Jučer-danas-sutra
POVRATNE SU INFORMACIJE ZLATA VRIJEDNE
Kako međusobno učeničko kritiziranje podiže kvalitetu njihova rada
objavljeno: 19. siječnja 2017.

Nakon što učitelj provede vrijeme ocjenjujući učenikov rad, mnogi učenici se nikad ne osvrnu na povratne informacije, a to je ciklus koji frustrira obje strane i nije najbolji način učenja.

Nekoliko škola iskušava drugačiji model – koji zahtijeva više vremena, ali također pomaže učenicima da osjećaju više vlasništva nad kvalitetom svog rada. Nazvan je “vršnjačka kritika”, a u tom modelu učenici slijede jasne protokole koji ih podsjećaju na to da „budu ljubazni, specifični i korisni“ u povratnim informacijama koje daju svojim vršnjacima.

U ovom videu učenici objašnjavaju kako se, u procesu revizije, mogu osjećati ponosno zato što postupno proizvode visokokvalitetan rad.

Otkako su učenici počeli provoditi taj protokol na predškolskoj razini, škola je izgradila kulturu prožetu razmišljanjem koje podržava rast i razvoj*. Učenici osjećaju da mogu učiti iz rada drugih ljudi i da rad može uvijek biti bolji.

 „Vi zapravo mijenjate ideju onoga što znači ‘završiti s nečim’“, kaže Jessica Wodatch, izvršna direktorica charter škole Two Rivers.

Učitelji u toj školi upuštaju se u istu vrstu kritike s kolegama kakvu očekuju od svojih učenika u učionici. Grupa učitelja fokusira se na rad učenika da bi odredila koliko dobro učenici shvaćaju materijal i kako dalje poučavati.

 

Kultura koje osoblje promovira cijeni povratne informacije i neprestano poboljšavanje, a protokoli koji vode te sastanke pomažu osigurati da vrijeme bude iskorišteno svrhovito te da povratne informacije o nastavi ne budu osuđujuće.

Često učitelji i roditelji podcjenjuju kapacitet koji mladi ljudi moraju imati da bi koristili konstruktivnu kritiku.

Ovaj video pokazuje kako pozorno ispitivanje, temeljna pravila i kultura fokusirana na poboljšanje mogu pomoći učenicima da stvore izvanredan rad, često nadilazeći čak i očekivanja odraslih.

…..

* Razmišljanje koje podržava rast i razvoj jest uvjerenje da inteligencija, sposobnosti i ljudske osobine nisu fiksne i nepromjenjive te da se mogu poboljšati s vremenom, uloženim angažmanom i uz pomoć drugih.

………………..

NAPOMENA:

  • Portal Mind Shift istražuje budućnost učenja u svim njegovim dimenzijama – pokriva kulturne i tehnološke trendove, inovativna istraživanja i inovacije u obrazovanju.
  • Izvor: ww2.kqed.org