam dao naslov s udicom, jače ste privučeni zbog bolnog scenarija.

Bol je uvijek izraz nedostatka. Ako je dobitak pozornost, bol je nedostatak pozornosti. Razmišljajte o tome ovako: ako vašim učenicima nedostaje sadržaj koji bi trebali učiti, kakvu posljedicu bi to moglo imati? Kako nepoznavanje vašeg sadržaja šteti njihovom budućem uspjehu?

Najbolji oblik boli je dokaz ili pružanje primjera. Da je Steve Jobs svladao tajne liderstva Georgea Washingtona, bi li bio otpušten iz Applea? Tko su ljudi koje poznajete kojima je krenulo na gore zbog nedostatka znanja koje će oni upravo dobiti?

3) STRATEGIJA PRETPREMIJERE: KAKO STVORITI IŠČEKIVANJE VAŠEG KURIKULUMA

Evo briljantne strategije uspješnog poučavanja: stvorite iščekivanje svog kurikuluma.

Mnogi nastavnici počinju novu godinu nekom općom rečenicom poput: „Ova godina će biti sjajna, naučit ćete sve o…“. Klasična grješka! Umjesto toga najavite poseban dobitak, njegov nedostatak, bol i povrh svega pretpremijeru: „…ali u prvih nekoliko mjeseci naučit ćete samo 4 tajne uspjeha Georgea Washingtona“.

Jeste li osjetili to? Sad oni nešto NE MOGU naučiti? Ne mogu dobiti nešto što žele ODMAH? Super moćno, zlatni savjet za 100-postotnu pozornost.

RAZMIŠLJAJTE HOLLYWOODSKI

Oni nikad jednostavno ne puste film odmah. To je protivno kodu privlačenja pozornosti. Svaki film snimljen u Hollywoodu najprije se najavi pregledom. Odete pogledati film, a prije nego taj film počne prikazuje se pet minuta onoga što “stiže uskoro”. Zatim vidite pregled još jednom na TV-u ili YouTubeu i ne možete dočekati da vidite film zbog sveg tog iščekivanja koje su stvorili.

4) VAK POUČAVANJE

Evo nečeg što već znate: 3 su glavna oblika učenja – vizualni, auditivni i kinestetički (osjetilni). Primijetite što vašim učenicima bolje odgovara. Idealno okruženje za učenike je ono u kojem učenik vidi, čuje i osjeća materijal. Zato je izrada animiranih videozapisa u posljednje vrijeme postala popularan oblik uspješnog učenja. Animirani video dopire do vizualnih i auditivnih tipova, a u njihovoj je izradi uključen i kinestetički.

KAKO DODATI INSTANT WOW FAKTOR U SVOJ RAZRED VEĆ DANAS

Što je učinio učitelj u drugom scenariju na početku teksta da pridobije pozornost učenika? Jednostavno, ugasio je svjetlo i upalio animirani film…

To je pametno jer je učinio nešto što nisu očekivali. Očekivali su da će ih pozdraviti kao i uvijek, očekivali su govoranciju, a nisu očekivali previše uzbuđenja. Nisu očekivali da će se ugasiti svjetlo. Puštanje animacije stvorilo je pozitivne emocije. Sad, ako ste uspjeli izraditi ili naći film prema 4 navedena savjeta, čestitamo, voljet će vas! A ako ste pustili pregled, zalijepili su se za stolicu i čekaju još.

………………

NAPOMENA:

  • Autor članka Ari SHERBILL, potpredsjednik biznis razvoja @PowToon. Visokomotiviran tip, poslovni savjetnik za povećanje angažmana i prodaje. NASA je označila njegove strategije svježima i intrigantnima
  • Izvor: powtoon.com