Savjeti stručnjaka
MOŽETE LI I VI POSTATI BOLJI NASTAVNIK
Što sve na sebi promijeniti ove školske godine
objavljeno: 22. studenoga 2016.

Najbolji edukatori razmišljaju o stvarima za kojima žale, zatim rade na njima i postaju još bolji. Možete li i vi postati bolji?

7 STVARI ZA KOJIMA ĆE NAJBOLJI UČITELJI POŽALITI OVE ŠKOLSKE GODINE

DODJELJIVANJE TRADICIONALNE DOMAĆE ZADAĆE |

Ove godine pročitajte knjige The homework Myth Alfieja Kohna, The Case Against Homework Sare Bennett ili neko drugo istraživanje ili članak koji rasvjetljavaju štetne učinke tradicionalne domaće zadaće. Zapitat ćete se zašto ste učenicima davali toliko zadaće. Je li to doista pomoglo učenicima u njihovom razvoju? Naravno, odlučit ćete da su Kohn, Bennett i drugi u pravu, i poželjeti da ste svoje učenike poticali na čitanje ili neki samostalni projekt umjesto domaće zadaće.

POSRAMLJIVANJE UČENIKA | 

Donekle, svi učitelji su krivi za posramljivanje svojih učenika. U vrlo rijetkim slučajevima to se događa namjerno. Najbolji učitelji pamte svaku interakciju s učenicima i pitaju se jesu li se ponijeli ispravno. Najmanje u jednom slučaju shvatit ćete da ste osramotili nekog učenika, i neko vrijeme bit ćete ljuti na sebe zbog toga. Zapamtite, odlični učitelji znaju i kako oprostiti.

JAVNO OMALOVAŽAVANJE KOLEGE, RODITELJA ILI ŠKOLSKOG OSOBLJA |

Sjećate li se onog razgovora u zbornici s kolegom kojem vjerujete? Požalili ste mu se da ravnatelj ne zna svoj posao, ili se možda radilo o nekoj objavi na Facebooku u kojoj ste napisali da roditelji ne znaju ništa o edukaciji pa bi vas trebali pustiti da radite svoj posao. Pri kraju školske godine sjetit ćete se takvih neprimjerenih razgovora i statusa na Facebooku te poželjeti da ih niste napisali.

KAŽNJAVANJE UČENIKA ZA NEOBAVLJENE ZADATKE I RADOVE |

Kad učenici ne predaju svoje radove, u većini slučajeva to je zato što im je zadatak koji su dobili bio beskoristan. Najbolji učitelji se osvrću na svaku aktivnost, projekt i zadatak. Odlični učitelji shvaćaju da oduzimanje bodova za zakašnjeli rad ili davanje nule za radove koji nedostaju vodi do neuspjeha i učenike primorava da zamrze učenje. Nakon što to shvate, najbolji učitelji obećavaju da će kreirati zanimljivije aktivnost i nikad neće nekome dati nulu.

NAGLAŠAVANJE PRAVILA I POSLJEDICA |

Ako se strogo držite određenog kodeksa ili školskog pravilnika ponašanja, kaznit ćete mnoge učenike zbog trivijalnih stvari poput žvakanja, pričanja ili kretanja po učionici bez dopuštenja. Da, to možda jesu pravila, ali oni koji ih slijepo slijede uvijek poslije požale.

ZABRANJIVANJE MOBILNIH UREĐAJA |

Ovo je 21. stoljeće i učenici svakodnevno u školu donose najsnažnije alate za učenje koji su ikad izumljeni. Ipak, mnogi učitelji i dalje zabranjuju iPhon, Kindle, Nook i iPodove u svojim učionicama. S vremenom ćete čitati sve više o moći mobilnog učenja i počet ćete sumnjati u svoju razrednu politiku. Te sumnje će se vjerojatno pretvoriti u žaljenja.

KORIŠTENJE OPRAVDAVANJA I IZLIKA |

Učitelji koriste vrlo mnogo izlika:

  • Ravnatelj je rekao da moram…
  • To je politika škole.
  • Tako kaže kurikulum.
  • Moramo biti spremni za test.
  • Moram ih držati odgovornima.
  • Roditelji ne razumiju…
  • Nemam vremena.

Vi ste strastveni i želite uspjeti, ali ne možete podnijeti neuspjeh, stoga tražite razloge zbog kojih stvari nisu prošle onako kako ste željeli. Nakon što se osvrnu na svoj rad, najbolji učitelji zamrze svoje izlike više nego svoje nedostatke.

Kad se počne bližiti kraj školske godine, sigurno ćete poželjeti da ste puno toga napravili drugačije. Možete li anticipirati zbog kojih stvari ćete požaliti i pokušati ih izbjeći?

……………………

NAPOMENA:

  • Mark Barnes – je autor mnogih knjiga o edukaciji, u kojima pokušava riješiti velike probleme jednostavnim idejama. Bavi se problemima ocjenjivanja, povezanosti edukacije i učenički usmjerenog učenja.
  • Izvor: brilliant-insane.com