Školstvo u medijima
POVRATNA INFORMACIJA
Zašto je i učiteljima korisno formativno ocjenjivanje
objavljeno: 18. siječnja 2017.

…a kladim se da, ako ste administrator/ravnatelj – vjerojatno ste poželjeli da je vaše osoblje to već napravilo.

Reakcije koje sam do sada doživio od drugih uključuju od „kako hrabro“, „kako ludo“ do „to inspirira“.

Ali, takve reakcije ne začuđuju me, zato što biti promatran, bez obzira na to što netko kaže o tome, još ostaje najomraženiji dio poučavanja, a kad netko aktivno traži da ga promatraju, to je već sasvim neobično.

DUGO SAM ŽELIO DA ME OSTAVE NA MIRU U UČIONICI.

Evo zašto:

  • Bio sam uvjeren da dobro radim svoj posao.
  • Bio sam uvjeren da sam mogu prepoznati probleme kada se ili ako se pojave.
  • Kada bi netko osim mene i učenika bio u mojoj učionici, osjećao sam se pomalo nervozno i pomalo neprirodno u svojoj ulozi.
  • Mislio sam da bi ono što radim u učionici moglo biti izvađeno iz konteksta.

Ali, u stvarnosti, lišio sam sebe velike prilike da postanem bolji učitelj, zato što mi je sada prisutnost drugih osoba tijekom poučavanja odskočna daska s koje mogu rasti i razvijati se vrlo brzo. Kao što vidite na plakatu koji sam nalijepio na vrata svoje učionice (ali ne za svaku lekciju), tražim povratne informacije o područjima za koja vjerujem da su ključna za uspješnu lekciju.

Češći uvidi u taj proces na mene djeluju kao formativno ocjenjivanje.

Uvijek sam naglašavao važnost formativnog ocjenjivanja svojih učenika i sposobnost formativnog ocjenjivanja da pruži bolji uvid u stečene vještine, stoga se čini logičnim podvrgnuti i samoga sebe istom procesu.

Zapravo, mojim učenicima ne bi bilo samo ironično vidjeti me da zazirem od toga, nego i licemjerno.

Sad shvaćam da zapravo nemam što izgubiti u procesu promatranja. Ako radim dobar posao, tada će povratne informacije to i pokazati.

Ako ne radim dobro svoj posao, povratne informacije znače da se mogu prilagoditi u skladu s njima, te da to moram napraviti brzo i sada, umjesto da čekam da mi to netko kaže tijekom službenog promatranja. Da, bolno je čuti kritiku vlastitog poučavanja, ali uvijek bih radije izabrao to nego da moram čuti te riječi tijekom službenog promatranja.

S vremenom stres uzrokovan time što je još netko osim mene i mojih učenika u mojoj učionici polako nestaje, dok se ja ne samo privikavam na tu činjenicu, nego, što je još važnije, postajem bolji u vještinama na koje se usmjeravam – mojim metama – što rezultira boljim lekcijama. Zapravo, zaista sam ponosan kad netko uđe u moju učionicu, a lekcija teče vrlo glatko, i ne bojim se da će netko izvaditi nešto iz konteksta – učenje se događa, i to je neosporivo.

Zanimljivo je da, zamolite li nekoga da dođe u vašu učionicu, to stvara drugačiju dinamiku u promatraču. Vi ste zatražili povratne informacije o specifičnim područjima, i to je ono na što će se promatrač fokusirati, a ako je vaš promatrač iz administracije, užitak koji će imati u vašoj inicijativi i mudrost koju će usaditi je zaista vrijedna truda. Naposljetku, ne postoji ništa bolje za administraciju nego vidjeti da se njihovi učitelji žele poboljšati.

Stoga, iako se rad u izolaciji može činiti lakšom opcijom u usporedbi s promatranjem, to nije uspješan način poboljšanja. Naučio sam da je ključ za prihvaćanje promatranja u pristupu. Vidjeti promatranja kao saveznike umjesto kao neprijatelje prvi je korak u tom procesu.

Budite hrabri, ludi ili inspirirani, ili kako god želite to nazvati, ali okrenite promatranja naglavačke, i znajte da će vas to učiniti boljim učiteljem!

………………….

NAPOMENA:

  • Teach Thought je portal posvećen podržavanju i obrazovanju edukatora i razvijanju poučavanja u 21. stoljeću. Primarno prenosi teme vezane uz istraživanje novih modela poučavanja i uloge igre u učenju, te pomaže edukatorima da usavrše svoj zanat u današnjim učionicama.
  • Izvor: teachthought.com