Savjeti stručnjaka
UČENICI I KREATIVNOST
Novih pet tehnologija u današnjim učionicama
objavljeno: 23. studenoga 2016.

Zbog toga je iznimno važno pobrinuti se da učenici budu izloženi raznim oblicima kreativnosti, čak i izvan sata likovne umjetnosti.

Budući da većina djece danas ne može zamisliti svijet bez pametnih telefona ili raznih elektroničkih uređaja, edukatori bi trebali bolje iskoristiti tu činjenicu. Međutim, uz ograničene školske budžete to nije uvijek jednostavno, ali iz godine u godinu školama postaje sve lakše nabaviti najsuvremeniju tehnologiju.

Učitelji su sve sposobniji u korištenju sljedećih tehnoloških resursa, ne samo da bi educirali općenito, nego i da bi pomogli učenicima “zapaliti iskru” kreativnosti.

5 NOVIH TEHNOLOGIJA U DANAŠNJIM UČIONICAMA

3D PRINTANJE

Teško je povjerovati da je tehnologija 3D printanja već stigla u učionice. Upotrebom jednostavnih aplikacija za 3D dizajniranje učenici mogu napraviti praktično što god zamisle. To je danas nesumnjivo jedan od najuzbudljivijih načina učenja.

Postoje mnogi načini na koje možete koristiti 3D printere za poučavanje. U suštini svih njih je čin stvaranja nekog predmeta. 3D printanje može pomoći učenicima da shvate procese mišljenja koji stoje iza građevinskog inženjeringa, molekularnog modeliranja i industrijskog dizajna. Najbolje od svega, 3D printanje dokazuje da se apstraktne, iako praktične ideje, mogu pretvoriti u predmete i sustave iz pravog svijeta.

TABLETI

Korištenje tableta u učionici vjerojatno već zvuči prilično izlizano. Iako se tableti koriste primarno za poučavanje osnova matematike i čitanja, kad je riječ o lekcijama iz kreativnosti, učitelji ne rade dovoljno da bi iskoristili te visokointeraktivne uređaje.

Na primjer, tableti su odličan alat za poučavanje osnova postprodukcije videa, jer omogućuju učenicima da naprave vlastite vizualne izvještaje zajedno s naslovima i grafikom. Tableti, pogotovo iPadovi, također su odličan alat za upoznavanje učenika sa skladanjem glazbe, jer omogućuju vizualni način na koji učenici mogu razumjeti melodiju, ritam i pisanje tekstova.

DRONOVI (BESPILOTNE LETJELICE)

Mnoge škole danas ulažu u dronove, koje učitelji mogu posuditi i s učenicima koristiti. Kad je riječ o kreativnosti, što nam dronovi mogu ponuditi? Čini se da nove perspektive naizgled poznatih mjesta i stvari potiču kreativnost kod ljudi.

Pri korištenju drona učenici mogu vidjeti snimke svoje škole i grada iz ptičje perspektive. To njihove umove otvara idejama prostornog rezoniranja i pojačava koncept trajnosti objekata – što je ključno za zdravo razvijanje kreativnog razmišljanja.

VIRTUALNA STVARNOST

Mi još nismo u točki u kojoj učitelji mogu povesti svoj razred na izlet 5000 godina u prošlost, ali virtualna stvarnost bi nam u tome mogla pomoći. Pametni telefoni se sada optimiziraju da bi korisnicima pružili iskustvo virtualne stvarnosti koje se ne razlikuje toliko od onoga što se obično smatra svijetom znanstvene fantastike.

Uz pametni telefon optimiziran za virtualnu stvarnost i priključen na kacigu za virtualnu stvarnost ili na Google Cardboard učenici mogu iskusiti život u obliku krvne stanice ili kometa u svemiru. Kao što tehnologija bespilotnih letjelica može ukazati na nove perspektive i promijeniti gledišta učenika, iskustvo virtualne stvarnosti može otvoriti djetetov um mogućnostima svijeta iz više perspektiva. Nakon takvog iskustva učenici lakše shvaćaju kako se brojni sustavi svijeta razlikuju, kao i koliko su slični.

RAČUNALNE IGRE

Recite učenicima da će igrati videoigru sljedećih sat i pol i oni će sigurno skočiti od veselja. Doista, neke videoigre su odličan način za poučavanje rješavanja problema i kreativnosti, ali ne uvijek na način na koji bismo mogli očekivati.

Postoji niz videoigara razvijenih s ciljem poučavanja učenika računalnom programiranju. Razvijene su da bi se naglasila kreativna kontrola računalnog programera – milijun, možda i milijardu mogućih kombinacija koje su vam dostupne već od prve linije koda. Jedine granice su mašta učenika i njihove vještine programiranja.

ZAKLJUČAK

Tehnologija u učionici je nesumnjivo predivna stvar – ako se dobro integrira. Možemo je iskoristiti da bismo osnažili učenike njihovom vlastitom kreativnošću, ukazujući im na povezanost ideja i rezultata.

Ako ste učitelj koji radi u školi s viskom budžetom za tehnologiju, nemojte oklijevati iskoristiti tu tehnologiju u korist svojih učenika, pogotovo kad želite razviti njihovo kreativno razmišljanje.

…………………………

NAPOMENA:

  • Teach Thought je portal posvećen podržavanju i obrazovanju edukatora i razvijanju poučavanja u 21. stoljeću. Primarno prenosi teme vezane uz istraživanje novih modela poučavanja i uloge igre u učenju, te pomaže edukatorima da usavrše vlastiti zanat u današnjim učionicama.
  • Izvor: teachthought.com