Školstvo u medijima
INOVATIVNA NOVICA
Aplikacija koja učenje čitanja čini pitanjem života i smrti
objavljeno: 27. siječnja 2017.

Thomas NORMANN-EKEGREN je pomagao svojoj kćeri da nauči čitati kad je prvi put došao na ideju o zmaju koji se oslanja na moć čitanja da bi ostao na životu.

Nakon promatranja kako se njegova kći muči s čitanjem, Normann-Ekegren, koji je 13 godina radio kao informatički stručnjak za razne tvrtke, uključujući Microsoft i IBM, počeo je razvijati aplikaciju koja se temelji na konceptu Tamagotchija (digitalnih ljubimaca koji su bili popularni devedesetih) i uveo taj koncept u dizajn e-knjige koja se može koristiti u učionici.

„Naučiti čitati nije lako i ponekad jako demotivira. Iz toga je potekla ideja da napravim nešto što bi olakšalo čitanje, a pomoglo motivaciji“, objašnjava Normann-Ekegren. “A što bi moglo više motivirati od toga da čitanje bude stvar života i smrti?”

Namijenjena čitateljima u dobi od 5 do 10 godina, aplikacija je nazvana Maneno i počinje pričom o majci zmaju koja mora napustiti svoje gnijezdo s jajima dok se bori sa zlim silama. Od djece se zatim traži da posvoje jaje i čitaju mu barem 15 minuta dnevno kako bi pomogla malom zmaju da se izlegne i izraste u odraslog zmaja.

Korisnici zatim mogu birati iz selekcije tekstova na svakoj razini čitanja, a što više čitaju, to više života udišu u svog zmaja. Trenutačno su dostupni samo danski tekstovi, ali tvrtka je u pregovorima s britanskim izdavačem o uvođenju i engleskih tekstova.

„Pokušavamo iskoristiti emocije djece“, kaže Normann-Ekegren. „Beba zmaj će automatski postati veća i mudrija kad mu dijete bude više čitalo.“

No, ako djeca ne čitaju redovito, zmaj će postati manji i naposljetku se vratiti u svoje jaje.

MOŽE LI APLIKACIJA POTAKNUTI DJECU DA ČITAJU?

Ova ideja može učitelje i oduševiti i jako naljutiti. Neki će u tome vidjeti veliku vrijednost zato što aplikacija može potaknuti nevoljnu djecu na čitanje i nadaju se da će održavanje zmaja na životu postupno prenijeti i na užitak u čitanju. Oni koji ne odobravaju ideju bit će užasnuti zato što učitelj mora prevariti dijete da bi ono čitalo, umjesto da ga uvjeri kako je čitanje samo po sebi vrijedno truda. Zato će biti burna rasprava o tome je li toj aplikaciji uopće mjesto u učionici.

Spadate li u grupu koja misli da bi čitanje trebalo biti promovirano zbog čitanja samog, tada možda trebate sad prestati čitati. Jer, ako mogućnost održavanja bebe zmaja na životu ne zvuči dovoljnim razlogom da motivira manje angažirane učenike u vašoj učionici, Maneno ima i neke druge “gamifikacijske” trikove u rukavu.

Na primjer, djeci se dodjeljuju bodovi u skladu s brojem minuta koje su čitali i prema tome čitaju li na razini prikladnoj njihovoj sposobnosti. Također mogu uspoređivati svoju uspješnost u grupnim tablicama na temelju količine truda koji ulože, i sprijateljiti se s drugim čitateljima koristeći ugrađenu platformu za društvene medije, gdje mogu pokazati svoje zmajeve i razmijeniti preporuke za knjige.

Za učenike s poteškoćama pri učenju, poput disleksije, postoje opcije kojima se tekstovima dodaju boje i zvuk riječi pročitanih naglas.

 

Aplikacija je još u testnoj fazi – iako je primila pozitivne povratne informacije u Danskoj, posebno od onih koji podržavaju učenike s disleksijom – a učitelji u Velikoj Britaniji morat će čekati do proljeća prije nego dobiju priliku isprobati njezinu uspješnost.

Normann-Ekegren je uvjeren da aplikacija ima potencijal da uvede važnu razliku za učenike koji imaju najviše poteškoća s čitanjem.

„Škole postaju sve ‘digitalnije’. Primijetio sam da postoje mnoge nove tehnologije za poučavanje matematike, na primjer, ali ne i za podršku čitanju. Nema razloga da to i ostane tako“, kaže Normann-Ekegren.

…………………

NAPOMENA:

  • TES je digitalna zajednica s više od 3,6 milijuna registriranih online korisnika u 279 zemalja i područja, te stoga najveća online mreža učitelja koja pomaže savjetovati, informirati te inspirirati edukatore diljem svijeta.
  • Izvori: tes.com