Školstvo u medijima
AMERIČKO ISTRAŽIVANJE O UTJECAJU RANIH INTERAKCIJA S DJECOM
Intervencije s predškolskom djecom povećavaju im IQ, ali samo privremeno
objavljeno: 8. prosinca 2016.

Iako postoje dokazi da je u većini slučajeva djeci porastao kvocijent inteligencije (IQ), njegovo istraživanje otkrilo je kako to nema dugoročni utjecaj te će se s vremenom vratiti svom prosjeku.

Sve više roditelja djecu predškolske dobi uključuje u razne programe koji bi im trebali pomoći u mentalnom razvoju, gdje se provode i razne vježbe s ciljem povećanja kvocijenta inteligencije kod djece. Protzkovo istraživanje pokazuje da će se taj porast inteligencije s vremenom izgubiti.

U njegovoj analizi sudjelovalo je 7,584 djece u razdoblju od nekoliko godina, a istraživanje je otkrilo da je grupa djece bez predškolskih programa s vremenom svejedno sustigla djecu koja su bila uključena u takvim programima.

„Ovo istraživanje zapravo nam govori o ulozi okruženja u razvijanju naše inteligencije. Ako uzmete skupinu djece i uključite ih u takav predškolski program, oni će tada biti inteligentniji od ostale djece svoje dobi, no kada krenu u školu s tom ostalom djecom – prilagodit će se novom sustavu i manjim zahtjevima, a ostala djeca će ih s vremenom sustići” – izjavio je  Protzko.

Ipak, istraživanjem se nije željelo pokazati kako je bavljenje takvog tipa s djecom beskorisno ili osuđeno na propast. Rezultati ne govore da se inteligencija ne može povećati, nego samo stavljaju pod upitnik može li to povećanje postati trajno. Protzko i dalje smatra kako je dobra stvar intervenirati u predškolskoj dobi i barem pokušati promijeniti putanju te djece.

„Istraživanje je provedeno isključivo na djeci. Da bi nam stvari bile jasnije, trebali bismo provesti istraživanje i na ostalim dobnim skupinama kao što su adolescenti, ljudi zrele i treće dobi, ali to bi moglo potrajati pet i više godina” –  zaključio je Protzko. [ IZ DRUGIH MEDIJA | geek.hr ]