ILI-ILI NAČIN RAZMIŠLJANJA

Jedna jedina riječ može vas učiniti boljim učiteljem

ponedjeljak, 21. svibnja 2018.

Želite li napredovati kao učitelj i pojačati utjecaj na one koje poučavate? Jedna mala riječ sastavljena od jednog jedinog slova može vam u tome pomoći.

Jedna jedina riječ može vas učiniti boljim učiteljem

Ne govorim o nekom bezvrijednom receptu ili terminu koji je trenutačno u trendu. Naprotiv, to je jedna svakodnevna riječ čija snaga izranja iz planine istraživanja.

  • Riječ koju tražimo je...

Dopustite da objasnim. Da bih to mogao, trebam nakratko napraviti jednu digresiju. Ostanite sa mnom – nećete požaliti. Uvid koji ćete steći utjecat će na to kako gledate na učenje, poučavanje i obrazovanje općenito.

ZAŠTO JE "I" TOLIKO MOĆNA RIJEČ

Riječi utječu na način na koji razumijemo svijet oko sebe. Utječu na naš način razmišljanja, a time i na način na koji percipiramo stvari.

Više od 2000 godina (od doba Aristotela) jedna jednostavna riječ od samo tri slova dominirala je našim mišljenjem i razumijevanjem.

Ta riječ je – ILI.

Zašto je to važno? Riječ ILI implicira da moramo odabrati jedno ili drugo, a često i insinuira da je jedan izbor prirodno bolji od drugog.

Gledajući u prošlost, možemo vidjeti da je zapadno društvo vrednovalo jedne vrijednosti nad drugima, na primjer razum iznad osjećaja.

To možete vidjeti u filozofskim pitanjima poput: Jesu li veliki vođe rođeni ili stvoreni? (Lako možete zamijeniti riječ vođa riječima glazbenik, sportaš, umjetnik ili čak učitelj.)

A to vidite i u obrazovanju:

  • Obučava li škola učenike za radnu snagu ili za život?
  • Trebaju li učitelji ugraditi znanje i činjenice ili razvijati šira razumijevanja?
  • Trebamo li se vratiti osnovama ili njegovati kreativnost, individualni razvoj i kritičko mišljenje?
  • Trebaju li nastavnici biti brižni ili zahtjevni?

U stvarnosti taj ili-ili način razmišljanja ozbiljno ograničava naše razumijevanje i opcije. Zamijenimo li riječ ILI riječju I, možemo obogatiti svoje mišljenje i proširiti broj opcija.

Sad vidimo da razum i osjećaji mogu raditi zajedno kako bi nam pomogli donijeti bolju odluku, a istraživanja pokazuju da priroda i razvoj utječu na to kakvi smo vođe.

MOŽE POBOLJŠATI VAŠE RAZMIŠLJANJE I OPCIJE KAO UČITELJA

Previše ljudi obrazovanje vidi kao djelatnost podijeljenu u dva tabora. Možete biti tradicionalni ili progresivni.

Zanimljivo, čak i same riječi sugeriraju da je jedno bolje od drugog.

Međutim, mnogo je slučajeva u kojima zamjena riječi "ili" riječju "I" dobro funkcionira.

Na primjer, istraživanja pokazuju da su najuspješniji učitelji:

  • i brižni i zahtjevni
  • ugrađuju znanje i razvijaju razumijevanje
  • kazuju djeci stvari, pokazuju im kako se prave stvari i pomažu da sama postignu isto
  • poučavaju osnovama i njeguju kreativnost, individualni razvoj i kritičko mišljenje.

Mnogi aspekti učenja i poučavanja uopće nisu suprotstavljeni jedni drugima. Naprotiv, oni pridonose, dopunjavaju i uravnotežuju jedni druge.

  • Brižnost bez zahtijevanja stvara mediokritete.
  • Dublje razumijevanje zahtijeva poznavanje osnova.
  • Želimo pripremiti djecu za posao "I" želimo da se razvijaju kao ljudi.

Umjesto suprotstavljanja stvari, trebali bismo istražiti kako bi mogle djelovati zajedno.

  • Kako mogu koristiti vanjsku "I" unutarnju motivaciju, a da se dopunjuju?
  • Kako najbolje kombinirati predavanje, individualni rad i rad u grupama?
  • Kako da najbolje iskoristim testove "I" druge oblike provjere?

OVO SU SAMO NEKI PRIMJERI. Snaga riječi rađa se kada ju počnete primjenjivati na vlastita vjerovanja i stvarne situacije. Iznenadit ćete se koliko oslobađa.

..................

NAPOMENA:

  • Autor članka je iskusni učitelj i ravnatelj Shaun KILLIAN
  • Izvor: evidencebasedteaching.org.au – portal za savjetovanje u poučavanju baziranom na dokazima i istraživanjima 
Vezani članci
Školski portal: Obrazovanje usmjereno na učitelja ili na učenika?

Obrazovanje usmjereno na učitelja ili na učenika?

Vjerojatno ste u svojim istraživanjima naišli na jednu od najvećih…

Školski portal: „Imam 83 godine i još uvijek poučavam. Zašto bih morala prestati?”

„Imam 83 godine i još uvijek poučavam. Zašto bih morala prestati?”

U svojim šezdesetima prestala sam poučavati puno radno vrijeme, ali…

Školski portal: Kako me je poučavanje promijenilo [nabolje i nagore]

Kako me je poučavanje promijenilo [nabolje i nagore]

UČINILO ME JE UMORNOM I EMOCIONALNO ISCIJEĐENOM Ovaj vas posao…

Stručni skupovi Školske knjige
Slovopis
e priručnik
Preuzimanje digitalnih udžbenika
Preuzimanje višemedijskih materijala
Preuzimanje višemedijskih materijala za srednju školu
E-priručnik Tehnička podrška
Lente vremena
Školski portal: Puzanje pomaže razvoju mozga

Puzanje pomaže razvoju mozga

Koliko se često djeci obraćamo s…

Školski portal: Gužva u Svemiru

Gužva u Svemiru

Uz dozu mašte uvijek u razredu…

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Zašto su učitelji tako umorni

Zašto su učitelji tako umorni

Ako ste poput većine učitelja koje…